Cootje46 |
16-9-2010 16:14 |
Posts: 735 |
A is de gelijkrichter als ik het goed heb, correct me if i'm wrong.
Die zorgt voor het verdelen van de stroom
|
|
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek.. |
|
koekie - Administrator |
16-9-2010 16:14 |
Posts: 12588 |
Links naar foto's tussen [img] en [/img] zetten
Moet je het wel goed doen
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 16-9-2010 om 16:22 uur.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
claudine |
16-9-2010 16:39 |
|
Stiffmeister |
16-9-2010 17:12 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: claudine
afbeelding
A. is je CDI
B. = weet ik niet (: , gelijkrichter?
|
|
.. Retro Active |
|
Gerard1793 |
16-9-2010 17:23 |
Posts: 4006 |
A is inderdaad je CDI, maar volgens mij is B gewoon een stekker...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
-TimP- |
16-9-2010 18:28 |
Posts: 1836 |
A = cdi
B = bobine
want van de cdi alleen krijgt de bougi geen vonk.
als je goed kijkt zie je ook een rond blokje achter de stekker.
En ja, ik zou die kabel wel even van je cilinder afhalen, als deze door smelt krijg je sluiting (geen of slechte vonk) + kans op elektronica dat kapot gaat
Dit bericht is gewijzigd door -TimP- op 16-9-2010 om 18:29 uur.
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
16-9-2010 18:29 |
Posts: 13700 |
Je ziet toch ook de bougie-kabel lopen ? dus bobine idd.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: claudine
en bij deze eerste foto: is het erg dat de kabels rusten op de cilinder? Ze beginnen al een beetje te smelten dus ik heb ze omhoog geplakt...
Ja, is niet zo fijn als je bougie-kabel ligt te smelten op de cilinder. Tape is trouwens beun, tie-rap is de oplossing.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 16-9-2010 om 18:31 uur.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
16-9-2010 19:24 |
Posts: 8499 |
Kroonsteentjes zijn ook beun
Wat voor ding is het eigenlijk, een puch ofzo?
Trouwens wel slecht hoor dat er 3 posts nodig zijn om een cdi en bobine te herkennen..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-9-2010 19:50 |
Posts: 10835 |
dat lijkt mij een peugeot blokje.
Ik wist alleen niet dat die al cdi ontsteking hebben, welk jaar is hij?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Paul de Salmiakbal |
16-9-2010 19:56 |
Posts: 5285 |
Tis een Peugeot 104
|
|
|
|
claudine |
16-9-2010 23:14 |
Posts: 29 |
Als het goed is , is hij van 1970-1975
Tis inderdaad een oudje
Check, morgen tie-wraps dr omheen.
En eh... dan ga ik nu ff opzoeken wat een cdi is
|
|
|
|
tsxhunter |
16-9-2010 23:16 |
Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
claudine |
16-9-2010 23:57 |
Posts: 29 |
Ok, een cdi zorgt voor de vonk.
Kan het zijn dat hij het ook niet meer zo best doet, want mn brommer loopt nu wel weer, maar als hij nog koud is, dan slaat hij af als ik geen gas geef. Ik moet sowieso eerst bergafwaarts rijden wil hij het blijven doen. Hij komt echt extreeeem langzaam op gang. Bij bergop heeft hij soms zo iets van ' doe het lekker zelf maar'
Het komt een beetje met golven, dan doet hij het wel weer beter, en dan weer niet...
CDI vervangen?
|
|
|
|
JB1 |
17-9-2010 7:56 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: claudine
Ok, een cdi zorgt voor de vonk.
Kan het zijn dat hij het ook niet meer zo best doet, want mn brommer loopt nu wel weer, maar als hij nog koud is, dan slaat hij af als ik geen gas geef. Ik moet sowieso eerst bergafwaarts rijden wil hij het blijven doen. Hij komt echt extreeeem langzaam op gang. Bij bergop heeft hij soms zo iets van ' doe het lekker zelf maar'
Het komt een beetje met golven, dan doet hij het wel weer beter, en dan weer niet...
CDI vervangen?
Nee, denk eerder dat de carburateur moet worden afgesteld.
De zuiger kan ook versleten zijn dat ie de berg niet op wil.
Wel ervaring met sleutelen?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
17-9-2010 8:00 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: claudine
Ok, een cdi zorgt voor de vonk.
Kan het zijn dat hij het ook niet meer zo best doet, want mn brommer loopt nu wel weer, maar als hij nog koud is, dan slaat hij af als ik geen gas geef. Ik moet sowieso eerst bergafwaarts rijden wil hij het blijven doen. Hij komt echt extreeeem langzaam op gang. Bij bergop heeft hij soms zo iets van ' doe het lekker zelf maar'
Het komt een beetje met golven, dan doet hij het wel weer beter, en dan weer niet...
CDI vervangen?
ik zou wel eens weten hoe het er achter dat chromen kapje uit zien (het vliegwiel dus en waat daarin zit)
Dat cdi kastje is er door iemand op gemaakt, want in 1975 hadden ze dat nog niet zover ik weet.
Hij zou eigenlijk contactpuntjes moeten hebben
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|