Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder oplassen / opvullen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62568 - Cilinder oplassen / opvullen?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 8-9-2010 23:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
@ Leen

Waarom is dit nou weer een debiel idee?
Als je er 2 schotjes in plaatst, en daar ijzer in laat gieten, dan laat afkoelen, is er genoeg vlees om dit alles uit te breiden.


Het feit dat je ijzer als term gebruikt geeft jouw incompetentie al weer.



Hier overigens een iets duidelijker beeld van het probleem, het probleem van de weinig vlees zit dus circa 15mm vanaf het raamwerk van de vlinderpoort aan de bovenhoek van schacht.
Dus het is niet echt de cilinderwand waar het om gaat, meer de wand tussen uitlaatschacht en koelwater.
Dat groene is waar het problemen geeft, dat gaat nog iets verder door onder het "dakje" wat je ziet.
De rode lijn geeft aan dat de wand niet zo dik is als je van bovenaf ziet, dat is alleen een "dakje" wat zorg voor een groter afsluitvlak van de kop.

Omdat het zoals ik hierboven beschrijv niet om de cilinderwand direct gaat, maar iets er naast, denk ik dat lassen wel te doen is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-9-2010 om 23:40 uur.
 
JB1 8-9-2010 23:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Het feit dat je ijzer als term gebruikt geeft jouw incompetentie al weer.


Mijn metaalkennis is nog niet echt bepaald je van het, Ik ben nog aan het leren...
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 8-9-2010 23:45 Print reply

Posts: 29286
Niek thnx, dat geeft het probleem inderdaad een stuk beter weer.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-9-2010 1:07 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Mijn metaalkennis is nog niet echt bepaald je van het, Ik ben nog aan het leren...


Reageer dan ook niet in een dergelijk topic.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
yamahadt1986 9-9-2010 11:15 Print reply
Posts: 1713
ik werkte een tijdje geleden bij een metaalbedrijfje.

en daar hebben wij eens een zelf soort probleem opgelost wat jij hebt!!

het volgende wat wij toen hebben gedaan is:

de cilinder op de plek waar gelast moest worden hebben we erg goed schoongestraald voor een goeie hechting en daarna,hebben we de cilinder goed verwarmt in een soort van oven.

daarna hebben wij met electroden voor gietijzer het opgelast voor de beste jongen.

maar ik weet helaas niet wat voor gietijzer dat was, want je hebt ook verschillende gietijzeren waarvoor je ook weer andere electroden voor moet gebruiken!!
met andere woorden het kan wel!!!

het ging toen om een suzuki cilinder.
maar ik weet niet welk model of tipe dat precies was:(

als je dit hebt laten doen moet je wel je cilindertje even laten uithonen want je cilinder gaat vervormen.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-9-2010 om 11:19 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-9-2010 21:46 Print reply

Posts: 29286
Ook zo dicht bij de uitlaatpoort?
Want bij mij zullen dan de uitlaatgassen door de las heen gaan lopen.

Bij mijn vorige honda mbx cilinder was er ook aan de uitlaatflens gelast, dit heeft nu al een aantal jaartjes uit gehouden, maar voor deze cilinder zit het laspunt net wat op een vervelendere (hetere) plek.
 
Leen 9-9-2010 21:53 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik werkte een tijdje geleden bij een metaalbedrijfje.

en daar hebben wij eens een zelf soort probleem opgelost wat jij hebt!!

het volgende wat wij toen hebben gedaan is:

de cilinder op de plek waar gelast moest worden hebben we erg goed schoongestraald voor een goeie hechting en daarna,hebben we de cilinder goed verwarmt in een soort van oven.

daarna hebben wij met electroden voor gietijzer het opgelast voor de beste jongen.

maar ik weet helaas niet wat voor gietijzer dat was, want je hebt ook verschillende gietijzeren waarvoor je ook weer andere electroden voor moet gebruiken!!
met andere woorden het kan wel!!!

het ging toen om een suzuki cilinder.
maar ik weet niet welk model of tipe dat precies was:(

als je dit hebt laten doen moet je wel je cilindertje even laten uithonen want je cilinder gaat vervormen.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-9-2010 om 11:19 uur.



het lassen is geen probleem, dat is de minste van je zorgen.
Maar of het gelaste deel ook heel zal blijven na veelvuldig opwarmen en afkoelen is een ander verhaal....
 
kenny77 9-9-2010 22:00 Print reply

Posts: 29286
Dan kan ik eigenlijk beter van het verhaal afzien lijkt me.
Het risico dat het gaat scheuren tegen over het mogelijke vermogenwinst (als dit er al is), loont zich dan eigenlijk niet lijkt me.

Of ik zou al een 2de cilinder moeten kopen en het hierbij moeten toepassen en deze voor een geruime tijd uit moeten proberen.
Alleen zit ik dan weer met het probleem dat de brommer geen kenteken heeft.

In ieder geval bedankt voor het mee denken iedereen.

Mocht het nog worden toegepast, zal ik wel laten weten hoe het gegaan is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-9-2010 om 22:01 uur.
 
Leen 9-9-2010 22:01 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan kan ik eigenlijk beter van het verhaal afzien lijkt me.
Het risico dat het gaat scheuren tegen over het mogelijke vermogenwinst (als dit er al is), loont zich dan eigenlijk niet lijkt me.

Of ik zou al een 2de cilinder moeten kopen en het hierbij moeten toepassen en deze voor een geruime tijd uit moeten proberen.
Alleen zit ik dan weer met het probleem dat de brommer geen kenteken heeft.

In ieder geval bedankt voor het mee denken iedereen.

Mocht het nog worden toegepast, zal ik wel laten weten hoe het gegaan is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-9-2010 om 22:01 uur.



Ja, wat je zou kunnen doen is een oud cilindertje pakken, ergens een gat boren en die weer oplassen en kijken of dat houd na langere tijd.
 
kenny77 9-9-2010 22:04 Print reply

Posts: 29286
Zou inderdaad wel de oplossing zijn, ik heb nog wel een 80 blok liggen, alleen niks met kenteken waar het onder past.

Eens marktplaats in de gaten houden, misschien kom ik nog wat tegen.

edit:

mhh bedenk me net dat ik nog wel een sloop dt50 heb rond slingeren.
dat frame verlassen, frame nummers van mijn dt50 met kenteken over tikken en dan heb ik een test brommer.
was eigenlijk zo gek nog niet, kan ik ook het goede blok daarmee uit proberen.

Kan ik het blok voor volgend jaar misschien wel eens een keer goed afstellen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-9-2010 om 22:20 uur.
 
yamahadt1986 10-9-2010 9:27 Print reply
Posts: 1713
ik snap wat iedereen bedoelt !!

het zou mischien wel met lassen goed gaan maar hoe lang het volhoud is inderdaad maar de vraag.

dan zou je inderdaad eens een testblokje kunnen gaan maken daarvoor maarja het is maarnet hoe ver je wilt gaan

ik weet ook niet of die jongen waar we dat voor hebben gedaan ook nogsteeds daarmee rondrijd.
hij is iniedergeval nooit er weer voor terug geweest dus het zal wel goed zijn lijkt me

dus danmaar een 2de cilinder ergens zien te vinden! en die dan zo maakt zoals je in gedachten had. en dan uittesten op jouw idee met dat frame van een dtje met wat overtik werk enzo.
kan prima

laat dan iniedergeval wel even goed uitzoeken welke electroden je het beste kan gebruiken voor jouw gietijzeren cilinder.

als ik het zelf had gehad, dan had ik het gewoon gelast en er op gegokt want meestal ben je gewoon te bang dat het niet werkt
dusja gewoon proberen had ik dan gedaan

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 10-9-2010 9:33 Print reply

Posts: 29286
Naja in princiepe zou ik het ook geen ramp zijn als de cilinder verkloot wordt.
Maar ik probeer nu al zo lang normaal bij de sprint mee te kunnen rijden.
Ik heb het ding nu al vanaf 2006 en wil nu wel eens eindelijk mee gaan sprinten. (vooral omdat ik waarschijnlijk nog maar 1 keer met dit blok mee ga doen)
Heb geen zin om dan weer een jaar te wachten, omdat ik net iets meer vermogen wilde.
Winnen zal ik toch niet doen, dus dat kleine beetje verlies zal me ook niet de kop kosten.

Maar ga inderdaad eens kijken wat ik nog allemaal bij elkaar kan trommelen, voor een rijbaar frame.
 

Dit topic is 5565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved