Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62775 - yamaha dt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 16-10-2010 15:56 Print reply

Posts: 29286
Ik begrijp je ven niet goed.

Als je een 4 bak hebt dan zit de vrij helemaal onder, daarboven zit de 1,2,3,4

als je een 5 bak hebt zit de 1 helemaal onder en dan de vrij,2,3,4,5.

als hij in de vrij komt zou hij in principe ook in de 1 moeten komen , of slaat hij die gewoon over?
Kan je er al mee rijden (dat de motor loopt ) of probeer je het schakelen zonder dat de motor loopt?
Dan schakelt hij altijd lastig.
 
yamahagek2 16-10-2010 15:59 Print reply
Posts: 130
dus ik moet hem laten lopen en dan proberen te schakelen
maar als je hem in zijn vrij hebt dat kan je zien dat hij er nog 1 achter heeft
die pakt hij niet altijd
(kan ik ook gewoon gaan rijden zonder 1

Dit bericht is gewijzigd door yamahagek2 op 16-10-2010 om 16:01 uur.
 
kenny77 16-10-2010 16:00 Print reply

Posts: 29286
ja, of je moet er mee lopen (aan de hand) dan draaien de assen in het blok ook en dan moet hij ook kunnen schakelen.
 
kenny77 16-10-2010 16:05 Print reply

Posts: 29286
Welke versnellingbak heb je?
4 of 5?
Wat bedoel je met erachter???

Duw je dan het schakelpookje naar onder of naar boven??
Zoals ik zei als je een 4 bak hebt dan zit onder de vrij niks (dus als je hem in zijn vrij hebt dan kan je het schakelpookje naar beneden duwen , maar daar zit niks)



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-10-2010 om 16:05 uur.
 
yamahagek2 16-10-2010 16:15 Print reply
Posts: 130
hoe weet je dat zeker dan het is een vier bak of 5 bak hoe kan je dat zien dan
en als je schakeld komt de schakelvork toch naar ligs of naar rechts bij de 1 versnelling komt hij niet achter het punt
 
kenny77 16-10-2010 17:22 Print reply

Posts: 29286
Even die gene bellen wie hem gereviseerd heeft.

Of heb je het blok open liggen?

Erg moeilijk zo over het internet, jij zal vast prima nu weten wat je bedoelt.
Maar voor ons is het erg lastig om een beeld te krijgen wat je nu precies aan het doen bent, als jij niet precies omschrijft hoe de zaken er voor liggen of welk onderdeel waarnaar toe beweegt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahagek2
komt hij niet achter het punt


Dit is een beetje wat ik bedoel, welk punt , waar, hoe???

Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het erg lastig om maar iets te begrijpen van hoe het zaakje er nu voor staat...

Als je even iets meer tijd in je post stopt, en het probleem duidelijker omschrijft (met nette zinnen, punten hoofdletters, komma's, dat leest voor ons 10 x prettiger) desnoods met wat foto's met paint kunsten erin wat je precies bedoelt.
Dan zou dat al een vooruitgang van 100% zijn.

Want zo blijf ik maar gissen...

Maargoed, je hebt het blokje open liggen begrijp ik nu?
Wat heb je uit het blok liggen??

Als je door het gat aan de rechtkant van het blok kijkt (als je de koppelingskap eraf hebt), dan kan je de schakelvorken zien zitten.

1 schakelvork is een 4bak, 2 schakelvork is een 5 bak.

foto'tje:



Bij mij zie je dus 2 schakelvorken zitten


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-10-2010 om 17:25 uur.
 
yamahagek2 16-10-2010 19:19 Print reply
Posts: 130
je ziet toch recht boven een rond ik weet niet hoe dat heet maar, daar zitten pinnetjes in waar je achterkomt komt als je schakeld dat zit niet goed .
dat kun je nog afstellen maar weet niet precies hoe??
 
kenny77 16-10-2010 19:37 Print reply

Posts: 29286
Schakelwals is dat.

aan de bout van de pijl zit een borg schroefje, die draai je los dan kan je de bout draaien (zit een nok op, waardoor de schakelarm heen en weer beweegt.)

je moet hem eerst in een bepaalde versnelling zetten , zodat de streepjes al dicht bij elkaar in de buurt zitten.

Dan ga je aan de die bout draaien en dan lijn je de 2 streepjes uit (die op de schakelarm en schakelwals staan)



(je hebt mazzel dat ik net zelf aan het blok bezig ben, zodat ik foto's kan maken)

 
yamahagek2 16-10-2010 19:45 Print reply
Posts: 130
oke, maar als ik er aan draar veranderd die wel maar als ik dat heb gedaan.
dan gaat het 5 keer goed en dan niet meer maar ik had eerder ook geen buisje bij de schakelwals moet het nu goed zijn of wat moet ik nog doen
 
Maup 16-10-2010 19:49 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahagek2
oke, maar als ik er aan draar veranderd die wel maar als ik dat heb gedaan.
dan gaat het 5 keer goed en dan niet meer maar ik had eerder ook geen buisje bij de schakelwals moet het nu goed zijn of wat moet ik nog doen

Ga jij die lange post hierboven van kenny eens goed lezen!

Je moet echt duidelijker zijn en interpunctie gaan gebruiken als je geholpen wilt worden hoor.

Dat Kenny nu veel moeite doet om jou te begrijpen en dan een zo goed mogelijk antwoord te geven komt alleen maar doordat hij te goed voor deze wereld is
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kenny77 16-10-2010 19:53 Print reply

Posts: 29286
Maak eens een filmpje of foto's wat je nu precies wilt of aan het doen bent.
We hebben moderne techniek, dus waarom niet gebruiken.

Anders zit ik maar steeds te gissen wat je nu precies bedoelt, zoals ik hierboven ook al zei.

Ik wil je met alle plezier helpen, maar niet als ik steeds een cryptische vraag krijg.
En dat ik daar maar een antwoord van moet maken.
Daar heb ik geen zin in.

Edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Ga jij die lange post hierboven van kenny eens goed lezen!

Je moet echt duidelijker zijn en interpunctie gaan gebruiken als je geholpen wilt worden hoor.

Dat Kenny nu veel moeite doet om jou te begrijpen en dan een zo goed mogelijk antwoord te geven komt alleen maar doordat hij te goed voor deze wereld is



haha.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-10-2010 om 19:54 uur.
 

Dit topic is 2703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved