Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Probleem met een puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62528 - Probleem met een puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flylight 5-9-2010 19:39 Print topicpost

Posts: 8
Mijn setup:
50cc snel Airsal
12mm Bing Sproeier 64
50cc RGD HC Hogedrukkop
Standaard 22 milimeter sigaar
Twv: 13 Twa:46
1,5mm voetpakking, 2 koppakingen: Squish 0,7

Ik ben op de puch 1 week naar school gereden, met geplof in top toeren (boven de 45km/h)
Toen stopte hij er na die week oppeens mee, bougie op de cilinderkop en er was nog steeds een vonk te zien..
Maar het werkte nog steeds niet, omdat ik er zeker van wou zijn dat alles weer fatsoenlijk was.. Heb ik gelijk een nieuwe bougie hittegraad 6, ontstekingspoel, condensator, contactpuntjes gekocht. (Paar daagjes geleden daarvoor al de bougiedop/kabel vervangen)

Dit gemonteerd en hij liep goed.. De eerste test rit reed hij zelfs 58 en ik hoorde het geplof bijna niet.. Hij reed heel hoog in de toeren (dit heeft ie maar een 1km vol gehouden)
Naar huis gereden en toen begon het weer, reed oppeens maar 53 op top en het geplof was alweer te horen.. Wou soms niet meer dan 3 kwart gas hebben dan remde hij zelf af (daar mijn idee was de vonk niet meer krachtig genoeg om alles tot ontplofing te brengen)
En het is niet echt een warm/koud motor probleem want het is wel zo dat ie bij een koude motor later begint te ploffen maar nu ook al is ie koud haalt ie die 53 nog maar net..

Iemand een idee?

Want als dit niks word met die punten ontsteking gooi ik er mijn hpi op..

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door flylight op 5-9-2010 om 19:46 uur.
 

Robin 1993 5-9-2010 19:58 Print reply

Posts: 1234
mischien dat er ergens vocht tussen komt bij je bougiekabel/dop mischien moet je zo'n rode bougiedop proberen. En is je massakabel nog wel goed want dat wil die ook wel eens raar gaan doen
 
!!2 takt!!
flylight 5-9-2010 20:22 Print reply

Posts: 8
Zo'n rode bougie dop heb ik.. Heb ook een goede bougiekabel..
Massa kabbel is ook nog goed, maar zal die nog wel eens nakijken..
Toch vind ik vreemd dat bij een nieuwe onsteking hij het de eerste km goed doet, en daarna gaat stotteren.. Wat zou er dan gebeuren?

Bedankt!
 
Paul de Salmiakbal 5-9-2010 20:33 Print reply

Posts: 5285
Kapotte bobine was het bij mij.
Ik had een nieuwe bobine gekocht uit voorzorg, de oude was eig nog goed namelijk. Zonder dat ik het wist was het een imitatieding.
Begon ook uit het niets te stotteren totdat hij zelfs uitviel en niet meer aanging. als hij warm was startte hij ook niet meer.
Ouwe (originele) bobine erop en weg probleem
 
flylight 5-9-2010 22:54 Print reply

Posts: 8
Dat kan het best zijn.. Ik heb overigens al twee onstekingsspoelen gekocht (dat is bij puch gelijk de bobine) volgens mij zijn die idd alle twee imitatie.. Maar bij de orginele ontsteking had ik het probleem dat de onsteking warm werd en dat ie er na een tijd mee stopte, dit was door de nieuwe bobine verholpen.. (Iig ik denk dat het toen aan de bobine lag, kan ook aan de condesator hebben gelegen)

Maar ik zal de oude bobine is weer proberen!

Mischien nog meer idee'en?

Bedankt!
 
flylight 6-9-2010 23:35 Print reply

Posts: 8
Even met de contactpuntjes lopen klote, merkte dat er stationair geen vonkjes te zien zijn bij de contactpuntjes..
Maar als ik gas bij geef zie ik veel vonkjes bij mijn contactpuntjes..
Dit hoort toch niet? Wat kan ik hier aan doen?
Contactpuntjes vetvrij maken?

Maar goed, heb ze zo goed mogelijk gezet op 0,35mm

Nog iets: Met zijn twee'en blijft ie keurig 45 rijden, als je een heuvel naar beneden pakt rijd ie wel weer harder maar dan begint het geplof weer..
Ik ga hem denk ik zwaarder vertanden, zodat ie minder toeren draaid..

Iemand nog idee'en?

Bedankt!
 
JB1 6-9-2010 23:56 Print reply

Posts: 14881
Je mag ook wel naar hittegraad 7 btw
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Uncle BLAM 7-9-2010 12:50 Print reply

Posts: 1025
bij twee tot 5 maten te grote sproeier gaat je bougie sowieso kapot na een aantal km, dat merk je door dat de brommer met een nieuwe bougie neigt naar stotteren op top en na een paar km ineens niet meer wil of alleen langzaam en stotterend

De bougie is dan zeer donkerbruin als je er 'm uit haalt of zwart, is je bougie heel licht (zandkleur of grijs) dan is je sproeier te klein

kijk hier ff goed naar en bij een donkere of zwarte bougie sproeiermaat 60 proberen
 
een BF teller is sneller
flylight 7-9-2010 13:25 Print reply

Posts: 8
Bedankt voor de tip! Zal er is naar kijken, zal ook is een hittegraad 7 erin doen... Aangezien dat wel moet kunnen..

Sproeier had ik wel het gevoel dat ik goed zat, was wat witjes maar 2 maten groter zorgde voor verzuipen bij vol gas geven.. Zit nu 64 in waarbij ie goed rijd en top 58 heeft gehaald..
Ik ga 62/60 proberen..

Als iemand nog iets weet, ik hoor graag van je..
Als ik een sproeier 62 heb getest + hittegraad 7 horen jullie het wel!
 
Heilige Antonius 7-9-2010 16:12 Print reply

Posts: 1202
Als je ontsteking weer in orde is, haal voor de grap is de 2 draadjes van je verlichting los. Ik heb hetzelfde probleem gehad, mijn spoel ging telkens kapot naar 2 minuten rijden, maar alleen als de verlichting aangesloten was. Bleek ergens een fout in de bedrading van de verlichting te zitten.
 
midas 8-9-2010 16:47 Print reply

Posts: 1211
Als er vonken bij je contactpunten komen is je condesatorkapot maar ik denk niet dat het aan je sproeier licht want anders zou hij het niet dan weer wel en dan weer niet lopen.
of misschien even je ontsteking wat vroeger of later afstellen.



Dit bericht is gewijzigd door midas op 8-9-2010 om 16:48 uur.
 
flylight 8-9-2010 19:19 Print reply

Posts: 8
Zelf dacht ik ook dat het niet aan mijn sproeier lag.. Maar ik vond het wel even het proberen waard, zit nu hittegraad 7 in met sproeier 64... Lijkt de bougie beter schoon te branden..

Er komen niet echt vonkjes tussen de puntjes vandaan.. Maar wel bij de contacpuntjes.. Ik ga later wel een keer met de orginele bobine/condensator aan de slag..

Even voor de duidelijkheid, er gebeurd dus iets in mijn onsteking dat hoge toeren niet zo leuk vind.. Met een nieuwe onsteking haal ik 1x een hoog toeren tal en daarna nooit meer..

Jullie horen het nog wel!
 
flylight 9-9-2010 21:12 Print reply

Posts: 8
Ik heb de oude bobine en condensator alle twee dood gereden..
Weet iemand hoe dit kan? Dit heb ik namelijk getest.. (Dus, mijn vraag: Hoe is het mogelijk je condensator, onstekingsspoel te mollen door hoge toeren te draaien)

Heb mijn licht en alles al los gemaakt, er is nu alleen een vonk circuit.. Dus daar ligt het niet aan!

Iemand nog tips?

Dit bericht is gewijzigd door flylight op 9-9-2010 om 22:23 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-9-2010 23:05 Print reply

Posts: 9841
je lichtcircuit is sowieso seperaat van je ontstekingscircuit dus de kans dat dat sowieso invloed gehad kan hebben is nihil.

lijkt me eerder dat de boel opgeblazen is omdat ie zn spanning niet kwijtkan. Kan vanalles zijn, van slechte massa tot fout afgestelde punten tot verkeerde bougiekabel (zorg dat je koper hebt geen grafiet/silicone)


 
Too cool for school!
flylight 11-9-2010 20:52 Print reply

Posts: 8
Dat lijkt me idd het probleem Martijn! Bougie kabel is nog goed..

Ik ga een extra aarde draad van het blok naar het frame trekken en de grondplaat met de daarbij horende punten op het blok opschuren..

Daarna maar weer een keer nieuwe ontstekingsspoel/condensator kopen..

Het afstellen van de punten lukt overigens niet, de punten gaan al open voordat de zuiger tegen de onstekings afsteller tikt.. Grondplaat draaien is nutteloos, nog gaan ze veelste vroeg open..

Kan dit te maken hebben met de 50cc airsal snel / Hoge drukkop met een 1,5mm voepakking en 2 koppakingen dat die de timing anders laten liggen.. Het probleem lijkt me hier niet aan te liggen aangezien hij toch met een nieuwe onsteking even 60 rijd, maar ik wou het even vermelden.

Iemand nog verdere idee'en waarom mijn onsteking zichzelf opblaast, of dat ik de puntjes niet op tijd krijg?
 

Dit topic is 2240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved