Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat voor uitlaat voor honda MBX?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62699 - wat voor uitlaat voor honda MBX?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gerard1793 29-9-2010 17:56 Print reply

Posts: 4006
Hahahahaha, rot toch op vent, Proma maakt prima pijpen!
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Zundapp rules 29-9-2010 18:19 Print reply

Posts: 70
ik blijf erbij , proma is een klote pijp

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 18:30 uur.
 
Derbi-Olaf 29-9-2010 18:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]



Horen of ervaring ermee hebben zit verschil in

Proma kost gewoon erg weinig en lijkt erg veel op een jamarcol fuego (waardeloooooos)tozv een orginele pijp levert het gewoon te weinig op om hem te monteren, je hebt alleen een hoop herrie extra,

een 80cc loopt het allerbeste met een orinele honda pijp.....
Mijne liep het beste met een homoet special met een 80cc flens eraan
Ook de 125cc deed het prima op de homoet special..... de proma was een stotterpijp

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 17:55 uur.

homoet zijn pas kutpijpen...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Zundapp rules 29-9-2010 18:51 Print reply

Posts: 70
draai 2.5pk winst tozv een fuego (look a like proma)

Plus een langere powerband,

Het geluid is 3x niks dat geef ik wel toe,
 
JB1 29-9-2010 19:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

homoet zijn pas kutpijpen...


Niet op mijn Polini
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Micha.L 29-9-2010 19:21 Print reply

Posts: 535
Homoet vind ik inderdaad ook geen kutpijp.. Heb het dan wel over op een tsx, maar dat liep toch heel goed. Op een Puch ook een homoet gehad en was er ook zeker over te spreken.


 
Derbi-Olaf 29-9-2010 19:22 Print reply

Posts: 14999
op 80cc en meer is het sowieso bout , tenzij je alleen maar tot 7000 toeren wil rijden...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Micha.L 29-9-2010 19:24 Print reply

Posts: 535
ja goed, ik had op de tsx een 50'er en op de puch een 70 Parmakit.
 
Zundapp rules 29-9-2010 19:30 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
op 80cc en meer is het sowieso bout , tenzij je alleen maar tot 7000 toeren wil rijden...



blablabla bla kun jij ook iets onderbouwen ?
Een homoet pijp werkt pas lekker vanaf een uitlaat timing vanaf 187 graden, de powerband ligt dus meestal (is natuurlijk van meer factoren afhankelijk zoals spoeling inlaat timinger etc)
Boven de 7500 toeren tot 12000 rpm max, daarna heeft homoet geen nut meer

Betreffende homoet 6p/homoet race/homoet special


http://www.youtube.com/watch?v=thoDpENmrLg

Homoet 6p .... deze zundapp draait +- 11700 rpm,
En de powerband begint al bij 6000 en bij 8k hoor je de uitlaat 'erin klappen'


Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 19:36 uur.
 
kenny77 29-9-2010 19:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]



blablabla bla kun jij ook iets onderbouwen ?
Een homoet pijp werkt pas lekker vanaf een uitlaat timing vanaf 187 graden, de powerband ligt dus meestal (is natuurlijk van meer factoren afhankelijk zoals spoeling inlaat timinger etc)
Boven de 7500 toeren tot 12000 rpm max, daarna heeft homoet geen nut meer

Betreffende homoet 6p/homoet race/homoet special


http://www.youtube.com/watch?v=thoDpENmrLg

Homoet 6p .... deze zundapp draait +- 11700 rpm,
En de powerband begint al bij 6000 en bij 8k hoor je de uitlaat 'erin klappen'


Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 19:36 uur.



Als iemand er wel ervaring mee heeft dan is het Olaf wel.
En hij kan alles prima onderbouwen door zijn gallery over zijn MB te laten zien, daar staat door alle reply's heen mooie bevindingen.

Zelf was ik ook niet echt te spreken over homoet uitlaat op mijn yamaha, het was een beetje alles of niets.
naderhand een handgemaakt uitlaat erop, en dat was 10x beter.

 
Derbi-Olaf 29-9-2010 19:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
[...]



blablabla bla kun jij ook iets onderbouwen ?
Een homoet pijp werkt pas lekker vanaf een uitlaat timing vanaf 187 graden, de powerband ligt dus meestal (is natuurlijk van meer factoren afhankelijk zoals spoeling inlaat timinger etc)
Boven de 7500 toeren tot 12000 rpm max, daarna heeft homoet geen nut meer

Betreffende homoet 6p/homoet race/homoet special


http://www.youtube.com/watch?v=thoDpENmrLg

Homoet 6p .... deze zundapp draait +- 11700 rpm,
En de powerband begint al bij 6000 en bij 8k hoor je de uitlaat 'erin klappen'


Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 19:36 uur.

Ben met een 50cc FS1 bezig geweest... dat was wel redelijk met de homoet... niet echt waaw maar liep aardig.

op mijn MB zelf een homoet special 110cc pijp gehad....


dat wou wel... bij een uitlaattiming LAGER dan 180 graden...

powerband van 3 tot 7k ofzo geen kut waard als je wat sneller wou...



verder zie ik dat je het allemaal over kleine cilinderinhouden hebt... daarop lopen ze "aardig" maar niet je van het.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Zundapp rules 29-9-2010 20:57 Print reply

Posts: 70
Ha oke dan!

Ja 50 tot max 70cc zijn de homoet 6p voor bedoelt.
homoet special liep mijn mtx80cc mee als een kanon,
de proma stottert gewoon heel erg onderin en dit is niet bepaalt gunstig....
een powerband vanaf 3k is wel heel erg laag
een powerband vanaf 8k is toch wel gewenst (tunen die 110cc dus)

een orginele hd80 draait natuurlijk heel wat minder,
Voor een honda mb blijft dan maar 1 redelijke keuze over : Proma of mischien een spr3 van een derbi verlassen.... Al blijf ik erbij dat het een kut pijp is maar er is gewoon weinig beters te krijgen

Hierna kom je al uit bij een opmaat pijp....

De homoet is op een opmaat pijp na voor zundapp,kreidler het beste,
Deze zijn zuigergestuurt en hebben onderin dus heel wat meer druk nodig als een membraan (zo goed als zelfregelend in principe zown membraan, je kan ook veel tapsere naalden gebruiken omdat hij zelf bepaalt hoeveel hij naar binnen zuigt)...
Alleen bedoelt voor de 6p dit stukje.....



Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 21:01 uur.
 
BenjaminDG 29-9-2010 21:03 Print reply

Posts: 4605
Een pijp van een 80 of 125cc motor(tje) wil ook goed lopen
 
Vlaanderen vrij!
Zundapp rules 29-9-2010 21:05 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Een pijp van een 80 of 125cc motor(tje) wil ook goed lopen


Nee powerband hangt te hoog in die pijpen
Rijd dan niet lekker onderin een proma is zelfs al te hoogtoerig voor een ori 80
 
Derbi-Olaf 29-9-2010 21:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Ha oke dan!

Ja 50 tot max 70cc zijn de homoet 6p voor bedoelt.
homoet special liep mijn mtx80cc mee als een kanon,
de proma stottert gewoon heel erg onderin en dit is niet bepaalt gunstig....
een powerband vanaf 3k is wel heel erg laag
een powerband vanaf 8k is toch wel gewenst (tunen die 110cc dus)



Ding stond 134/198 getimed... pijpje resoneerde duidelijk van 3 tot 8 k dan een dikke dip en dan begon de cilinder bij 9500 rpm pas...
Quote:

een orginele hd80 draait natuurlijk heel wat minder,
Voor een honda mb blijft dan maar 1 redelijke keuze over : Proma of mischien een spr3 van een derbi verlassen.... Al blijf ik erbij dat het een kut pijp is maar er is gewoon weinig beters te krijgen

Hierna kom je al uit bij een opmaat pijp....



Na de homoet heb ik een CR125 pijp verlast. liep mooi. echter nét wat aan de korte kant. Zat namelijk te kijken met een powerband van 10 tot 15000 toeren... en dat is niet tof met 49.5mm slag.
Setupje heeft me toen 2 big-ends gekost
Daarna die CR125 pijp op 125cc athena gehad (132/198) loopt er kwa powerband/toerentallen perfect op.

ben nu bezig met een opmaat met topvermogen bij 11300rpm. Da's iig de bedoeling
Quote:

De homoet is op een opmaat pijp na voor zundapp,kreidler het beste,
Deze zijn zuigergestuurt en hebben onderin dus heel wat meer druk nodig als een membraan (zo goed als zelfregelend in principe zown membraan, je kan ook veel tapsere naalden gebruiken omdat hij zelf bepaalt hoeveel hij naar binnen zuigt)...
Alleen bedoelt voor de 6p dit stukje.....



Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 21:01 uur.


Als je zegt op 50cc en 70cc is homoet goed. dan kan ik je daarin begrijpen... Maar hoger moet je niet gaan... en ik neem aan dat het een MBX80 betreft


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-9-2010 om 21:14 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 10289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved