Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Nog steeds het yamaha dt probleem, maar dit keer loopt hij zeer slecht.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #62514 - Nog steeds het yamaha dt probleem, ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

midas 10-9-2010 7:12 Print reply

Posts: 1211
Hoe zou het dan komen dat hij eerst wel liep en toen weer niet maar ik ga zoizo kijken voor een kleinere sproeier.
Oja, hij doet gewooon helemaal niks, Als ik de bougie tegen de cilinder kop aan houdt dan vonkt hij zoals het hoort alleen als ik hem erin draai en ik start hem dan is hij gelijk verzopen.

Dit bericht is gewijzigd door midas op 10-9-2010 om 7:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door midas op 12-9-2010 om 17:38 uur.
 
kenny77 10-9-2010 9:18 Print reply

Posts: 29286
Wat voor condensator en conctapunten heb je er op?
Die immi's van 3 euro?

Zoja, die eraf gooien vervangen voor originele (kost wat , maar dan heb je ook wat)
Deze goed erop zetten, eventueel iemand je laten helpen solderen mocht dat nodig zijn.
die condensators houden namelijk niet zo van warmte.

En dan je bobine en ontstekingsspoel eens door laten meten.

daarna zorgen dat alles goed massa heeft, en dat de bekabeling goed is.

Als dat allemaal in orden is, zou de ontsteking geen probleem meer moeten zijn.

Toevallig geen los contact in de noodstop schakelaar (die bij je gas hendel)

Edit:
Je kan ook eens kijken of die kleine kabel wat aan de bobine zit (dus niet de bougiekabel) nog goed vast zit.

Ik heb namelijk ook wel eens gehad dat die kabel bijna helemaal door was.
Dan deed hij het ook even en dan weer niet en dan weer wel.
Ik had het voordeel dat ik nog een voorraad bobine's had, dus kon ik een andere proberen.

Jammer trouwens dat je zo ver weg woont, anders had ik eens kunnen helpen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-9-2010 om 9:25 uur.
 
midas 10-9-2010 17:29 Print reply

Posts: 1211
Alles is nog goed en splinternieuwe bobine en condesator, contactpuntjes zijn ook geen immi dingen alleen met nieuwe vonkt hij niet solderen was ook geen probleem want de condesator doet het nog prima. Het zit hem denk ik echt in de caburateur of iets anders want vonken doet hij prima alleen hij verzuipt steeds. Trouwens waar woon jij dan? Je lijkt me nmlk een aardige keerl

Dit bericht is gewijzigd door midas op 10-9-2010 om 17:38 uur.
 
yamahadt1986 10-9-2010 17:39 Print reply
Posts: 1713
ik denk dat ik het weet!!

heb ik ook eens gehad
ik reed toen 65cc zeta cilinder met 20mm en onderlangspijpje maar eigenlijks voor 50cc die pijp
en die homoetjes zijn dat eigenlijk ook voor dt!!

maar
toen gebeurde het volgende door te veel tegndruk begon die te stotteren en als die koud was deed die het prima maar daarna ook niet sneller dan 20km/h ofzo
dus probeer eens je orginele uitlaat erop.

en anders denk ik het volgende.
mischien moet je een andere sproeier proberen??? of je vlottertje anders gaan stellen??

linker krukkaskering niet toevallig lek??

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 10-9-2010 18:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Alles is nog goed en splinternieuwe bobine en condesator, contactpuntjes zijn ook geen immi dingen alleen met nieuwe vonkt hij niet solderen was ook geen probleem want de condesator doet het nog prima. Het zit hem denk ik echt in de caburateur of iets anders want vonken doet hij prima alleen hij verzuipt steeds. Trouwens waar woon jij dan? Je lijkt me nmlk een aardige keerl



Als hij goed vonkt dan zal het wel goed wezen.

probeer anders eens ee kleinere sproeier, welke heb je nu?

Ik woon in limbo land.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik denk dat ik het weet!!

heb ik ook eens gehad
ik reed toen 65cc zeta cilinder met 20mm en onderlangspijpje maar eigenlijks voor 50cc die pijp
en die homoetjes zijn dat eigenlijk ook voor dt!!

maar
toen gebeurde het volgende door te veel tegndruk begon die te stotteren en als die koud was deed die het prima maar daarna ook niet sneller dan 20km/h ofzo
dus probeer eens je orginele uitlaat erop.

en anders denk ik het volgende.
mischien moet je een andere sproeier proberen??? of je vlottertje anders gaan stellen??

linker krukkaskering niet toevallig lek??

gr peter



Ik heb ook een homoet op mijn dt gehad, maar ik had geen last van stotteren.
Het reed alleen kut, omdat hij alleen bovenin wat deed, maar dat is een andere verhaal.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-9-2010 om 18:19 uur.
 
midas 10-9-2010 20:07 Print reply

Posts: 1211
Aha... limboland.
Ik heb nu een sproeier rond de 100 ofzo en daar heeft hij altijd prima mee gereden.
En waarom zo groot? Dat moest voor de uitlaat. maar voorheen heb ik prima gereden met die hoemoet, en die van mij is gewoon een bobenlopende die veel op het orgineel lijkt alleen dan vetter.
 
Leen 10-9-2010 22:42 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik denk dat ik het weet!!

heb ik ook eens gehad
ik reed toen 65cc zeta cilinder met 20mm en onderlangspijpje maar eigenlijks voor 50cc die pijp
en die homoetjes zijn dat eigenlijk ook voor dt!!

maar
toen gebeurde het volgende door te veel tegndruk begon die te stotteren en als die koud was deed die het prima maar daarna ook niet sneller dan 20km/h ofzo
dus probeer eens je orginele uitlaat erop.

en anders denk ik het volgende.
mischien moet je een andere sproeier proberen??? of je vlottertje anders gaan stellen??

linker krukkaskering niet toevallig lek??

gr peter



tegendruk?
wat is dat?
zit je dan met je vinger in je poepert je bolus terug te duwen ofzo?
 
midas 11-9-2010 11:59 Print reply

Posts: 1211
Er zijn trouwens geen keeringen lek en ik zou niet weten hoe ik mijn vlotter moet afstellen.
En als mijn brommer teveel tegenduk zou hebben, hoe zou ik dat dan kunnen verhelpen?

Dit bericht is gewijzigd door midas op 11-9-2010 om 12:02 uur.
 
midas 12-9-2010 17:40 Print reply

Posts: 1211
Ik kan trouwens niet de hele week door gaan sleutelen want ik zit ook nog met school, dus ik kan alleen maar dingen doen in het weekend.
 
midas 25-9-2010 8:50 Print reply

Posts: 1211
Hallo, ik heb een tijdje niet gerageerd want ik had een restrictie ofzoiet... Ik heb hem geprobeerd te starten met de orginele uitlaat, alleen daar ligt het niet aan. Het is ook zo dat hij bougies verstind (ze gaan steeds opnieuw kapot) Ik heb nog geen tijd gehad om voor een kleinere sproeier te kijken, maar ik zal het doen!
Iemand nog suggesties?
 

Dit topic is 5138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved