Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Klep Expansie Uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62644 - Klep Expansie Uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 18-9-2010 12:50 Print topicpost

Posts: 1181
Hallo,


Ik heb langere tijd zitten nadenken over een goede betrouwbare begrenzer, elektronische begrenzers geprobeerd en wat rondgevraagd bij dealers en tuners. Hieruit kwam uiteindelijk dat ik het niks te zoeken had in een elektronische begrenzer, welk type dan ook. Ik ben deze week aangehouden in houten en nu moet echt concreet een oplossing worden gevonden. De agent meette 67km/u, dat klopt idd prima. In z'n 'drie.' Met de echte snelheid hoef ik me geen illusie te trekken, dan ben ik hem gewoon kwijt.

Dus ik vroeg me af of jullie mij verder kunnen helpen met een schakelbare ristrictie op uitlaatgassen te maken. Ik heb verschillende ringetjes geplaatst en denk dat mijn uitlaat hiervoor uitermate geschikt is. De orginele koppelpijp zonder een echte powerband.

De brommfiets waar het om gaat een derbi gpr uit 2002.

Heeft iemand ooit al een 'uitlaatklep' gemaakt?! Of heeft iemand een ingeving waar ik een goede basis mee kan leggen?

Bij voorbaat dank, schroom niet, alles is welkom.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 18-9-2010 om 12:58 uur.
 

BenjaminDG 18-9-2010 13:18 Print reply

Posts: 4605
Ik heb een uitlaat klep gemaakt bij een orginele honda mb uitlaat.

Dit was gewoon een vlinderklep die uit de uitlaat zat met een gat er in.

Aan je stuur moet je dan bediening bedenken maar dat kun je zelf wel zien hoe je dat het best doet, een klein hendeltje of iets dergelijk.

Nadeel is dat de opstelling een beetje opvalt (vooral bij honda mb) maar met een brommer zoals derbi gpr kan je hem verstoppen achter de kappen ofzo.
 
Vlaanderen vrij!
markRD 18-9-2010 13:23 Print reply

Posts: 1181
idd, bedankt voor de reactie. Weet je toevallig nog de diameter en de waar deze klep vanaf kwam?
 
BenjaminDG 18-9-2010 13:27 Print reply

Posts: 4605
Zelf gemaakt, honda mb of derbi gpr zullen niet dezelfde uitlaat hebben kwa dimensies hé

Ik zal vanavond eens een foto posten, dan snap je beter wat ik bedoel.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-9-2010 om 13:28 uur.
 
Vlaanderen vrij!
markRD 18-9-2010 13:31 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Zelf gemaakt, honda mb of derbi gpr zullen niet dezelfde uitlaat hebben kwa dimensies hé

Ik zal vanavond eens een foto posten, dan snap je beter wat ik bedoel.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-9-2010 om 13:28 uur.


Nouhou.. begindiameter voorbocht is maar 25mm. Ik ken de mb uiteraard niet. Bedankt!
 
Niek de Wildt 18-9-2010 14:48 Print reply
Posts: 7168
Hier staan alle antwoorden op je vragen:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606

Had je zelf ook even kunnen zoeken.
 
Makrolon 18-9-2010 15:22 Print reply

Posts: 6733
ik had toen ook een kogelkraan in mn uitlaat gezet, die een stukje dicht ging. Alleen het mengsel was veel te rijk, dus toen heb ik geprobeert een klep in mn luchtfilter te maken die open ging waardoor het mengel weer enigzins goed werd. Helaas heb ik dit nooit af gemaakt en dus nooit goed werkend gekregen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Niek de Wildt 18-9-2010 18:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ik had toen ook een kogelkraan in mn uitlaat gezet, die een stukje dicht ging. Alleen het mengsel was veel te rijk, dus toen heb ik geprobeert een klep in mn luchtfilter te maken die open ging waardoor het mengel weer enigzins goed werd. Helaas heb ik dit nooit af gemaakt en dus nooit goed werkend gekregen.


Zoals je kunt lezen in de link die ik gaf, is dit een logisch probleem, immers als men normaal een prop in een uitlaat plaatst moet de carburateur bezetting (sproeier) ook kleiner worden.
Een simpele en goede oplossing is om deze begrenzer dan ook te combineren met een gashendel begrenzer.
Bij bijv half gas zul je namelijk zien dat de brommer wel netjes loopt.
Bij uitsluitend een gashendel begrenzer heb je bij een redelijke setup al snel het probleem dat hij toch nog veel te snel gaat.
Dus een combinatie van deze is ideaal.
 
Derbi-Olaf 18-9-2010 18:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Zoals je kunt lezen in de link die ik gaf, is dit een logisch probleem, immers als men normaal een prop in een uitlaat plaatst moet de carburateur bezetting (sproeier) ook kleiner worden.
Een simpele en goede oplossing is om deze begrenzer dan ook te combineren met een gashendel begrenzer.
Bij bijv half gas zul je namelijk zien dat de brommer wel netjes loopt.
Bij uitsluitend een gashendel begrenzer heb je bij een redelijke setup al snel het probleem dat hij toch nog veel te snel gaat.
Dus een combinatie van deze is ideaal.

combi van gashendel en electronisch werkt het fijnste
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 18-9-2010 18:55 Print reply

Posts: 4605
Ik denk dat alleen die uitlaatklep goed is voor de rollenbank, een permanente begrenzer is dit in ieder geval niet.

Lijkt me ook een beetje stom om eerst je brommer op te voeren en daarna weer begrenzen.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved