Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat voor uitlaat voor honda MBX?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62699 - wat voor uitlaat voor honda MBX?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 10290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 29-9-2010 21:20 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]


Nee powerband hangt te hoog in die pijpen
Rijd dan niet lekker onderin een proma is zelfs al te hoogtoerig voor een ori 80


Ow het gaat hier om een 80cc ori, dacht dat het over een andere cilinder ging
 
Vlaanderen vrij!
Tim-gpr99 29-9-2010 21:28 Print reply

Posts: 841
homoet 4p is om te huilen, knijpt heel erg;
homoet 6p gaat wel op 50cc en 70cc, niet hele geweldige prestaties,
homoet op 80cc of meer vind ik echt rot rijden, vriend van me heeft NSR met Malossi 93(110)LC, ding liep met een homoet echt poep, inhouden op hoge toeren, en werd er uitgereden door Derbi met Pro Race, top ongeveer 110-115 kilometer per uur, platliggend en van de berg af.

Nu met Tecno Race is de Pro Race geen partij meer, en ding loopt nu 120 zonder helemaal plat te liggen... en trekt als een malle.

plus dat alle homoets die ik ken een rotgeluid gingen maken, en dat de kwaliteit van de verf en laswerk van voorbocht echt om te huilen is... (bij mijn zundapp zat er echt een hele gare knik in standaard, toen iemand van ZF een andere voorbocht erop maakte, een vloeiende zegmaar, had hij veel betere prestaties.)

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 29-9-2010 om 21:29 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Zundapp rules 29-9-2010 21:36 Print reply

Posts: 70
6p maakt heerlijke diepe sound
Die knik blijft er bij mij in word toch nog vervangen voor een opmaat (wel in homoet stijl en sound)

http://www.youtube.com/watch?v=smi4WMhuHj0


homoet 6p ben ik erg over te spreken,vooral op een zundapp, jongens rijden 115 (weske met zijn 70cc vhs) omdat die pijp gewoon erg mooi loopt met de juiste timingen (zonder de juiste timingen is het geen fijne pijp)is een mening,

90% van de kreidler cupracers rijd met een homoet 6p, dus dat het een kutpijp is is onzin, spreek ook uit ervaring
 
Tim-gpr99 29-9-2010 21:40 Print reply

Posts: 841
nee, daar ben ik het wel volledig mee eens, ik had ook een homoet 6P op mijn zundapp, met 36mm bocht van een normale KS-pijp, alleen dan ingekort en licht aangepast, en daar een opschuif-homoet 6P opgelast (zoals je normaal de 4P alleen kunt kopen), dat liep best lekker op een 50 Athena

maar over het algemeen vind ik het niet zulke fijne uitlaten als je kijkt naar wat voor mogelijkheden je voor de rest nog hebt, er valt veel meer uit te halen

mijn blok heeft dik 100 echte kilometers gehaald met 50cc (50 Athena 20mikuni en 15/16-41 vertanding), op een Zundapp met 5-bak.. Blok was toen nog van Hugo maarja, daar zat een omgelaste SPR/3 onder en dat liep echt als een raket blokje liep later met KS pijp (36mm) 90 op de GPS. En met een 6P ietsjes meer maar wel duidelijk wat meer trekkracht, maar top niet meer als 95 ongeveer.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 29-9-2010 om 21:43 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Zundapp rules 29-9-2010 21:46 Print reply

Posts: 70
een athena rijd max 95 echte kilometers wind in de rug plat op de tank wat voor pijp je er ook onder knalt , meer zit er niet in (bel RvRT tuning maar als je zegt dat ik lul)
Heeft max 7pk.....en dan heb je een top athena te pakken rest doet hooguit 5.5 tot max 6 en die 95 haal je alleen als je een lichtgewicht bent op een zware ks 50 (95kg)

ks pijp is gewoon een 36mm open uitlaat....

Zundapp heb je maar 3 keuzes als je wat wil


homoet 6p > 1.5 pk winst tozv open pijp
harry super pijp >1.7pk wins tozv open pijp
opmaat pijp > 2 pk winst tozv open pijp

+- dus zomaar een waarde.....

ps,. als jij de 100 hebt gehaald met 16-41 moet je athena 13k hebben gedraait doet max 10k onbewerkt,... )p topsnelheid stationair draait iedere brommer veel
mijn 50cc rvrt getunde cilinder gaat de 13k niet eens halen waarschijnlijk..... en die heeft bijna het dubbele vermogen van een athena (zie bef en dan voorstellen voor foto's van de cilinder)
Dit is al een cilinder met losse binnenkop extra cartergevoede spoelers fluitpoortjes etc...
ohwja, een homoet 6p is altijd 36mm tenzij je de 32mm versie hebt gekocht....

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 21:54 uur.
 
Derbi-Olaf 29-9-2010 21:49 Print reply

Posts: 14999
nogmaals... het topic gaat over een honda ... wss 80cc
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Zundapp rules 29-9-2010 21:50 Print reply

Posts: 70
proma beste keuze als is het een kut pijp
 
Tim-gpr99 29-9-2010 21:56 Print reply

Posts: 841
ik zou zeggen proma of tecno race toch, proma loopt naar mijn mening het mooiste op 80cc denk dat je nu wel genoeg weet,

en zundapprules;

ja, die 95 klopt, toen was ik nog iets van 1,70-1,75 en woog denk ik 55 kilo ofzo, inmiddels is dat 1,83 en 70 kilo, maarja.
en ik vind het wel vaag, want het liep echt als een malloot, hij draaide 12k toeren toch was wel de zeldzamere 6 poort versie. had bij mij met open uitlaat (KS) 5,9 pk op het achterwiel, heb helaas geen uitdraai ik loop ook niet stom te lullen ofzo verder, maar het is gewoon zo zullen we even verder discussieren in elkaars profiel?
http://www.youtube.com/watch?v=Mh4DOIOIz9Y
http://www.youtube.com/watch?v=lKXhfLv7Ix8

hij verkocht zn blok aan mij doordat hij door de politie werd achtervolgd, en die reden 112 toen ze hem bijhielden

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 29-9-2010 om 22:10 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Frysk 29-9-2010 23:10 Print reply

Posts: 34928
originele NS1 pijp openhalen en binnen 'bekleding' eruit trekken (soort gaas met wol)

ff afwerken met een dremel en je hebt een top pijp.

heeft mn broertje nu op z'n NS1

MBX blok
MBX cilinder
20 mikuni opschuif
NS1 luchtfilter
NS1 ontsteking
NS1 uitlaat

ding loopt als een kanon voor een ori 80
 
giggitybyte
knoffy 30-9-2010 8:33 Print reply
Posts: 610
tecno is een goedkope pijp maar loopt toch heel goed. en ja kan ook doen wat frysk zegt, kan toch ook met mbx orginele pijp ?
 
Gerard1793 30-9-2010 15:58 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


hoezo is budget en levert niks op?

een proma onderlangs hoor ik altijd goede dingen over misschien dat je de proma bovenlangs bedoeld voor de ac 80cc want die lever haast niks op.

en misschien verwar je proma met techno want techno is wel slecht en goedkoop

Techno onderlangs loopt prima op MT hoor, heb ik tegen de 80-85 mee gehaald(90 op teller), en een lekker felle powerband. Rest van de setup was 50 snel, 18 keihin en hd kop, 15-50 vertand

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 30-9-2010 om 16:06 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Marcooow 30-9-2010 16:14 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Techno onderlangs loopt prima op MT hoor, heb ik tegen de 80-85 mee gehaald(90) op teller, en een lekker felle powerband. Rest van de setup was 50 snel, 18 keihin en hd kop, 15-50 vertand


ik bedoelde niet dat die slecht presteerd maar dat die veel herrie maakt (heb ik gehoord)
 
faster than a bullet!
BenjaminDG 30-9-2010 17:49 Print reply

Posts: 4605
Techno maakt wel vrij veel lawaai.

Proma anders ook denk ik.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 30-9-2010 17:53 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
tecno is een goedkope pijp maar loopt toch heel goed. en ja kan ook doen wat frysk zegt, kan toch ook met mbx orginele pijp ?



MBX pijp is geen expansie pijp als ik me niet vergis.

en een NS1 uitlaat met ori demper heeft een mooi bescheiden geluid
 
giggitybyte
knoffy 30-9-2010 17:53 Print reply
Posts: 610
tecno maakt heel veel lawaai ja komt omdat hij heel dun is en de demper heel klein
 

Dit topic is 10290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved