Wat is de eenvoudigste manier om je versnellingsbak weer terug in het 'blok' te plaatsen? Eerst de wals erin? of juist eerst de tandwielen? Of kun je het beste alles tegelijk erin pielen? Of zijn er andere truukjes met bijv. tyeraps alles aan elkaar hangen?
Quote:Nu moet als eerste de schakelas in het blok worden gedaan. Daarna de schakelpennen (6-bak = 5 pennen, 5 bak = 4 pennen, 4 bak = 3 pennen) in de wals doen.
En dan de schakelwals afmaken door de nokkenplaat te monteren. De schakelas moet natuurlijk ook niet uit elke versnelling schieten, maar erin blijven. Daarom moet nu de blokkeerarm er op geplaats worden.
Dit stukje uit de FAQ snap ik helaas niet... schakelas dan schakelpen dan..? Wanneer moeten de assen met tandwielen erin? zit de wals er als eerste in?
assen in elkaar zetten volgens de exploded views, assen tegen elkaar houden (met de tandwielen in elkaar grijpend, zoals ze er ongeveer in moeten komen) en dan zo samen het blok in schuiven.
dan je schakelwals erin, en dan de vorken er tussen puzzelen. dat kan haast niet fout, je vorken zijn gemerkt met de letter l, c en r, dus left, center en right in de rijrichting gezien.
zorgen dat de 'vork' kant in de gleuf in het tandwiel valt, en dat het pinnetje in de groef in je schakelwals valt. dan het asje er door steken en het moet haast wel goed zitten.
je bak dus opbouwen in het middelste carterdeel als dat niet duidelijk was.