Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vergroten cilinderinhoud + power Dax Motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62523 - Vergroten cilinderinhoud + power Da...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mini4tfreak 4-9-2010 20:50 Print topicpost
Posts: 103
Hallo,

ik ben van plan om binnenkort te starten met een motodax project, en ben nu al aan 't kijken voor een zalig blokje, nu vond ik dit:
http://www.monkey-tu....php?products_id=622
namelijk 187cilinderinhoud door 67x53mm borexstroke
nu vroeg ik mij af, er is een stroke van 64,5mm(http://www.monkey-tuning.com/product_info.php?products_id=548), zou die erin passen? dan bekom ik een cilinderinhoud van 227cc, met een grotere carburator en inlaatspruitstuk van 30mm van een quad ofzo, om het maximale eruit te halen, op 12 inch bandjes.
Nu vraag ik mij af, zou dit de levensduur van 't blokje veel verkorten en is dit wel mogelijk?
En als dit zo is, dan zou ik verder bouwen op dit blokje en zou eventueel een takegawa S35D cam erin steken, zou dit nut hebben? normaal gezien verhoogt deze nog de rpm, voor street-races ofzoiets :p
http://www.tboltusa....fdbb69f40ea6388f9769
Zou wel vet zijn als dit allemaal lukte :p
of is dit allemaal verloren moeite?
Grtz
 

BenjaminDG 4-9-2010 21:10 Print reply

Posts: 4605
Wat met je distrubutie ketting?
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 4-9-2010 21:10 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mini4tfreak
Hallo,

ik ben van plan om binnenkort te starten met een motodax project, en ben nu al aan 't kijken voor een zalig blokje, nu vond ik dit:
http://www.monkey-tu....php?products_id=622
namelijk 187cilinderinhoud door 67x53mm borexstroke
nu vroeg ik mij af, er is een stroke van 64,5mm(http://www.monkey-tuning.com/product_info.php?products_id=548), zou die erin passen? dan bekom ik een cilinderinhoud van 227cc, met een grotere carburator en inlaatspruitstuk van 30mm van een quad ofzo, om het maximale eruit te halen, op 12 inch bandjes.
Nu vraag ik mij af, zou dit de levensduur van 't blokje veel verkorten en is dit wel mogelijk?
En als dit zo is, dan zou ik verder bouwen op dit blokje en zou eventueel een takegawa S35D cam erin steken, zou dit nut hebben? normaal gezien verhoogt deze nog de rpm, voor street-races ofzoiets :p
http://www.tboltusa....fdbb69f40ea6388f9769
Zou wel vet zijn als dit allemaal lukte :p
of is dit allemaal verloren moeite?
Grtz

voor die krukas moet je even die website een e-mail sturen

voor die nokkenas ook, maar ik denk dat dat niks gaat schelen, omdat het blokje wat jij op het oog hebt al zo ver opgedreven is dat er waarschijnlijk al een snelle nokkenas in zit met snellere timingen en lobes



maak trouwens ook een filmpje als ie dadelijk klaar is ziet er namelijk wel erg leuk uit dat blokje (maar godverdomme wel ERG veel geld )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat met je distrubutie ketting?

'wat met je distributie ketting?'

probeer de vraag nog eens te stellen, maar dan zo dat wij hem ook begrijpen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 4-9-2010 om 21:12 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Mini4tfreak 4-9-2010 21:18 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat met je distrubutie ketting?

kitaco HD distributie ketting

 
BenjaminDG 4-9-2010 21:19 Print reply

Posts: 4605
Ja hij wil toch een langere slag hebben?

Daarom dat ik mij afvraag wat hij met de distributie ketting gaat doen, of komt er bij die krukas al een ketting die lang genoeg is?
 
Vlaanderen vrij!
Mini4tfreak 4-9-2010 21:19 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

voor die krukas moet je even die website een e-mail sturen

voor die nokkenas ook, maar ik denk dat dat niks gaat schelen, omdat het blokje wat jij op het oog hebt al zo ver opgedreven is dat er waarschijnlijk al een snelle nokkenas in zit met snellere timingen en lobes



maak trouwens ook een filmpje als ie dadelijk klaar is ziet er namelijk wel erg leuk uit dat blokje (maar godverdomme wel ERG veel geld )

[...]

'wat met je distributie ketting?'

probeer de vraag nog eens te stellen, maar dan zo dat wij hem ook begrijpen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 4-9-2010 om 21:12 uur.



Is nog maar een idee he, zal nog een tijdje duren tegen het word uitgevoerd
En heb al een mail gezonden, ik heb 't berekend, met een 72mm bore cilinderkit + 64,5mm stroke zou ik uitkomen op 262cc, zou wel vet zijn
zo onder een daxje, ik zal 't eerst verder uitzoeken =)
 
Mini4tfreak 4-9-2010 21:21 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja hij wil toch een langere slag hebben?

Daarom dat ik mij afvraag wat hij met de distributie ketting gaat doen, of komt er bij die krukas al een ketting die lang genoeg is?

http://www.tboltusa....18f62b2455995b5e1efe

??
 
BenjaminDG 4-9-2010 22:04 Print reply

Posts: 4605
En past die voor je cilinder en krukas dat je wil steken?
 
Vlaanderen vrij!
Tim-gpr99 4-9-2010 22:46 Print reply

Posts: 841
zeker vet als je zoeits bouwt weet alleen niet hoe je dat met je distributie moet gaan doen dan, die moet je ook ombouwen bij een langere slag enzo natuurlijk en ook met een andere nokkenas. lijkt mij persoonlijk erg veel gekloot en ook wel zonde om in een blok van 1900 euro te gaan lopen dremelen en kotteren en wat dan al niet
 
GPR50 '99 streetfightert
4takker 5-9-2010 7:48 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mini4tfreak
[...]

http://www.tboltusa....18f62b2455995b5e1efe

??



en die is te kort voor wat jij wil je moet daar voor denk ik eerder naar de 86L of 88L gaan zoeken

als je die kruk as wil monteren in dat blok zou ik als ik jou was zorgen dat je wat draai en vrees skils krijgt
het zou meschien kunnen maar bij 177cc heb je al meer dan voldoende aan om 7 kleuren stront te schijten

hier een stukje over iemand die een 256cc blok heeft gebouwd

zal een stukje schrijven over een nieuw projectje, dacht eigenlijk dat alle laatste cc's wel uit de motoren gehaald waren, tot ik een kitje tegenkwam uit de indonesische drag racing scene,

Ik had al een tijdje geleden een keer een nieuw Honda Wave 125 blok gekocht, voor een paar euro, omdat ze toch niet passen onder onze frampjes, dus eerst maar even de blokophangingen verlast, toen tijdje mee gereden heel plezant en zuinig, maar echt hard... nee.

Toen kwam ik een kitje tegen met wat delen, en na wat gebabbel heen en weer over dat je zelf toch wel nog aardig wat werk moest kunnen op de draai en freesbank is het besteld en op gestuurd, het bestond uit:

Cilinderkop met 34mm inlaatklep, en 29 uitlaatklep
Racenokkenas extreem(rollerrockers standaard op de wave)
cilinder verbust naar 69mm
slipper piston 69 boring
Krukas 68.5 slag met speciale drijfstang
langere nokkenasketting
spacer voor cilinder
koppelings platen en veren
CDI speciaal voor deze setup

Dan moet er nog het een en ander verbouwd worden...
Carters kotteren (naar 73mm) tot de oliekanalen allemaal open zijn
carters kotteren voor de enorme krukas
daarna de oliekanalen dichtmaken

de zuiger gaat een flink end naar binnen dus moet ook aangepast worden

zoals je ziet hou je nog wel WAT over,..

aan de cilinder moet ook nog wat gefreesd worden om de kettingspanbladen te laten passen.

de slaglengte is best aardig, was al een keer bij 66 geweest maar 68.5 is toch nog net iets heftiger

ook de kop krijgt nog een kleine bewerking voor de squish, en de uitstroom en werveling te bevorderen.

ook de home made uitlaat die prima presteerde op de 125cc, moest toch wat upgrades hebben, er was namelijk enkel en alleen koppel aanwezig,
een teken dat je tegengehouden word ergens

dus een nieuwe gemaakt welke verloopt in gradatie van 31 binnen naar 32, 35 en dan naar 40 absorptiedemper,.. en nog redelijk stil ook dankzij de niet belachelijke compressie en lage zuigersnelheid.

NU is het wachten nog op een mooi filmpje maken met alle aanpassingen gedaan, heeft het toch echt leuk vermogen gekregen,..
ik ben benieuwd hoeveel, ik denk dat vooral het koppel fenomenaal hoog is.

Daar ik hiervoor een TJR 175+R had (de eerste 4SM later nageaapt door TJR) kan ik toch wel zeggen dat dit sneller naar de 100 gaat dan mn tjr,
behoorlijk sneller.
Topsnelheid lukt me nog steeds niet helemaal te testen maar believe me smerig hard is t
Binnekort nog even het achterbrugje beetje opsmukken met een braceje, en wat verlengen. dragbar erop en op naar daxweekend.
voor weer zon lekkere drinkbeker.

http://www.youtube.c...#p/a/u/1/e1Vah_rB7M8

het is ook wel leuk om te weten dat deze motor te koop staat voor 2000 euro
mocht iemand interesse hebben stuur maar een pb

 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved