Ik weet niet helemaal zeker of dit het juiste forum is, maar vooruit...
Ik haalde dit weekend mijn zadel eraf om mijn accu door te meten, blijft m'n sleutel muurvast in het slot. Waarschijnlijk is er een veertje of een palletje losgeschoten in het slot. Geen beweging in te krijgen. :p Ook den Aprilia-dealer wist geen raad. 'Openslijpen', sleutel redden en hem dan vastzetten zonder slot, maar wel met behoud van de pal onder het zadel. Andere optie: compleet nieuw 3-delig setje contactslot/zadelslot/sleutels aanschaffen à ca. €100,--. Dat kan altijd nog, maar misschien heeft één van jullie dit eerder bij de hand gehad en een oplossing? Let me know!
Greetz,
kowalski
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'
ff doorboren, slot naar de kanker.. maar das dan jammer.. en dan iets zelf proberen te maken.. er zijn vast wel slotjes te krijgen met een palletje wat in en uit schuift...
maar ff een nacht in laten weken met WD40 en dan met sleutel erin en dikke tang proberen rond te draaien.. dat lukt niet?
het probleem is denk ik dat die palletjes worden weggedrukt bij het indrukken van sleutel.. maar neit terug vallen in de gaten van de sleutel.. dus dat je hem niet kan omdraaien... jehoort zeker ook geen krrkrkrkrkr wanneer jehem erin steekt?
Nee, ik kan 2 mm linksom en 2mm rechtsom vanwege de speling tussen het slot en de houder met schroefdraad en that's it. Maar ik probeer om voorlopig iets te fabrieken met een slotje of zo uit de plaatselijke klusmarkt. Zaterdag maar es effe kijken. Als iemand nog iets anders weet, ik kom hier regelmatig, dussu replyen maar! Bedankt tot zover.
Greetz,
kowalski
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'
ik heb het ook al eens met me oud model rs gehad, maar naar een UUR, jaaaaaaaaaaaah een UUR wrikken met kruip olie en alle andere shit ging ie pas los. oorzaak: me sleutel was versleten!!
je moet hem bij de kant waar die palletjes zitten die kant opduwen zodat ze ingedrukt worden en sleutel een beetje omhoog en omlaag proberen te bewegen/wrikken en dan tegelijk de sleuter proberen te draaien zo krijg ik ongeveer een slot(merkloos) los met een andere sleutel
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Na de nodige klussen eindelijk tijd voor m'n slotje. 'k Was het zat en heb de boel uitgeboord. Slot en sleutel overleden, maar de houder gered. In de plaatselijke klusmarkt wat geshopt en de boel in elkaar gezet: in de houder zit nu een m6 bout met een ring die op maat gemaakt is voor de houder. Deze blijft nu precies op de binnenrand van de houder steken. Ik heb het onderste deel van het slot gezaagd - daar waar de klem met een schroef aan het slot vast zit en over een vierkant valt - en het gat doorgeboord, zodat de m6 bout er doorheen kan. Aan weerszijden van dat onderste gedeelte een m6 moer met klemring en het geheel kan nu draaien door een schroeverdraaier als sleutel te gebruiken. Misschien wat wazig voor sommigen, maar het werkt! And that's what counts. En anders heeft De Jager een vervangend slotje voor voor ca. 28 euro incl. verzendkosten. En met een nieuwe droge accu van 12V-5A start hij nu ook via de startmotor. Let's ride!!!
Bedankt voor alle hulp en suggesties.
Greetz,
kowalski
[This message is edited by kowalski on 17-11-02 00:21]