Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62751 - honda mb 80
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 30-9-2010 0:27 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
100 Echte kilometers

Dus 110-120 in jullie taal


Ik zit nu op 110 echte met 15-42.

Maar aan topic starter, als je toevallig een uitlaat hebt van een 125cc 2 takt moet je die voor de leut eens omlassen.

Kijk of die beter loopt dan de proma.
 
Vlaanderen vrij!
Tobias Verhoef 30-9-2010 7:58 Print reply

Posts: 1832
ook al neem je een 125cc uitlaat van een crosser dan zit je inderdaad leuk boven de 100 en je hebt ook leuk wheelie werk
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
JB1 30-9-2010 8:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Maar die 110 malossi gaat zo ver ik heb gehoort sneler dan ander 125cc voor mb.
Ik heb hem nooit zelf gehad, alleen autisia wel en die gaat al lekker.


Het oude type Malossi is de snelste untjoent cilinder voor het hele 80cc AC blok.

Voor de TS
Zoek eens naar een 125cc crosser uitlaat (rond de jaren 90)

Is wel wat werk met omlassen etc. maar je krijgt er genoeg prestatie voor terug


 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 30-9-2010 17:48 Print reply

Posts: 4605
Waarom eigenlijk een 125cc crossuitlaat en geen 125cc uitlaat van een wegmotor?
 
Vlaanderen vrij!
-simon- 30-9-2010 17:50 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Waarom eigenlijk een 125cc crossuitlaat en geen 125cc uitlaat van een wegmotor?


crosser uitlaten zijn nog al wat makkelijker en goedkoper aan te komen. dat zal wss te reden zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
honda fryslan 30-9-2010 18:37 Print reply

Posts: 1914
ik had zelf een cr125 op m'n athena 100cc dit liep al erg mooi..

echter denk ik dat een std uitlaat van een kx80 ook goed zal lopen op een 110/125cc cilinder..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
JB1 30-9-2010 18:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ik had zelf een cr125 op m'n athena 100cc dit liep al erg mooi..

echter denk ik dat een std uitlaat van een kx80 ook goed zal lopen op een 110/125cc cilinder..


Ik zou dan eerder een snellere KX bocht pakken.

En het gaat hier om een AC blok, dan zou ik gewoon een 125cc uitlaat pakken.

Op de LC idd een 80cc
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 30-9-2010 18:47 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ik zit nu op 110 echte met 15-42.

Maar aan topic starter, als je toevallig een uitlaat hebt van een 125cc 2 takt moet je die voor de leut eens omlassen.

Kijk of die beter loopt dan de proma.




Okee... Mijn 3 plaats koppeling slipt, heb ook een proma 80 op mijn "110cc" (uitgehoonde origineel 100cc vanuit engeland) en dat met 15-42 gaat bij mij: 112km/u GPS (gemeten met TOMTOM).

Dus die 100 is onzin, zeker voor malossi, alhouwel ik denk dat je een malossi nog wel zwaarder mag vertanden en 120km/u gewoon moet halen, misschien zelfs ook wel met een proma

(mijn cilinder draait overigens niet meer van 9500 toeren denk ik)
 
mtx-motard 30-9-2010 18:49 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]




Okee... Mijn 3 plaats koppeling slipt, heb ook een proma 80 op mijn "110cc" (uitgehoonde origineel 100cc vanuit engeland) en dat met 15-42 gaat bij mij: 112km/u GPS (gemeten met TOMTOM).

Dus die 100 is onzin, zeker voor malossi, alhouwel ik denk dat je een malossi nog wel zwaarder mag vertanden en 120km/u gewoon moet halen, misschien zelfs ook wel met een proma

(mijn cilinder draait overigens niet meer van 9500 toeren denk ik)

op een honda 80cc hoort origineel ook een 4 plater.
daarbij zou ik stuggere veren monteren. en hoogwaardige motorolie erin kiepen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
honda fryslan 30-9-2010 20:21 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik zou dan eerder een snellere KX bocht pakken.

En het gaat hier om een AC blok, dan zou ik gewoon een 125cc uitlaat pakken.

Op de LC idd een 80cc


kun je dat ook onderbouwen?


@ westland mb

iets in je verhaal klopt niet..

of je snelheid niet of je toerental niet..

als je 112 km/u rijdt met deze vertanding moet je minimaal 13250 toeren maken( afhankelijk van je bak) hier ben ik dus uit gegaan van de zwaarste versnelling die er is voor een honda

zou je 9500 toeren maken dan kom je net over de 80 km/u uit..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
JB1 30-9-2010 20:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]


kun je dat ook onderbouwen?


@ westland mb

iets in je verhaal klopt niet..

of je snelheid niet of je toerental niet..

als je 112 km/u rijdt met deze vertanding moet je minimaal 13250 toeren maken( afhankelijk van je bak) hier ben ik dus uit gegaan van de zwaarste versnelling die er is voor een honda

zou je 9500 toeren maken dan kom je net over de 80 km/u uit..


Als je een snellere 110 erop zet, dan denk ik dat hij met die 80cc bocht knijpt ipv echt prestatie geeft.

Vooral op een Athena/Euro zou ik een 125cc Crosserpijp pakken, omdat een Athena 129cc heeft, dus heeft hij al een iets verbeterde gasdruk
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
gradusss 30-9-2010 22:55 Print reply

Posts: 603
een 125 crosser uitlaat is de beste en goedkoopste manier als je geen geld wil uitgeven aan een op maat gemaakte uitlaat.
de uitlaten die er zijn voor MB zijn allemaal waardeloos als je boven de 80 cc komt.
naast het feit dat ze slecht presteren zijn ze bagger kwaliteit.
een proma vind ik 3x niks, 2 stukken geperst blik met een rammelende alu demper. na een jaar vallen de meeste uit elkaar en de flens altijd krom.
een techno met opschuifdemper lekt altijd bij de demper, en de demper is te klein, net als de dempers van homoet. te klein dus een hoop herrie.
je hoort het meteen als je er een crosser uitlaat op hebt... 1 keer je gas open en je snapt wat ik bedoel.

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Derbi-Olaf 1-10-2010 11:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
een 125 crosser uitlaat is de beste en goedkoopste manier als je geen geld wil uitgeven aan een op maat gemaakte uitlaat.
de uitlaten die er zijn voor MB zijn allemaal waardeloos als je boven de 80 cc komt.
naast het feit dat ze slecht presteren zijn ze bagger kwaliteit.
een proma vind ik 3x niks, 2 stukken geperst blik met een rammelende alu demper. na een jaar vallen de meeste uit elkaar en de flens altijd krom.
een techno met opschuifdemper lekt altijd bij de demper, en de demper is te klein, net als de dempers van homoet. te klein dus een hoop herrie.
je hoort het meteen als je er een crosser uitlaat op hebt... 1 keer je gas open en je snapt wat ik bedoel.


http://www.youtube.c...&feature=related


 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 4918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved