Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Polini 70cc rd50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62606 - Polini 70cc rd50mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peterkeizer1985 13-9-2010 21:40 Print topicpost
Posts: 21
hallo,

Mijn 16mm carburateur heb ik van mijn brommmer afgehaald om schoon te maken.
Nu ben ik erachter gekomen dat de sproeier die er in zit een 120 mikuni is (zit er standaard in volgens mij)

Nou is mijn vraag of deze niet te klein is. De bougie is namelijk ook heel erg wit. Kan iemand me vertellen welke sproeier ik moet nemen met deze setup?

Als ik rustig rij met 4000/5000 toeren is er niets aan de hand, maar zodra ik sneller ga rijden dan blijf de motor vaak hangen in de hoge toeren terwijl ik de koppeling intrek en het gas terug neem

setup
70cc polini
16mm mikuni
ori luchtfilter
standaard model uitlaat (of die 'snel'is weet ik niet)
gasnaald middenstand

 

ChielTZR 13-9-2010 21:41 Print reply

Posts: 6016
Wat gebeurd er als je een grotere sproeier neemt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
topmen101 13-9-2010 21:44 Print reply

Posts: 461
zo te horen moet er inderdaad een grotere sproeier in.

moet je gewoon even wat sproeiers proberen.

Denk wel dat je eerst maar eens met 130/140 mag beginnen en dan zo nodig

naar beneden gaan met sproeiermaat
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
peterkeizer1985 13-9-2010 21:54 Print reply
Posts: 21
Ik heb nog geen andere sproeier geprobeerd, dat ga ik wel proberen

wie heeft nog meer de zelfde cilinder in combinatie met de carb. Ik loop namlijk altijd te kloten met sproeiers, maar ondertussen kost het me wel elke keer een nieuwe pakking

Want ik heb ook nog een dt50mx en hier heb ik een nieuwe 60cc cilinder opgezet en daar heb ik de hele tijd lopen kloten met de sproeiers. Hier zit nu een 110 in. Loopt nu ook niet echt goed

Vandaar mijn vraag


 
ChielTZR 13-9-2010 22:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peterkeizer1985
Ik heb nog geen andere sproeier geprobeerd, dat ga ik wel proberen

wie heeft nog meer de zelfde cilinder in combinatie met de carb. Ik loop namlijk altijd te kloten met sproeiers, maar ondertussen kost het me wel elke keer een nieuwe pakking

Want ik heb ook nog een dt50mx en hier heb ik een nieuwe 60cc cilinder opgezet en daar heb ik de hele tijd lopen kloten met de sproeiers. Hier zit nu een 110 in. Loopt nu ook niet echt goed

Vandaar mijn vraag




Waar stop jij die sproeiers in dan? dat je elke keer nieuwe pakking nodig hebt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
peterkeizer1985 13-9-2010 22:16 Print reply
Posts: 21
Een pakking tussen de carb en het spruitstuk

Het is namelijk zo'n 2bouts van mikuni

Ik heb ook een 20 mm hier liggen van mikuni, met externe sproeier.
Is het de moeite waard deze te monteren of kan de 16mm het ook wel doen met de 70cc?


 
kenny77 13-9-2010 22:18 Print reply

Posts: 29286
16 en 20 mm doen het beide prima.
gebruik je heb voor school zet je de 16mm erop.
gebruik je hem af en toe zet je de 20mm erop.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-9-2010 om 22:18 uur.
 
ChielTZR 13-9-2010 22:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peterkeizer1985
Een pakking tussen de carb en het spruitstuk

Het is namelijk zo'n 2bouts van mikuni

Ik heb ook een 20 mm hier liggen van mikuni, met externe sproeier.
Is het de moeite waard deze te monteren of kan de 16mm het ook wel doen met de 70cc?




je hoeft er toch niet elke keer een andere pakking tussen te steken?
Als de oude niet meer voldoet, dan wordt het tijd.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TECstar 13-9-2010 22:41 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peterkeizer1985
maar zodra ik sneller ga rijden dan blijf de motor vaak hangen in de hoge toeren terwijl ik de koppeling intrek en het gas terug neem



eerst gas los, daarna koppeling....

en zo'n pakking is gewoon goed tot hij....niet goed meer is
hoef je echt niet elke keer te vervangen *rofl*
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
peterkeizer1985 13-9-2010 22:48 Print reply
Posts: 21
Oke bedankt

Ik gebruik hem af en toe. Welke sproeier moet ik mee beginnen als ik de 20mm eronder zet kenny? Want dan ga ik dat doen


Nou chiel, je moet toch een nieuwe pakking er onder steken zodra je iets hebt gedemonteerd. Ik heb geen zin in valse lucht Hoe doen jullie dat dan? Zat ook al te denken aan pakking papier, maar heb hier geen ervaring mee en weet niet waar je dat kunt kopen..





 
kenny77 13-9-2010 22:50 Print reply

Posts: 29286
Ik zou met 140 beginnen, die is nog te groot gok ik.
in de 20mm zit wel een verkeerde gasnaald (te dik), deze moet je eigenlijk vervangen door een dunnere (geloof met een punt van 1.5mm, weet niet welke code, is nog ergens terug te vinden hier op bf.)
Rijd hij een stuk beter door.
 
peterkeizer1985 13-9-2010 22:57 Print reply
Posts: 21
Oke kenny, Ik heb de carb 2ehands dus mischien zit de goede naald er al wel in? Kan ik dat ook meten? Die van de 16mm past die niet toevallig?? haha bedankt voor de info! Ben al een stuk geholpen
 
kenny77 13-9-2010 23:00 Print reply

Posts: 29286
Zou misschien wel kunnen.
Ik heb het stukje over de gasnaald even opgezocht: http://www.brommerforum.nl/showtopic/53342/1
(onderaan)

edit: die van de 16mm is te kort.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-9-2010 om 23:01 uur.
 
peterkeizer1985 13-9-2010 23:05 Print reply
Posts: 21
Bedankt
Ik controleer het morgen wel even. Ga er dan mee aan de gang
Vertel wel hoe het af is gelopen
 
Saknet 14-9-2010 5:07 Print reply

Posts: 10355
zolang je pakking niet uit elkaar valt als je er tegenaan blaast, de pakking niet aan gebrek aan vochtigheid competities meedeed waarbij die won van droog brood van 10 jaar oud. zolang je pakking geen scheur(en) vertoont welke(n) gelijkenis vertonen met het scheurijzer imago dat ferrari heeft.
zolang je niet elke keer je pakking aan een nieuwe afdichtingklus laat wennen, maar zn oude vertrouwde huisje terug geeft (same old spruitstuk en carb, erg saai maar trust me de meeste pakkingen leren er prima mee leven).
zolang je je pakking niet elke keer omdraait nadat je hem zn orientatievermogen hebt ontnomen waarbij spruitstukkie en carb voor herkenningspunten spelen, ook gezien een pakking doorgaans niet met een kompas overweg kan en al zou die dat kunnen, het simpelweg te duur wordt om voor al je pakkingen een kompas te kopen.


kan je je pakking vast wel probleemloos hergebruiken.


tenzij de pakking made in china is, dan zit er vaak asbest in. daarvoor moet je een asbestsanerings bedrijf inschakelen wil je dezen uberhaupt demonteren.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-9-2010 om 5:16 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
peterkeizer1985 14-9-2010 18:56 Print reply
Posts: 21
Haha saknet, grapjas Ik zou in vervolg niet zomaar meer een pakking weggooien

Kenny ik heb gekeken welke gasnaald er in de 20mm carb zit.
Namelijk de dikke naald (4DH7)
Heb de carb al eens eerder geprobeerd op de 60cc, maar daar wou die niet op lopen. Nu snap ik ook waarom


Heb zonet de 16mm er weer achter gezet (ja met de 'oude'pakkingen) en ga zometeen even een testritje maken

Oja welke bougie raden jullie mij aan voor de 70cc en kan iemand mij vertellen waar ik wel de juiste gasnaald kan kopen voor de 20mm mikuni, zodat ik deze er straks onder kan hangen

 

Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved