Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Z-one loopt niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62578 - Puch Z-one loopt niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joop_Karel_Spank 10-9-2010 17:01 Print topicpost
Posts: 278
Ik ben voor mijn vriendin bezig om haar Z-one weer aan de gang te krijgen. hij heeft het een paar weken goed gedaan en toen begon hij opeens uit te vallen. eerst na een rit van 5 km. Sinsdien eigenlijk steeds korter. Kon op den duur maar 100 meter rijden voor hij uitviel. De brommer is trouwens standaard, loopt ongeveer 50 en zit een sproeier 54 in

Als hij uitvalt dan voel je dat hij een soort tegendruk blijft geven, alleen hij verbrandt dan op het moment niet. Je remt dan op het blok lijkt het wel. Soms als je met het gas speelt dan verbrand hij wel eventjes maar vaak loopt dat op niets uit.

Maargoed ik dacht laat ik de bougie maar eens schoonmaken/vervangen en de carb schoonmaken(hierin zat wat los vuil in de vlotterkamer) verder nieuw benzine slangetje erop en toen weer in elkaar gezet. (nou is de oude bougie geloof ik hittegraad 6 en de nieuwe 7). Maar hij doet het nu met geen van beide bougie's en start niet eens eventjes.

Ik heb er een bobine/cdi opzitten zoals deze: Hier altans hij lijkt er erg op. Wat lijkt jullie het meest voor de hand liggende om nu te proberen? nieuwe hittegraad 6 bougie halen(staat 6k op de oude bougie) nieuwe bougiekabel?

hij vonkt verder wel gewoon(krijgt ook benzine altans dat valt te ruiken na tijdje proberen)
Vlotterkamer is ontlucht(zit knopje voor)
luchtfilter is ook schoongemaakt
en de benzine die er nu inzit is niet oud

Dit bericht is gewijzigd door Joop_Karel_Spank op 10-9-2010 om 17:05 uur.
 

Heilige Antonius 10-9-2010 18:54 Print reply

Posts: 1202
Ik verwacht bobine. Ik had ongeveer dezelfde symptomen en bij mijne lag het aan de bobine.
 
Robin 1993 10-9-2010 18:58 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Ik verwacht bobine. Ik had ongeveer dezelfde symptomen en bij mijne lag het aan de bobine.



bobine kan het volgens mij niet zijn. Die zijn kapot of niet, ik had het namelijk met me tomos en als je bonbine echt kapot is dan valt hij onder het rijden uit en krijg je hem nooit meer aan en hebbie totaal geen vonk meer.

Ik zou eerder bij je bougiedop en kabel kijken of dat nog wel allemaal goed is en anders kijke naar je ontsteking
 
!!2 takt!!
tsxhunter 10-9-2010 19:00 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



bobine kan het volgens mij niet zijn. Die zijn kapot of niet, ik had het namelijk met me tomos en als je bonbine echt kapot is dan valt hij onder het rijden uit en krijg je hem nooit meer aan en hebbie totaal geen vonk meer.

Ik zou eerder bij je bougiedop en kabel kijken of dat nog wel allemaal goed is en anders kijke naar je ontsteking


ik heb ook al een keer gehad vonkte ie niet goed meer. was ook de bobine maar reed nog wel
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Heilige Antonius 11-9-2010 15:52 Print reply

Posts: 1202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



bobine kan het volgens mij niet zijn. Die zijn kapot of niet, ik had het namelijk met me tomos en als je bonbine echt kapot is dan valt hij onder het rijden uit en krijg je hem nooit meer aan en hebbie totaal geen vonk meer.

Ik zou eerder bij je bougiedop en kabel kijken of dat nog wel allemaal goed is en anders kijke naar je ontsteking



Dat is onzin een bobine kan wel degelijk niet 100% meer zijn, dat geeft problemen, maar hij loopt vaak nog wel (eventjes)
 
Joop_Karel_Spank 11-9-2010 20:11 Print reply
Posts: 278
Ik ga ondertussen woensdag kijken voor een Tomos voor mn vriendin, dat wil niet zeggen dat ik de puch al opgeef :P

De puch heeft echter nog een probleem, bij de Z-one heb je een u-vormig rond frame met een tank ingebouwt. Onder dit frame zit een u vormig profiel en 2 losse profieltjes om het blok en de achterbrug vast te zetten. Door een ongeluk met een klap op de voetsteun is het frame een stukje verdraait waardoor de achterwielen niet sporen, Weet iemand of het mogelijk is dit professioneel te laten richten?

Is er trouwens ook een manier om te herkennen dat het aan de bobine ligt? zijn dan de vonken gewoon totaal verkeerd getimed of zijn ze te zwak? en valt dit bijvoorbeeld te meten? of te zien? De bougiekabel ziet er uit of dat deze niets te lijden heeft gehad. Kan ik deze misschien ook doormeten om zekerheid te hebben? weet iemand wat voor weerstand deze ongeveer moet hebben? en waar zit de condensator?(ook wel eens iets over gelezen)

edit: Is het misschien mogelijk dat ik het frame zelf weer terugbuig? door er bijvoorbeeld een flink stuk ijzer op te bouten, het profieltje met gasbranders flink heet te stoken en dan buigen? Ik bedoel dat het dan ook nog veilig is :P

Dit bericht is gewijzigd door Joop_Karel_Spank op 11-9-2010 om 21:01 uur.
 
Joop_Karel_Spank 13-9-2010 9:24 Print reply
Posts: 278
Ik heb een stukje FAQ op het internet gevonden over de ontsteking:

Puch Z-one elektronische ontsteking:
De originele Ducati electronische ontsteking op een Puch Z-one.
Bestaat uit: Grondplaat, vliegwiel, voedingsspoel, bobine, CDI, lichtspoel.
+contactpuntloos
+werkt ook boven ±12.000 rpm
+zeer goed licht (12Volt 35Watt)
-blijkt niet altijd even lang mee te gaan
-moeilijk zelf af te stellen
-zwaar vliegwiel (geen geweldige gasreactie)
Bijzonderheden: Alleen geleverd op de Puch Z-one.

Mijn vraag hierop is: jullie stellen dat waarschijnlijk de bobine/cdi kapot is(is 1 onderdeel toch?), stel ik vervang deze. Moet ik dan ook de ontsteking opnieuw afstellen? of is het plug and play? en hoe stel ik dat kreng af anders?
 
Giejoom 19-9-2010 0:35 Print reply
Posts: 9
Probeer eens wat met de carb/luchtfilter? Bij mij reed ie niet fantastisch met sproeier 60 (wel een 15mm) en helemaal niet met sproeier 54. Wannee rik de luchtfilter ontkoppelde liep hij wel, maar dit is natuurlijk ook niet ideaal. Heb je al gekeke of de sproeier niet verstopt is met vuil?
 
Het starten van je brommer in de morgen, is weer een dag zonder zorgen!
Henk-88 19-9-2010 1:21 Print reply

Posts: 26703
Of vuil benzinekraantje of benzinefilter?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ChielTZR 19-9-2010 9:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Ik heb een stukje FAQ op het internet gevonden over de ontsteking:

Puch Z-one elektronische ontsteking:
De originele Ducati electronische ontsteking op een Puch Z-one.
Bestaat uit: Grondplaat, vliegwiel, voedingsspoel, bobine, CDI, lichtspoel.
+contactpuntloos
+werkt ook boven ±12.000 rpm
+zeer goed licht (12Volt 35Watt)
-blijkt niet altijd even lang mee te gaan
-moeilijk zelf af te stellen
-zwaar vliegwiel (geen geweldige gasreactie)
Bijzonderheden: Alleen geleverd op de Puch Z-one.

Mijn vraag hierop is: jullie stellen dat waarschijnlijk de bobine/cdi kapot is(is 1 onderdeel toch?), stel ik vervang deze. Moet ik dan ook de ontsteking opnieuw afstellen? of is het plug and play? en hoe stel ik dat kreng af anders?


Je bobine en cdi zitten volgens mij niet samen. Als je je bobine vervangt hoef je niks af te stellen.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 6398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved