Tobias Verhoef |
27-9-2010 18:41 |
Posts: 1832 |
Ik haal met mn MTX-sh met 80 blok 1 op 30 als ik rustig rij en volgas rond de 1 op 15/20.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
T H O M |
27-9-2010 18:56 |
Posts: 262 |
dit is niet bedoelt om neer te zetten wat je zelf haalt, maar om tips voor zuinig rijden
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
appie_1988 |
27-9-2010 18:57 |
Posts: 322 |
Met mijn nsr 70cc 20mm 1 op 18.
Gewoon niet heletijd volgas, en lange stukken in powerband gas terug zodat ie nog wel in powerband rijd maar niet aan zijn top.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
27-9-2010 19:02 |
Posts: 2096 |
wil je zuinig rijden laat de motor uitrollen dus zo min mogelijk remmen. rijd in de stad in een zo laag mogelijke toerental (natuurlijk niet te laag.) trek langzaam en gelijkmatig op. dat schilt al zo snel 20 tot 40% brandstof verbruik.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-9-2010 19:03 |
Posts: 9841 |
dus rijden in het toerengebied waar je motor het efficientst is. Dat hoeft geen 2 pagina's te duren.
/thread.
|
|
Too cool for school! |
|
Royal Club |
27-9-2010 19:04 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dus rijden in het toerengebied waar je motor het efficientst is. Dat hoeft geen 2 pagina's te duren.
/thread.
De ts is te lam om af te stellen blijk, lees maar goed. Zijn oorspronkelijke vraag is dus of het efficienter is om 5 te rijden terwijl die daar te rijk loopt (stotteren) of in de 4 op een hoger toerental, zonder het probleem van stotteren.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
JB1 |
27-9-2010 19:08 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
De ts is te lam om af te stellen blijk, lees maar goed. Zijn oorspronkelijke vraag is dus of het efficienter is om 5 te rijden terwijl die daar te rijk loopt (stotteren) of in de 4 op een hoger toerental, zonder het probleem van stotteren.
Mhm, Dat is waar, dink liep met 5 sproeiermaten kleiner ineens al een stuk beter dan eerst...
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Makrolon |
27-9-2010 19:08 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
wil je zuinig rijden laat de motor uitrollen dus zo min mogelijk remmen. rijd in de stad in een zo laag mogelijke toerental (natuurlijk niet te laag.) trek langzaam en gelijkmatig op. dat schilt al zo snel 20 tot 40% brandstof verbruik.
Ja, doe maar niet. Mensen die zo rijden zijn irritant op de weg en komen de doorstroming niet ten goede. Als je uitrolt voor een rood stoplicht zien de sensoren je ook later dus duurt langer, dus meer benzine kwijt.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
mtx-motard |
27-9-2010 19:09 |
Posts: 14947 |
Remmen = energie weggooien
energie = benzine
conclusie = zo weinig mogelijk remmen. moet je nog 100 meter naar rood stoplicht?; koppeling in en uit laten rollen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-9-2010 19:27 |
Posts: 9841 |
uiteraard weten we ook allemaal dat als je lekker optrekt naar 70% van je top, koppeling in, uit laten rollen en weer eens op trekken ook voor extra zuinigheid zorgt.
|
|
Too cool for school! |
|
tsxhunter |
27-9-2010 19:28 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
uiteraard weten we ook allemaal dat als je lekker optrekt naar 70% van je top, koppeling in, uit laten rollen en weer eens op trekken ook voor extra zuinigheid zorgt.
dat doen treinen en vliegtuigen ook
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
JB1 |
27-9-2010 19:29 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
uiteraard weten we ook allemaal dat als je lekker optrekt naar 70% van je top, koppeling in, uit laten rollen en weer eens op trekken ook voor extra zuinigheid zorgt.
Dat is echt complete bullshit martijn
Met optrekken verbruik je altijd meer energie dan op snelheid te houden..
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Stiffmeister |
27-9-2010 22:07 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Haha, die heeft ie niet
Eigenlijk wel , maar wil gewoon niet meer terug naar 50
dit rijdt fijn .. en inderdaad , haalde denk de 1:15 ,
maar met deze setup moet ik wel de 1:20 of meer kunnen halen denk ik..
Vandaag getankt , dus ga eens kijken of het verschilt kwa aantal km's dat ik rij als ik rustiger aan doe (als de kabel niet weer eens voor een paar daagjes er mee op houd )
.. Doortrekken doe ik (met de brommert , dus niet de wc) zowiezo niet in Zwolle want daar zijn te veel wouten ):
..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Mhm, Dat is waar, dink liep met 5 sproeiermaten kleiner ineens al een stuk beter dan eerst...
Ja ging ook van homoet 110 uitlaat naar een Ori 80 pijp
Dit bericht is gewijzigd door Stiffmeister op 27-9-2010 om 22:09 uur.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Kleinere sproeier monteren, nog maar een keer.
Als je ziet wat ik doe met 113cc, vind ik dat jouwe wel heel matig rijd
Ik heb ook geen getjoende onderdelen of hpi etc
Dit bericht is gewijzigd door Stiffmeister op 27-9-2010 om 22:10 uur.
|
|
.. Retro Active |
|
JB1 |
27-9-2010 22:08 |
Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
27-9-2010 22:11 |
Posts: 29286 |
mijn 93cc blok met 20mm carburateur die te rijk was afgesteld, reed zelfs bij normaal gebruik 1:30
heb je geen gat in je tank, moet normaal toch veel zuiniger zijn?
|
|
|
|