Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cdi NSR welk beste snelste.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 387 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62638 - Cdi NSR welk beste snelste.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 17-9-2010 12:34 Print topicpost

Posts: 322
Ik heb nsr.

65cc charmo
20mm mikuni
twv 16/43
techno uitlaat
6 bak

Nu komt hij niet boven de 10.500 toeren uit.
Kan dat aan de cdi liggen.
Ik weet eigenlijk niet wat de beste is of dat een cdi uberhoud uitmaakt of je een snelre of orginale hebt.

heb ooit es gehoord van ms-300 cdi ofzo.

ik hoor het graag,
 

BenjaminDG 17-9-2010 12:36 Print reply

Posts: 4605
In welke versnelling komt hij niet boven de 10.500 toeren uit?

Of gewoon in neutraal?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-9-2010 12:37 Print reply

Posts: 29286
Posh gold cdi van een nsr50 mini uit japan.
plus vervroegde grondplaat.

Maar het zou me niks verbazen als de setup (cilinder, uitlaat etc) gewoon niet meer als 10500 toeren maakt?
 
BenjaminDG 17-9-2010 12:38 Print reply

Posts: 4605
Voor dat geld dat hij die posh cdi moet gaan betalen uit japan kan hij beter een 2dehandse hpi zoeken niet?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-9-2010 12:40 Print reply

Posts: 29286
is wel je licht weg.

dan zou ik eerder een polini ontsteking pas maken.
maar dat lijkt me allemaal vrij doelloos op zijn setup.
 
XDr4g0nX 17-9-2010 12:50 Print reply

Posts: 3526
Je gaat gewoon niet meer toeren draaien met die setup.

Ik draai met een 50cc Fast Arrow, 18mm Keihin, twv 14-47, Proma en 4-bak maximaal 10K. Hoger kom ik gewoon niet, ik heb een Shidengan CDI ofzo.

Edit:
Denk snel, hij zal er niet lang opstaan denk ik.
http://link.marktplaats.nl/364633579

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 17-9-2010 om 12:52 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Voetentje 17-9-2010 13:35 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Je gaat gewoon niet meer toeren draaien met die setup.

Ik draai met een 50cc Fast Arrow, 18mm Keihin, twv 14-47, Proma en 4-bak maximaal 10K. Hoger kom ik gewoon niet, ik heb een Shidengan CDI ofzo.

Edit:
Denk snel, hij zal er niet lang opstaan denk ik.
http://link.marktplaats.nl/364633579

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 17-9-2010 om 12:52 uur.


Dat CDI'tje heb ik zelf in mn handen gehad. Leuk dingetje, heb hem helaas niet uit kunnen proberen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Leen 17-9-2010 13:46 Print reply

Posts: 26877
een shindenger is de std cdi, de mps-300 is de "snelle"
 
XDr4g0nX 17-9-2010 13:48 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
een shindenger is de std cdi, de mps-300 is de "snelle"

Ik heb er 2 tellen een MPS-300 onder gehad, niet veel verschil in maximum toeren. Het enige verschil was dat de dip rond de 6/7K weg is.

Ik heb nog geen ervaringen gehoord van zo'n Posh CDI, of zo'n Daytona CDI.
 
Signature: [==||========] 20% complete
RubenMTX 17-9-2010 14:19 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Ik heb er 2 tellen een MPS-300 onder gehad, niet veel verschil in maximum toeren. Het enige verschil was dat de dip rond de 6/7K weg is.

Ik heb nog geen ervaringen gehoord van zo'n Posh CDI, of zo'n Daytona CDI.


Dat komt natuurlijk omdat jouw setup ook niet meer toeren maakt dan die 10k. Misschien met snelle setup dat je er wel iets van merkt
 
BenjaminDG 17-9-2010 14:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Je gaat gewoon niet meer toeren draaien met die setup.

Ik draai met een 50cc Fast Arrow, 18mm Keihin, twv 14-47, Proma en 4-bak maximaal 10K. Hoger kom ik gewoon niet, ik heb een Shidengan CDI ofzo.

Edit:
Denk snel, hij zal er niet lang opstaan denk ik.
http://link.marktplaats.nl/364633579

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 17-9-2010 om 12:52 uur.


Heey dat is Ruud van het mbx forum


 
Vlaanderen vrij!
Gary - Forum en Gallery Moderator 17-9-2010 14:52 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Heey dat is Ruud van het mbx forum




Bedankt voor de informatie, alleen niet erg nuttig voor de TS.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
appie_1988 17-9-2010 18:09 Print reply

Posts: 322


Denk dat ik maar es ga kijken naar mps-300.
Want zal wel handig zijn als dip tussen 6/7k weg is.
Meestal rij je toch er boven, maargoed.

Wat nu wel ineens edie heb is om een begrenser te maken.
Gewoon schakelen tussen ene hele langzame en een snel cdi.
Vogens mij kan dat best wel gaan werken.
 
appie_1988 22-9-2010 17:14 Print reply

Posts: 322
Ik kwam vandaag in me bak kabelbomen,
een cdi van kymco scouter tegen.
Meeteen even gaag proberen om me NSR.
maakt best veel uit de dip tussn 6 en 7 k is weg!!!.
En hij komt geoon veel sneler op toeren.
Het lijkt heel erg op het effect dat je krijg als je vliegwiel afdraait. Alleen dit is wel even makkelijker.
 
ErikVerkade 22-9-2010 17:24 Print reply

Posts: 980
NEE dat meen je niet?
paste dat zomaar?
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
JB1 22-9-2010 17:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
NEE dat meen je niet?
paste dat zomaar?


Ja.
Ik wens 'm btw veel succes met het olie spuiten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 3885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved