Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke carberateru voor 110cc cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62717 - welke carberateru voor 110cc cilind...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondamb80cc 26-9-2010 12:50 Print topicpost

Posts: 84
goeie dag,

ik heb een mbx-80blok met een 110cc malossie cilinder (LC)
nou wil ik weten wat voor carberateur hier op hoort op dit moment zit er een 28mm op, naar mijn idee VEEL te groot?

hij reid behoorlijk slecht het duurt heel lang voor hij in zijn powerband komt en daarvoor klinkt hij echt of hij verzuipt.. oke als hij op een gegeven moment komt is hij niet meer te stoppen, maar hij heb zeg maar te veel moeite om op dat punt te komen waardoor ik hem niet zo zwaar kan vertanden omdat het anders echt een eeuwigheid gaat duren, en hij zuipt door die lichte vertanding ook weer liters benzine, nou vroeg ik me af is dit op te lossen met een kleinere spoeier? of kan ik beter naar een 24mm carberateur overstappe? of ga ik met een 24mm weer snelheid in leveren?

alvast bedankt voor je hulp:P
mvg huib
 

JB1 26-9-2010 12:52 Print reply

Posts: 14881
Wat voor uitlaat heb je eronder?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 26-9-2010 12:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
goeie dag,

ik heb een mbx-80blok met een 110cc malossie cilinder (LC)
nou wil ik weten wat voor carberateur hier op hoort op dit moment zit er een 28mm op, naar mijn idee VEEL te groot?

hij reid behoorlijk slecht het duurt heel lang voor hij in zijn powerband komt en daarvoor klinkt hij echt of hij verzuipt.. oke als hij op een gegeven moment komt is hij niet meer te stoppen, maar hij heb zeg maar te veel moeite om op dat punt te komen waardoor ik hem niet zo zwaar kan vertanden omdat het anders echt een eeuwigheid gaat duren, en hij zuipt door die lichte vertanding ook weer liters benzine, nou vroeg ik me af is dit op te lossen met een kleinere spoeier? of kan ik beter naar een 24mm carberateur overstappe? of ga ik met een 24mm weer snelheid in leveren?

alvast bedankt voor je hulp:P
mvg huib


Kleinere sproeier gaat niet werken.
Denk dat je in jouw geval beter 24 mm kunt overstappen als je zoiets hebt liggen.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 26-9-2010 13:02 Print reply

Posts: 29286
28mm moet prima kunnen, mits de rest van de setup ook oke is.
Wat voor carb is het? (merk)

malossi cilinders staan erom bekend dat ze voor de powerband niet zo veel doen.
Lijkt me eerder ook een kwestie van goed afstellen?
Misschien geeft een filmpje meer duidelijkehid?

Wil je echt kleiner, zou ik voor de 26mm keihin gaan die van een oude cr80 af komt zo een:



Maargoed nodig is het niet.
 
konterbonker 26-9-2010 13:51 Print reply
Posts: 460
Als het een standaard 110cc brommer is, zonder alteveel poes pas eraan (race ontsteking, opmaat uitlaat etc etc etc...) past een 24mm er goed bij.

Ik heb een gloednieuwe Mikuni 24mm carburateur liggen.
Deze zal het perfect doen met jouw afstelling.

als je interesse hebt, stuur me maar een berichtje.
 
appie_1988 26-9-2010 15:32 Print reply

Posts: 322
Hoi ik heb ook mbx80 blok met 28mm delotro.
Deze liep hiermee prima.
Voor deze 93cc is 28mm niet te groot hoor.
Als het nu een 70cc was dan wel.
Kijk es naar je menbraan ik denk dat die niet helemaal goed is?

sucex
 
honda fryslan 26-9-2010 15:39 Print reply

Posts: 1914
28mm is een prima maat voor zo'n cilinder

in je profiel zie ik staan dat je een 235 sproeier in de carburateur hebt.. neem eerst maar eens een 170 sproeier..

en controleer even op valse lucht(ook even bij de keering aan de ontstekingskant.)
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
rik hulkenberg 26-9-2010 19:28 Print reply

Posts: 10029
Heb een 125cc motor daar zit orgineel ook een 28mm op, dus dat moet goed gaan.
stel hem eerst maar eens goed af met de juiste sproeier.
 
hondamb80cc 27-9-2010 7:35 Print reply

Posts: 84
oke bedankt voor jullie reacties!!

ik ga beginnen met een andere sproeier (omdat dit de goedkoopste oplossing is :P)

de carberateur is van OKO het is een vlakschuif

de uitlaat die ik er onder heb zitten is een zelf gebakken, naar mijn idee ook niet de besten, maar ik kan nergens 1tje vinden die past op mijn brommer (ik post binnekort wel een foto)

ik ging gister nog even reiden, ik merkte ook dat als ik net heb geschakelt en ik geef weer vol gas hij een paar rare klapen tussen doormaakt en een beetje happert ene keer erger als de andere keer het is binne 3 sec weg


 

Dit topic is 2352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved