Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommix

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1299 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62602 - brommix
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 13-9-2010 21:27 Print reply

Posts: 4353
Mja, waarom zou je rijker dan 1:50 smeren als de fabrikant 1:50 aanraad en het met 1:50 ook goed loopt?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Tobias Verhoef 13-9-2010 21:45 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Nou toen ik na 1000km 1:50 rijden m'n cilinder eraf trok voor controle was heel mn krukas en cilinder en alles er omheen zo vettig als wat hoor
En allemaal nog spelingvrij natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 13-9-2010 om 21:13 uur.


1000 km is niks

Kijk maar naar een 4 takt daar loopt de bigend door olie en die hoef je na 3 a 4 ton pas te vervangen als het niet veel meer is.

Bij een ontgrenste brommer moet je na ong 20 a 25 k je blok al open trekken. En dan heb je natuurlijk uitzonderingen waar ze zelfs 50k a 100k mee gaan maar dan rijden die mensen meestal nog helemaal standaard en ze onderhouden de brommer heel goed.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Mja, waarom zou je rijker dan 1:50 smeren als de fabrikant 1:50 aanraad en het met 1:50 ook goed loopt?



omdat je dan het milieu het minst vervuild en je blok toch nog genoeg smering krijgt.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 13-9-2010 om 21:46 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Paul de Salmiakbal 13-9-2010 21:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


1000 km is niks

Kijk maar naar een 4 takt daar loopt de bigend door olie en die hoef je na 3 a 4 ton pas te vervangen als het niet veel meer is.

Bij een ontgrenste brommer moet je na ong 20 a 25 k je blok al open trekken. En dan heb je natuurlijk uitzonderingen waar ze zelfs 50k a 100k mee gaan maar dan rijden die mensen meestal nog helemaal standaard en ze onderhouden de brommer heel goed.




Ik weet dat 1000 km niks is, was alleen maat ter indicatie dat alles gewoon goed vettig was binnen de carterholte en in de cilinder.
 
Tobias Verhoef 13-9-2010 22:06 Print reply

Posts: 1832
Je carterholte gebruikt geen olie he
Dat is gewoon opgehoopte olie van je mengsmering en het olie wat je hebt gebruikt bij het monteren.

Maar ik neem aan dat je niet kan voelen hoe vettig je big end nog was.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Paul de Salmiakbal 13-9-2010 22:11 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Je carterholte gebruikt geen olie he
Dat is gewoon opgehoopte olie van je mengsmering en het olie wat je hebt gebruikt bij het monteren.

Maar ik neem aan dat je niet kan voelen hoe vettig je big end nog was.

Nee duh, ben geen randdebiel
Het was gewoon goed vettig daarbinnen, daaruit kan ik dus afleiden dat alle lager genoeg krijgen om te smeren
Maja, 1:50 is natuurlijk ook gedaan vanwege milieu eisen zoals iemand al opperde. Sommige (oude) buitenboordmotoren hebben 1:100 nodig.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-9-2010 22:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


1000 km is niks

Kijk maar naar een 4 takt daar loopt de bigend door olie en die hoef je na 3 a 4 ton pas te vervangen als het niet veel meer is.




en dan komt die slijtage ook nog eens grotendeels door de koude starts

druksmering is altijd superieur

 
Too cool for school!

Dit topic is 3625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved