Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1173 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62722 - Derbi setup
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drd Racer 26-9-2010 15:36 Print topicpost
Posts: 44
Halllo.
Ik heb Derbi racing met nu org. cillinder met gia conti.
Nou moet ik iedere dag een best eindje reiden en daarvoor vind ik deze ''setup'' niks. Omdat ik constant hoge toeren moet draaien en dan eigelijk nog niet vooruit kom.
Nou had ik een beetje gezocht en kwam toen bij de Malossi 80 cilinders. Deze leken mij wel geschikt voor mij omdat die mooi laagtoerig ook koppel/snelheid hebben. Maar nou zijn er 2 soorten ofzo, de gewone en de team ofzo?? De team is iets sneller dan de gewone en van de gewone heb je een replica die goedkoper en beter is?? Nou was mijn vraag of iemand hier iets meer van wist of ervaring mee heeft? Ik zocht ook nog een uitlaat die dus niet zo'n korte powerband heeft maar op alle toeren mooi trekt, wat heb ik nodig ??
 

MHsteven 26-9-2010 15:51 Print reply

Posts: 230
gewone mallosi 80 nemen icm metrakit trower/yasuni cross, 21mm carb dacht ik
 
Drd Racer 26-9-2010 16:10 Print reply
Posts: 44
Gewone Malossi 80 Omdat..? En wat is de beste krukas voor de malossi cillinders want neem aan dat ze niet op orginele Derbi krukas kunnen?
 
MHsteven 26-9-2010 16:17 Print reply

Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Gewone Malossi 80 Omdat..? En wat is de beste krukas voor de malossi cillinders want neem aan dat ze niet op orginele Derbi krukas kunnen?

ikweet niet wat je van plan bent uit te geven, maar bijv de MHR TEAM is aardig wat duurder als de 2 andere cilinders en je hebt em nodig voor dagelijks gebruik neem ik aan,dus volgens mij is dan de gewone MHR of evt de REPLICA het beste,(hou je ook nog wat over voor bijv een goede uitlaat) ikzou gwoon een doppler endurance/race asje nemen of iets vergelijkbaars
 
jeroenzulu 26-9-2010 16:52 Print reply
Posts: 354
nu we het over doppler krukas hebben welke is sterker?
 
coupequattro 26-9-2010 16:54 Print reply

Posts: 958
Zijn eigenlijk vergelijkbaar.
 
MHsteven 26-9-2010 16:58 Print reply

Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
nu we het over doppler krukas hebben welke is sterker?

vrijwel vergelijkbaar, je hebt de "gewone" en de race, ik neem aan dat de race iets sterker zal zijn maar het zal niet veel schelen
 
Drd Racer 26-9-2010 17:03 Print reply
Posts: 44
Oké, dus gewoon 22mm Dellorto en yasuni cross denk ik dan, of zijn er betere uitlaten voor 80? Ik vroeg me af of Hebo ook uitlaten hiervoor heeft omdat die mooi geluid hebben. Carb en uitlaat koop ik denk ik 2edehandsie, weet iemand waar ik andere spullen best kan bestellen?
 
MHsteven 26-9-2010 17:16 Print reply

Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Oké, dus gewoon 22mm Dellorto en yasuni cross denk ik dan, of zijn er betere uitlaten voor 80? Ik vroeg me af of Hebo ook uitlaten hiervoor heeft omdat die mooi geluid hebben. Carb en uitlaat koop ik denk ik 2edehandsie, weet iemand waar ik andere spullen best kan bestellen?

Hier een paar goede webshops (heb ik goede ervaring mee)
Josdijkman.nl
Easyparts.nl
Bromfietsshop.nl
Opvoeren.nl
Gearparts24.de (duitsland)
en nog een aantal

 
Maeddy 26-9-2010 17:49 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHsteven
[...]

vrijwel vergelijkbaar, je hebt de "gewone" en de race, ik neem aan dat de race iets sterker zal zijn maar het zal niet veel schelen


Race is alleen van toepassing bij rpms hoger dan 14.000. Bij de raceversie zitten er meer oliekanaaltjes bij het small en big end in de drijfstang zodat je lagers een betere smering krijgen. Sterkte maakt niets uit.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ChielTZR 26-9-2010 17:51 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Race is alleen van toepassing bij rpms hoger dan 14.000. Bij de raceversie zitten er meer oliekanaaltjes bij het small en big end in de drijfstang zodat je lagers een betere smering krijgen. Sterkte maakt niets uit.


hoe weet je dat?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maeddy 26-9-2010 17:51 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


hoe weet je dat?


Veel te vaak bij jos dijkman in de winkel gestaan
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
JB1 26-9-2010 18:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Veel te vaak bij jos dijkman in de winkel gestaan


Ook al

Als je veel lange afstanden rijd gewoon zoeken naar een wat tammere cilinder, echt snelle willen wel flink slijten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Drd Racer 26-9-2010 20:10 Print reply
Posts: 44
Ik dacht dat met de gewone Mhr 80, icm een goede/rustige uitlaat de slijtage best meevalt?? en is een 21mm dell. een goede carb hiervoor?
 
JB1 26-9-2010 20:14 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Ik dacht dat met de gewone Mhr 80, icm een goede/rustige uitlaat de slijtage best meevalt?? en is een 21mm dell. een goede carb hiervoor?


21mm Dell is perfect
Kwalitatief goed, en makkelijk af te stellen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MHsteven 26-9-2010 20:20 Print reply

Posts: 230
vrijwel dezelfde setup als ik ga hale in het voorjaar alleen dan icm een yasuni r2, doet het wel goed dacht ik op een mhr 80
 

Dit topic is 4508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved