Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Oude Peugeot 104 rijdt niezo best

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62607 - Oude Peugeot 104 rijdt niezo best
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

claudine 13-9-2010 21:52 Print topicpost
Posts: 29
Ik heb het al vaker gelezen, maar ook ik heb 'het' probleem dat mn brommer niet zo goed rijd.
Hij trekt niet lekker als we de berg opgaan.
Daarbij slaat hij af als ik volgas blijf rijden.
Alleen met de choke erbij wil hij soms nog wel blijven rijden maar lekker gaat het niet.
Ik heb er een nwe uitlaat op gezet, een gewone originele.

Vandaag voor het eerst zelf gesleuteld Leuk leuk leuk. Voorwiel liep stroef dus de remkabel iets slapper gezet.

Carburateur dr afgehaald en alles eens bekeken en schoongemaakt.
Nu zag ik wel dat de ( ik weet niet hoe dat heet...) een rubbertje tussen de luchtfilter en eh... de carb(?) dat die stuk is. En het was geen rubber, het was papier/karton.
(als je het luchtfilter van dat staal/ijzer gedeelte afhaal dan zit daar een kartonnen ring tussen, die is dus stuk)

Als ik hier een bergje oprij dan moet ik dus enorm meetrappen. Dr zit dan heel erg weinig kracht in. Als hij trouwens wel een beetje op snelheid is doet hij het wel ok maar het is dus niet constant.

Ik heb overal al gelezen dat het een benzineprobleem is als hij afslaat dus wat ik morgen ga doen is een grotere sproeier kopen en de benzinekraan even checken.

Graag andere tips nog welkom, maar morgen kom ik wel weer even verslag uitbrengen.
 

Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2010 22:36 Print reply

Posts: 10835
Als de verbinding tussen luchtfilter en carb niet goed is dan klopt het mengsel niet meer.
Hij krijgt dan meer lucht als waar de carb op afgesteld is. Ik zou dat rubber eerst vervangen voordat je sproeiers gaat wisselen.

Als een brommer af slaat na een tijdje volle belasting dan denk ik het eerste aan een benzinetoevoerprobleem.
Haal je benzinekraan er eens af en kijk of dat nog zuiver is. Er komt dan ook een filter tevoorschijn als het goed.

Misschien zit in je carb ook nog een benzinefilter maar dit weet ik niet zeker.

Op zich is het niet vreemd dat je bij een dergelijke brommer mee moet trappen berg op, ligt uiteraard aan de hellingshoek.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
De Schout 13-9-2010 22:40 Print reply
Posts: 5327
zorg dat je carbje schoon is, het luchtfilter weer goed aansluit en niet lekt en controleer even of je benzine kraan goed doorloopt. als er weer een originele uitlaat onder zit lijkt het me sterk dat de sproeier te klein zou zijn.

blijft hij halfgas wel lopen?

en verwacht trouwens niet dat zo'n oud automaatje als een vario de berg op gaat. vertrekken tegen een berg zit er niet echt in, maar als je volgas aankomt zou hij toch redelijk vast moeten houden.

ik typ schijnbaar nogal langzaam

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 13-9-2010 om 22:41 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2010 22:52 Print reply

Posts: 10835
Dat we ongeveer hetzelfde typen geeft wel vertrouwen

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 13-9-2010 om 22:52 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
claudine 14-9-2010 9:51 Print reply
Posts: 29
&^%%$#^%^%#@!!!!

Benzinefilter ( bij de tank) dr af gehaald en die was niet zo vies. Gelijk even de benzineslang opnieuw passend gemaakt, hij zoog wel een beetje valse lucht leek wel.
Dus ik vol goed moed proberen te starten... niets. Echt he-le-maal niks.
Bougie gecheckt en die vonkt wel. Maar hij sloeg eerst nog wel gewoon aan, maar nu dus ook niet meer.
Boehoe ik weet nu niet eens meer waar ik moet beginnen...
 
henkrenk 14-9-2010 9:58 Print reply
Posts: 2
edit Jozeff: nog een keer zoiets en je hebt al een ban te pakken



Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 14-9-2010 om 12:49 uur.
 
claudine 14-9-2010 10:18 Print reply
Posts: 29
Eh Henk... ik zie een heleboel lettertjes maar geen plaatje
 
De Schout 14-9-2010 11:06 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: claudine
&^%%$#^%^%#@!!!!

Benzinefilter ( bij de tank) dr af gehaald en die was niet zo vies. Gelijk even de benzineslang opnieuw passend gemaakt, hij zoog wel een beetje valse lucht leek wel.
Dus ik vol goed moed proberen te starten... niets. Echt he-le-maal niks.
Bougie gecheckt en die vonkt wel. Maar hij sloeg eerst nog wel gewoon aan, maar nu dus ook niet meer.
Boehoe ik weet nu niet eens meer waar ik moet beginnen...



nu moet je herbeginnen

maar probeer eerst eens een beetje mengsmering direct door de carb naar binnen te spuiten/laten lopen met een pipet, rietje oid. of een beetje door het bougiegat erin laten lopen.
daarna proberen te starten, als hij dan wel (even) een teken van leven geeft moet je toch de carb er maar weer afhalen.

controleer of er wel benzine in de carburateur zit als je hem eraf haald, en maak alles nog een keer grondig schoon. daarna weer opbouwen (zorgen dat je zeker weet dat de carb netjes op je spruitstuk zit) en nog eens proberen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
claudine 14-9-2010 13:18 Print reply
Posts: 29
Heb benzineslangetje in bougiegat geduwd en kraan even aangezet.
Toen weer gestart en hij leek bijna wel een teken van leven te geven.
Dus nu de carb er weer vanaf?

AAARCH!!!
 
claudine 14-9-2010 14:17 Print reply
Posts: 29
It's alive!
Weer de carb eraf en op een of andere manier viel alles beter in elkaar.
En bij de testrit deed hij het beter dan ooit! Wiehiew! Hij sloeg nu niet maar na 300 meter af of ging ook niet langzamer rijden. Looking gooooood!
Mie heppie.
Nu nog ff checken of al die draden wel kloppen want er hangen er 2 op de cilinder en die beginnen al wat te smelten...


 
kenny77 14-9-2010 14:42 Print reply

Posts: 29286
deze dus:


Een scooter!
Geen wonder dat BF er helemaal in de stres van raakt.
 

Dit topic is 2324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved