hallo ik heb een rieju mrx pro uit 2005 gekocht. En er zat hier en daar wat roest dus er moest wat gebeuren.
en tot conclusie en overleg. ben ik er uit gekomen om toch maar alles eraf te halen. en naar de spuiter te brengen.
zo stond hij erbij voordat ik begon.
beetje roest aan de achterbrug.
roest bij de ophangingspunten van de kappen.
en nog wat roest.
voetsteuntje had ook wat roest.
en de uitlaat ophangings punt had het ook.
en ik heb verder gekeken waar je achterbrug vast zit bij je motorsteun schijnt ook al wat roest te zijn en aangezien me achterbrug ook naar de spuiter ging doe ik de rest ook maar.
Achterbrug + frame en Achterwiel stel beugels weg gebracht om te laten stralen en spuiten.
het heeft al met al 4 weken geduurd omdat ik er geen haast bij had om me frame en achterbrug terug te krijgen. dus heb ook een betaalbare prijs gekregen
update onderdelem binnen
-Lachterknipperlicht
-Achterlicht
-kickstarterveer
-uitlaatprop 22mm>9mm
-kopp.dekselpakking
-voortandwiel 13
-voortandwielkapje zwart
-10w40 olie !!
Hoe ik mijn eigen idee het oliepompje heb afgekoppeld
hoe ik voor nood even het oliepompje heb gefixt. komt over een tijdje plaatje voor.
koppeling en tandwielen
ik had ook uitgerekend hoe hard die zou lopen met tandwiel 13 voor en 52 achter zou op 96km/h uitkomen. dan hoe ik met de keuring de huidige 11-52 verhouding met een prop naar 9mm en cabrateur begrenzing m7 bout op de gasschuif. nu loopt hij 60km/h.
zo ben ik begonnen.
we hadden 3 dagen geleden net beton gestort en ik dacht mooi nu kan ik me brommer in de schuur bouwen. foto's hier onder.
DIT IS HET RESULTAAT (is wel in donker)
Hij loopt nu 60 en hij trekt nu helemaal niet meer. eigenlijk is hij voor de keuring denk ik nog steeds wel ietsjes sneller als anders.
74cc top performance roze top
dell'orto 19mm black edition racing
standaard uitlaat
spruitstuk 20mm
standaard membraam
orginele krukas
9.808KM staat erop de teller
onderhand zit er al iets meer km's op de teller 12800km op het moment.
Blok onder de brommer gehaald en ik heb het volgende besteld:
TPR 86 cilinderkit + krukas ect
hebo membraan
24mm keihin replica
24mm spruitstuk
jolly moto 80cc uitlaat
tandwielen 13 en 53. + regina proffesional ketting.
benzine filtertje,
voorvork keeringen (moet ik nog hebben).
nu was mijn probleem hoe ga ik mijn 50mm aanzuig (lucht) kant op mijn orginele filter box aansluiten. ik heb een intercooler buis gepakt van 55mm, en me orginele filterbox aangepast.
ook een probleem met de ontsteking gehad dat de boutjes op den duur los gaan rammelen door de hogere toerentallen.
ik zou wel foto's posten
Luchtfilter huis word aangepast
het open stuk word afgekit met: Ruitenkit.
Boutje los gerammeld van de ontsteking veroorzaakt dit !!, heb je niks meer aan
De ontsteking
[IMGhttp://img638.imageshack.us/img638/1308/img0162ar.jpg][/IMG]
Carters / blok ect
24mm keihin replica pwk
paar nieuwe bandjes kunnen regelen.
De TPR 86 is binnen + montage
met 5 hechtingen in de voet (glas) toch nog ff beunen.
Brommer moet nu nog afgesteld worden !,
met orginele uitlaat eerst maar is netjes laten draaien en tijdelijk hier mee rond tuffen.
Wat er nog moet komen
28mm keihin met serienummer
hpi
jollymoto 80cc uitlaat
TE KOOP TP 80 ROZE TOP 49.5MM
Zuigerveertje moet even vervangen worden !
€110 euro of een goed bod voor de Top performance roze top 80cc
Dit bericht is gewijzigd door bladet op 6-7-2011 om 11:57 uur.