Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kut honda's... zuigerveren of........

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6253 - Kut honda's... zuigerveren of.........
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 15-11-02?13:00 Print reply

Posts: 5360
kan nooit goed zijn, en je zal er helemaal niet harder van gaan..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
SIWWN 15-11-02?17:31 Print reply
Posts: 7079
Heb onder de bougie effe goed passende koperen ring ondergezet en bougie is alweer gemaakt..

Koppeling gefixt
Gas gefixt
rechtervoetsteun er al op en rempedaal


Achterem lukte (nog) niet omdat die as wat de remschoenen wegdouwd constant voor een deel naar binnen gleed.... boeit nog niet zo

Loopt nog steeds niet, maar toen ik hem vanmiddag weer aandouwde liep ie weer zonder te helpen.. kwam alleen niet op gang maar had geen gas... Dus na een lange tijd stil te hebben gestaan loopt ie wel weer, weet nog niet hoelang..

Heeft gisteren btw wel 5000+ RPM's gemaakt door de remmenreiniger...

Zal het btw er ook niet aan liggen dat de 'getunde' cilinder gewoon verneukt is? timingen..

Ga nu effe onsteking weer als origineel zetten...


ohja.. Alles met hulp van Lowenthal
 
thedoctor 15-11-02?17:56 Print reply
Posts: 523
Hoelang heeft je brommer dan stil gestaan????
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
SkaBla [Pim] 15-11-02?17:58 Print reply

Posts: 4659
ik denk dat je afstelling gewoon gaar is... verzuipt ofzo... mijn tsx wou nadat er een gehoonde cil + nieuwe zuiger in zat ook niet meer dan 2000 toeren maken volgas.. maar toen ff een beetje afstellen en huppa... no problem
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
SIWWN 15-11-02?18:30 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: valentinik46_nr1

Hoelang heeft je brommer dan stil gestaan????


Minstens een half jaar maar ik denk circa 8 maanden..

Wel die 6 maanden binnengestaan..


Heb net effe gronplaat weer als vanouds gezet (fabrieksstand) Maar deed weer niks..
Kering is ook lek volgens mij.. was vochtig maar weet niet of dat de remmenreiniger was van gisteren... Maar als kering lek is dan zuigt ie ook valse lucht en gaat mengsel ook weer via de kering eruit toch?

Kut ding :p
 
-Michiel RS- 15-11-02?22:39 Print reply
Posts: 2803
hoeveel CM heb je de uitlaatpoort omhoog getuned dan ?
 
SIWWN 15-11-02?22:55 Print reply
Posts: 7079
IK heb hem zo gekocht..

Gast zei dat ie onder een MB met 20 of 24mm ofsow.. 130 liep Niet dat ik dat geloofde(kan wel makkelijk btw) maar ik wil het onderhand toch eens te weten komen :a

En ik heb wel een poortmappie maar geen scanner of paint op me ouwe gare pc ...

Kameraad zij wel dat mijn uitlaatpoort groter was ofsow dan zijn plieni 70....


 
SIWWN 15-11-02?23:01 Print reply
Posts: 7079
Utlaatpoort heb ik btw van de week opgemeten...

Was circa 30mm breed en is circa 23 mm hoog :n

Waar is 'MB50Tuned' GDV
 
Iman 16-11-02?14:11 Print reply
Posts: 21
huh? je kan met de hand het vliegwiel ronddraaien? zat de cilinderkop er wel op???, hoe meer compressie hoe beter toch? zal lekker hard gaan als je hem zo met de hand rond kan draaien
die van mij moet je flink trappe!
 
Sneks 16-11-02?14:16 Print reply
Posts: 2499
23mm is echt veel te hoog, je hebt dan een uitlaatpoorttiming van 207 graden...

voor topvermogen rond de 14k rpm, je hebt gewoon een kapot "getunde" cilinder....
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SIWWN 16-11-02?15:18 Print reply
Posts: 7079
23mm is zegmaar voor 14.000 RPM's of snap ik het niet..
Is wel echt een vette inlaat dus
Dus die gast heeft mij opgelicht...
Hij kan dus helemaal niet lopen door die verneukte timingen?

Kreng vonkt ineens ook niet meer.. Ik geef de hoop op.


 
Sneks 16-11-02?16:33 Print reply
Posts: 2499
De uitlaatpoorthoogte bepaald grotendeels het toerental waarop het topvermogen geleverd wordt. Dus door naar de uitlaatpoorthoogte te kijken kan je al vrij veel over een cilinder zeggen. Als die van jouw 23mm hoog is, staat hij dus 207 van de 360 graden open. Dit is zeeer lang. Deze timing zit normaal ergens tussen de 180 en 197 graden. Eigenlijk nooit boven de 200 graden (staat op macdizzy forum ook als tip, nooit boven de 200 graden uitlaatpoorttiming gaan zitten).
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SIWWN 16-11-02?17:41 Print reply
Posts: 7079
oke, maar hij zou er op kunnen lopen?
beetje fatsoenlijk dan

heb sproeier 150 erinzitten.. maar vonkt nog niet
 

Dit topic is 1372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved