Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Project Rieju mrx pro 50 r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62520 - Project Rieju mrx pro 50 r
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 10078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bladet 4-9-2010 18:35 Print topicpost
Posts: 110
hallo ik heb een rieju mrx pro uit 2005 gekocht. En er zat hier en daar wat roest dus er moest wat gebeuren.
en tot conclusie en overleg. ben ik er uit gekomen om toch maar alles eraf te halen. en naar de spuiter te brengen.



zo stond hij erbij voordat ik begon.

beetje roest aan de achterbrug.

roest bij de ophangingspunten van de kappen.

en nog wat roest.

voetsteuntje had ook wat roest.

en de uitlaat ophangings punt had het ook.

en ik heb verder gekeken waar je achterbrug vast zit bij je motorsteun schijnt ook al wat roest te zijn en aangezien me achterbrug ook naar de spuiter ging doe ik de rest ook maar.

Achterbrug + frame en Achterwiel stel beugels weg gebracht om te laten stralen en spuiten.

het heeft al met al 4 weken geduurd omdat ik er geen haast bij had om me frame en achterbrug terug te krijgen. dus heb ook een betaalbare prijs gekregen

update onderdelem binnen

-Lachterknipperlicht
-Achterlicht
-kickstarterveer
-uitlaatprop 22mm>9mm
-kopp.dekselpakking
-voortandwiel 13
-voortandwielkapje zwart
-10w40 olie !!

Hoe ik mijn eigen idee het oliepompje heb afgekoppeld


hoe ik voor nood even het oliepompje heb gefixt. komt over een tijdje plaatje voor.

koppeling en tandwielen


ik had ook uitgerekend hoe hard die zou lopen met tandwiel 13 voor en 52 achter zou op 96km/h uitkomen. dan hoe ik met de keuring de huidige 11-52 verhouding met een prop naar 9mm en cabrateur begrenzing m7 bout op de gasschuif. nu loopt hij 60km/h.

zo ben ik begonnen.













we hadden 3 dagen geleden net beton gestort en ik dacht mooi nu kan ik me brommer in de schuur bouwen. foto's hier onder.




DIT IS HET RESULTAAT (is wel in donker)










Hij loopt nu 60 en hij trekt nu helemaal niet meer. eigenlijk is hij voor de keuring denk ik nog steeds wel ietsjes sneller als anders.


74cc top performance roze top
dell'orto 19mm black edition racing
standaard uitlaat
spruitstuk 20mm
standaard membraam
orginele krukas

9.808KM staat erop de teller

onderhand zit er al iets meer km's op de teller 12800km op het moment.

Blok onder de brommer gehaald en ik heb het volgende besteld:
TPR 86 cilinderkit + krukas ect
hebo membraan
24mm keihin replica
24mm spruitstuk
jolly moto 80cc uitlaat
tandwielen 13 en 53. + regina proffesional ketting.
benzine filtertje,
voorvork keeringen (moet ik nog hebben).


nu was mijn probleem hoe ga ik mijn 50mm aanzuig (lucht) kant op mijn orginele filter box aansluiten. ik heb een intercooler buis gepakt van 55mm, en me orginele filterbox aangepast.

ook een probleem met de ontsteking gehad dat de boutjes op den duur los gaan rammelen door de hogere toerentallen.


ik zou wel foto's posten


Luchtfilter huis word aangepast
het open stuk word afgekit met: Ruitenkit.













Boutje los gerammeld van de ontsteking veroorzaakt dit !!, heb je niks meer aan

De ontsteking






[IMGhttp://img638.imageshack.us/img638/1308/img0162ar.jpg][/IMG]




Carters / blok ect






24mm keihin replica pwk


paar nieuwe bandjes kunnen regelen.




De TPR 86 is binnen + montage











met 5 hechtingen in de voet (glas) toch nog ff beunen.






Brommer moet nu nog afgesteld worden !,
met orginele uitlaat eerst maar is netjes laten draaien en tijdelijk hier mee rond tuffen.


Wat er nog moet komen

28mm keihin met serienummer
hpi
jollymoto 80cc uitlaat




TE KOOP TP 80 ROZE TOP 49.5MM






Zuigerveertje moet even vervangen worden !




€110 euro of een goed bod voor de Top performance roze top 80cc


Dit bericht is gewijzigd door bladet op 6-7-2011 om 11:57 uur.
 

Royal Club 4-9-2010 18:46 Print reply

Posts: 60390
96 met een roze top?

wat voor uitlaat zit erop dan? origineel?

zon ding is meer voor de 100+ :p

weet niet of je het al kan btw, maar hier is een link om een project aan te maken

http://www.brommerfo...s/manage/add_project

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 4-9-2010 om 18:49 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 4-9-2010 20:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
96 met een roze top?

wat voor uitlaat zit erop dan? origineel?

zon ding is meer voor de 100+ :p

weet niet of je het al kan btw, maar hier is een link om een project aan te maken

http://www.brommerfo...s/manage/add_project

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 4-9-2010 om 18:49 uur.



heeft zon pro niet die roze 50cc cilinder standaard?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 4-9-2010 20:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



heeft zon pro niet die roze 50cc cilinder standaard?


is er een 50cc roze top ?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 4-9-2010 20:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


is er een 50cc roze top ?


gewoon roze gespoten gila 2 zit dr origineel op die dingen


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 4-9-2010 20:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


gewoon roze gespoten gila 2 zit dr origineel op die dingen




die fiets

waarom in godsnaam roze
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 4-9-2010 20:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


die fiets

waarom in godsnaam roze


geen idee waarom

maar ik had gewoon ff een willekeurige mrx pro met dezelfde kleurstelling genomen en die heeft ook zon roze cilinder


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 4-9-2010 20:35 Print reply

Posts: 60390
ook echt zon enorme radkap om die lelijke brandstof pomp te verhullen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bladet 4-9-2010 21:25 Print reply
Posts: 110
ja maar ik heb met strakke kappen moet hoeken zeg maar. de 2005serie.

ik had hem zo gekocht met 80cc erop. + extra uitlaat voor rieju rr. en een extra motorblok. (voor reserve)

er zit een orginele uitlaat onder. daarom gaat hij maar 80. maar ik moet hem nog laten keuren. want het is een mofmobiel.

dus nu heb ik wat onderdelen besteld en daar zit een prop in van 22mm naar 9mm dus dat zal wel helpen lijkt mij. en daarom eerst ook nog een orginele uitlaat. maar denk dat ik dat eerst zo hou want hij trekt nu als de neten (TWV = 11-52 dus erg licht) maar als ik door de keuring heen ben gooi ik er een 13tands tandwiel op.

en dan maar weer de begrenzing eruit. als die maar door de keuring heen komt.
 
Maup 4-9-2010 21:35 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ook echt zon enorme radkap om die lelijke brandstof pomp te verhullen

Waarom heeft dat ding een brandstofpomp?
Sinds wanneer loopt de benzine niet meer vanzelf de carb in?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Royal Club 4-9-2010 21:47 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Waarom heeft dat ding een brandstofpomp?
Sinds wanneer loopt de benzine niet meer vanzelf de carb in?


vacuum ding.. weet alleen niet waarom het zo omslachtig groot moet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bladet 4-9-2010 22:59 Print reply
Posts: 110
op mijn brommer zit geen vacuum ding? ik heb gewoon vanaf mijn tank een slangetje naar me cabr lopen en daar gaat 2takt olie gemixt met benzine door.
 
Royal Club 4-9-2010 23:03 Print reply

Posts: 60390


ooh kak, dan zal dit je emissie ding wel zijn die van je uitlaat naar je filter loopt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 5-9-2010 4:21 Print reply

Posts: 2129
kwou zegge, rieju is naar mijn wete nog steeds am6 en deze versie heeft gewoon een kraan, en roest heel snel
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Stiffmeister 5-9-2010 10:18 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
kwou zegge, rieju is naar mijn wete nog steeds am6 en deze versie heeft gewoon een kraan, en roest heel snel


Poedercoaten dus


Kan je voor projecten niet gewoon een proj. page aanmaken?
 
.. Retro Active
bladet 6-9-2010 15:59 Print reply
Posts: 110
als je je rieju goed onderhoud zal hij niet zo zeer snel last van roest hebben.

die heb ik al aangemaakt. xd

maar ja mijn brommer loopt nu met vertanding 11-52 80 met orginele uitlaat zou hij nou echt harder als 80 lopen met vertanding 13-52 of begrenst die uitlaat hem gewoon bij de 80 ?

als hij niet harder als 80 wil dan zou ik een andere uitlaat moeten ? ( welke ?)
 

Dit topic is 10078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved