Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ontsteking op tijd zetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62714 - ontsteking op tijd zetten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

edward-mb 25-9-2010 21:25 Print topicpost
Posts: 144
hallo
als je ontsteking op tijd zet(honda mb)
moet de grondplaat over 1 komen met de makering op carter
maar als die dan nog niet goed is
hoe kun je hem dan zo goed mogelijk afstellen

ps. afstelling
70cc immitatie
50cc HD-kop
21mm mikuni sproeier nog onbekend
originele luchtfilter
twv. 14-47

maar nog 1 vraag
wat moet je eerst goed afstellen
de ontsteking of de afstelling zelf?

al vast bedankt
 

koetjeboe91 25-9-2010 21:27 Print reply

Posts: 2096
steld zich zelf goed. maar je kan hem wel iets vervroegen of later laten vonken.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Tobias Verhoef 26-9-2010 14:41 Print reply

Posts: 1832
Eerst onsteking.
Want door een goede onsteking verbrand het mengsel beter waardoor het weer makkelijker is om af te stellen, en hij gaat beter lopen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
JB1 26-9-2010 16:44 Print reply

Posts: 14881
Eerst je ontsteking vervroegen, Honda heeft geen contactpuntjes, maar CDI, dus die stelt zichzelf idd min of meer af.

Kleine tip: Haal die 50cc kop eraf, en laat hem uitdraaien naar 70cc, zo sloop je binnen een goede 200km je zuiger.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-9-2010 16:46 Print reply

Posts: 10835
Als je het streepje met het carter gelijk zet dan staat de ontsteking goed afgesteld.
Als hij dan nog niet goed loopt ligt het ergens anders aan.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Zundapp rules 29-9-2010 17:33 Print reply

Posts: 70
Cilinderhoogte maakt ook veel verschil, is gewoon een kwestie van proberen,

Jb1

Onzin, je zal hooguit detonatie krijgen en dit scheelt vermogen, geen zuigers
Op te lossen door er een extra voetpakking onder te drukken, je squis/deckheigt veranderd wel maar dit maakt weinig uit op een straat setup,

persoonlijk had ik een tuner gecontacteerd en te vragen om er een losse binnenkop in te knallen, scheelt 1pk tozv een uitgedraaide 50cc kop


Ook zul jij nog winst halen door een zuiger in te laten meten op 0.035 die zuigers welke erbij zitten zijn veel te ruim

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:38 uur.
 
JB1 29-9-2010 17:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Cilinderhoogte maakt ook veel verschil, is gewoon een kwestie van proberen,

Jb1

Onzin, je zal hooguit detonatie krijgen en dit scheelt vermogen, geen zuigers
Op te lossen door er een extra voetpakking onder te drukken, je squis/deckheigt veranderd wel maar dit maakt weinig uit op een straat setup,

persoonlijk had ik een tuner gecontacteerd en te vragen om er een losse binnenkop in te knallen, scheelt 1pk tozv een uitgedraaide 50cc kop

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:36 uur.


Oh nee?
Leg mij dan maar eens uit hoe het komt dat ik een zuiger heb gesloopt en de rand van de kop in mijn zuiger staat
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Zundapp rules 29-9-2010 17:40 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Oh nee?
Leg mij dan maar eens uit hoe het komt dat ik een zuiger heb gesloopt en de rand van de kop in mijn zuiger staat



Te dunne voet/kop pakking, normaal draai je eerst je vliegwiel ook rond om te kijken of hij ergens tegen aan komt/vrij draait
om dit te voorkomen,

Onze mt rijd ook gewoon met ori 50cc kop alleen met 2 voetpakkingen (0.4mm en een van 0.2mm zodat je zuiger de kop niet kan raken)


ps, normaal meet je de cilinderhoogte op en dan bepaal je de voetpakking en juiste kop pakking om rond een squis van 0.8 uit te komen(zit dan meestal wel aardig met een straat cilinder) hoe hoger je voetpakking hoe hoger je timingen, dus dan moet je kop juist een dunnere pakking tussen, is gewoon stukje logica

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:59 uur.
 
JB1 29-9-2010 17:42 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]



Te dunne voetpakking, normaal draai je eerst je vliegwiel ook rond om te kijken of hij ergens tegen aan komt/vrij draait
om dit te voorkomen,

Onze mt rijd ook gewoon met ori 50cc kop alleen met 2 voetpakkingen (0.9mm en een van 0.2mm) de 0.9 mm is orgineel (inclusief indrukking)
Dus hij heeft 0.2mm uit te zetten, squis zit op 0.9 en kan max 0.7 worden door de 2mm voetpakking dus is er altijd een squish van 0.2 over als het uitzet (kans is erg klein)

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:41 uur.


Er zijn niet echt dunne/dikke voetpakkingen voor MT

Gewoon 70cc kop monteren, scheeld een zooi gezeik
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Zundapp rules 29-9-2010 17:45 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Er zijn niet echt dunne/dikke voetpakkingen voor MT

Gewoon 70cc kop monteren, scheeld een zooi gezeik


Pakkingen knip je zelf van pakkingspapier
en je meet ook eerst de indrukking van de pakking omdat dit per papier verschilt,


Ik zeg 50cc kop monteren en juiste pakkingen, scheelt een hoop kosten en dat kleine beetje prestatieverlies merk je niet eens
Cilinder natrekken met een momentsleutel op 1.3kg ivm met warmlopers (tapeinden zetten dan uit in de cilinder)

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:46 uur.
 
JB1 29-9-2010 17:51 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]


Pakkingen knip je zelf van pakkingspapier
en je meet ook eerst de indrukking van de pakking omdat dit per papier verschilt,


Ik zeg 50cc kop monteren en juiste pakkingen, scheelt een hoop kosten en dat kleine beetje prestatieverlies merk je niet eens
Cilinder natrekken met een momentsleutel op 1.3kg ivm met warmlopers (tapeinden zetten dan uit in de cilinder)

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:46 uur.


Kant en klaar is veel makkelijker, deze jongen rijd ook met een 70cc immitatie en wil denk ik niet de moeite doen om een pakking zelf te knippen.

70cc Kop halen dus, kost 3 tientjes
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Zundapp rules 29-9-2010 17:52 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kant en klaar is veel makkelijker, deze jongen rijd ook met een 70cc immitatie en wil denk ik niet de moeite doen om een pakking zelf te knippen.

70cc Kop halen dus, kost 3 tientjes


2 voetpakkingen orgineel honda halen
4 euro
Heb je wel een andere squish, maar nog steeds compressie zat....
 
JB1 29-9-2010 17:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]


2 voetpakkingen orgineel honda halen
4 euro
Heb je wel een andere squish, maar nog steeds compressie zat....


Dat zou kunnen, en dan zit je nog met een (in principe, nooit nagemeten hoor) Te kleine verbrandingsruimte
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 29-9-2010 17:54 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]


2 voetpakkingen orgineel honda halen
4 euro
Heb je wel een andere squish, maar nog steeds compressie zat....

Je hoeft ook heus geen rekening te halen met de timingen van de poorten
Gewoon 70 kop scoren, die dingen zijn er toch niet voor niets.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 29-9-2010 om 17:55 uur.
 
Zundapp rules 29-9-2010 17:57 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Je hoeft ook heus geen rekening te halen met de timingen van de poorten
Gewoon 70 kop scoren, die dingen zijn er toch niet voor niets.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 29-9-2010 om 17:55 uur.



Zal niet zo veel schelen een graad of 4, merk je niks van, zowel word hij er alleen sneller van (hoe hoger jeje timingen zet hoe hoogtoeriger hij word maar dit moet natuurlijk wel in verhouding staan met je squis/deckheight) dit scheelt zo weinig dat je squis maar iets verlaagt word en dus merk je er niks van,..

@jb1
Je weet niet eens hoe groot een verbrandingskamer moet zijn, dit is per cilinder verschillend... wil je meer inhoud/vulling hebben doe je gewoon een dikkere koppaking (welke wel zo leverbaar zijn)
Wat je automatisch doet om detonatie tegen te gaan
Je misleid de benzine alleen wat met een 50cc kopje tozv een 70cc kop, maar dit maakt zo weinig uit op een straat setup




Ik weet echt wel waar ik over praat hoor,kijk maar eens in het voorstel topic waar ik me voorstel

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 18:13 uur.
 

Dit topic is 5209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved