Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx-ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 916 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62544 - honda mtx-ot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tom441 7-9-2010 17:59 Print topicpost
Posts: 29
Hallo

Ik heb sinds vorig jaar een mtx-ot uit 1984.
Deze is perfect in orde, rijdt leuk en top snelheid ligt op 60 km/h, dit vind ik persoonlijk een leuke snelheid.
Alleen trekt hij totaal niet op.

Nu, ik heb al vanalles gehoord over mtx begrenzingen, o.a.
in de uitlaat, CDI, cilinder..

Waar is een mtx-ot juist begrenst?

Indien de uitlaat, kan ik dan een onbegrensde 50cc uitlaat onder plaatsen en wat zal hier het gevolg ongeveer van zijn?


Alvast vriendelijk bedankt.

Mvg Tom

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 7-9-2010 om 20:50 uur.
 

Stiffmeister 7-9-2010 18:43 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom441
Hallo

Ik heb sinds vorig jaar een mtx-ot uit 1984.
Deze is perfect inorde, rijdt leuk en top snelheid ligt op 60 km/h, dit vindt ik persoonlijk een leuke snelheid.
Alleen trekt hij totaal niet op.

Nu, ik heb al vanalles gehoort over mtx begrenzingen, o.a.
In de uitlaat, CDI, cilinder..

Waar is een mtx-ot juist begrenst?

Indien de uitlaat, kan ik dan een onbegrensde 50cc uitlaat onderplaatsen en wat zal hier het gevolg ongeveer van zijn?


Alvast vriendelijk bedankt.

Mvg Tom


Ligt ook aan je Tw verhouding? ,

Je zou kunnen overwegen wat topsnelheid in te leveren en zo wat meer trek kracht te krijgen dmv je twvh
(wordt in den treure uitgelegd -> search)

En als je uitlaat begrenst is zou je deze iets kunnen aanpassen zodat deze niet knijpt , en dan een prop plaatsen zodat je alsnog (icm de andere tw verhouding) een leuke topsnelheid houdt

 
.. Retro Active
JB1 7-9-2010 18:44 Print reply

Posts: 14881
Je kunt eerder vragen waar een originele OT niet op begrensd is, zijn we sneller klaar.

Heb je er al een snelle 50cc onder?
(5 koelribben dus)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
tom441 7-9-2010 20:45 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je kunt eerder vragen waar een originele OT niet op begrensd is, zijn we sneller klaar.

Heb je er al een snelle 50cc onder?
(5 koelribben dus)


Ik heb 6 koelribben getelt :p
 
tom441 7-9-2010 20:48 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stiffmeister
[...]


Ligt ook aan je Tw verhouding? ,

Je zou kunnen overwegen wat topsnelheid in te leveren en zo wat meer trek kracht te krijgen dmv je twvh
(wordt in den treure uitgelegd -> search)

En als je uitlaat begrenst is zou je deze iets kunnen aanpassen zodat deze niet knijpt , en dan een prop plaatsen zodat je alsnog (icm de andere tw verhouding) een leuke topsnelheid houdt



dankje voor snelle reactie!

heb nu 12/47 staan :s
mss overwegen om 12/50 te gaan?
 
Marcooow 7-9-2010 20:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom441
[...]


Ik heb 6 koelribben getelt :p


hebben de koelribben de vorm hetzelfde als deze cilinder,
http://www.motoimpor...en/motorisch/781.JPG

is jouw cilinder hetzelfde heb je een originele slome 50cc waar je ook niet zo heel veel meer uit kan halen dan 60. of je moet de cilinder tunen
 
faster than a bullet!
tom441 7-9-2010 20:52 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


hebben de koelribben de vorm hetzelfde als deze cilinder,
http://www.motoimpor...en/motorisch/781.JPG

is jouw cilinder hetzelfde heb je een originele slome 50cc waar je ook niet zo heel veel meer uit kan halen dan 60. of je moet de cilinder tunen


Ik denk dat het die is ja
dus best ander cilinder kopen?
Of men 80 eronder stoppen.
Past een 80 blok onder het kader van deze mtx 50?
en wat voor carbu/sproeier heb ik dan nodig?
 
Marcooow 7-9-2010 20:55 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom441
[...]


Ik denk dat het die is ja
dus best ander cilinder kopen?
Of men 80 eronder stoppen.
Past een 80 blok onder het kader van deze mtx 50?
en wat voor carbu/sproeier heb ik dan nodig?


ja een 80cc blok past
het beste is gewoon de originele 18mm keihin (hm183) carb. die origineel op een 80cc blok zit.

andere cilinder kan ook. je hebt al voor 50 euro een andere cilinder waarmee je de 70/75 kan halen (als je tenminste geen originele slome kut uitlaat hebt)
 
faster than a bullet!
tom441 7-9-2010 20:59 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


ja een 80cc blok past
het beste is gewoon de originele 18mm keihin (hm183) carb. die origineel op een 80cc blok zit.

andere cilinder kan ook. je hebt al voor 50 euro een andere cilinder waarmee je de 70/75 kan halen (als je tenminste geen originele slome kut uitlaat hebt)


Ok vriendelijk dank
De volgende vakantie 80 ondergooie !

En misschien nog 1 vraagje, ophogen van de achterbrug
doe ik dat best met zo'n U blokje of een langere veer
en welke veer zou daar dan het beste voor zijn?

nog eens dank voor de snelle reactie
 
Marcooow 7-9-2010 21:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom441
[...]


Ok vriendelijk dank
De volgende vakantie 80 ondergooie !

En misschien nog 1 vraagje, ophogen van de achterbrug
doe ik dat best met zo'n U blokje of een langere veer
en welke veer zou daar dan het beste voor zijn?

nog eens dank voor de snelle reactie


liever geen u blokje
een langere veer zoeken. staat wel wat spul zoals achterveren op ebay maar je moet wel opletten dat achterveren van een mtx-sh of mtx-r niet passen. (spreek uit ervaring, want ik heb ook al is 2 veren gekocht maar die waren dus veel ste lang)

ohja wat ik heb gedaan (omdat je haast geen langere veren kan vinden voor mtx-ot), ik heb het pro-link eruit gehaald en de veer meteen op de achterbrug gemonteerd.
ik wil er wel wat fotos van maken als je niet weet wat ik bedoel met pro-link en dan kan je ook zien hoe ik het heb zitten (ik zeg niet dat die goed is. want het pro-link werkt zo dat als je verder inveert dat die strakker word. volgens mij )
 
faster than a bullet!
tom441 7-9-2010 21:13 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


liever geen u blokje
een langere veer zoeken. staat wel wat spul zoals achterveren op ebay maar je moet wel opletten dat achterveren van een mtx-sh of mtx-r niet passen. (spreek uit ervaring, want ik heb ook al is 2 veren gekocht maar die waren dus veel ste lang)

ohja wat ik heb gedaan (omdat je haast geen langere veren kan vinden voor mtx-ot), ik heb het pro-link eruit gehaald en de veer meteen op de achterbrug gemonteerd.
ik wil er wel wat fotos van maken als je niet weet wat ik bedoel met pro-link en dan kan je ook zien hoe ik het heb zitten (ik zeg niet dat die goed is. want het pro-link werkt zo dat als je verder inveert dat die strakker word. volgens mij )


Het V systeem eruit gesleurt? :p
Nja, ik rijdt alleen op de baan dus groot probleem kan dat ni worde.

Maar er zijn dus amper langere veren voor mtx-ot
dus is U blokje de beste oplossing?

 
Marcooow 7-9-2010 21:16 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom441
[...]


Het V systeem eruit gesleurt? :p
Nja, ik rijdt alleen op de baan dus groot probleem kan dat ni worde.

Maar er zijn dus amper langere veren voor mtx-ot
dus is U blokje de beste oplossing?



ander aan de de achterbrug zit het pro-link (een soort 3 hoek) en die zit verbonden met je achterbrug en je achterveer. Die heb ik er tussen uit gehaald omdat als je de veer zonder pro-link monteerd die meteen op de achterbrug kan en dus hoger zal staan.

dus geen u blokje

maar het is helemaal aan je zelf want het pro-link heeft wel degelijk nut dus eigenlijk wel jammer als je het er uit haald
 
faster than a bullet!

Dit topic is 2077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved