Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 190 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 158418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-1-2011 21:38 Print reply

Posts: 7728
nee tuurlijk niet, je hebt 100 verschillende maten oliekeerringen. of bedoel je iets anders
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
WestlandMB 2-1-2011 21:48 Print reply

Posts: 1338
ik wil mijn MB misschien helemaal om te bouwen naar een Mt.
ik dacht zelf aan een oude mt te kopen voor 200 euro met een goede basis, en alles op mijn MB frame te zetten, maar ik weet niet of dat makkelijk gaat.

Zijn er aanpassingen nodig voor het frame, of kan ik beter een mt frame met kenteken nemen?

(natuurlijk kan ik ook het frame nummer uitslijpen en erin lassen, maar dit lijkt me nog wat lastig aangezien ik niet goed kan lassen
 
Frysk 2-1-2011 21:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
ik wil mijn MB misschien helemaal om te bouwen naar een Mt.
ik dacht zelf aan een oude mt te kopen voor 200 euro met een goede basis, en alles op mijn MB frame te zetten, maar ik weet niet of dat makkelijk gaat.

Zijn er aanpassingen nodig voor het frame, of kan ik beter een mt frame met kenteken nemen?

(natuurlijk kan ik ook het frame nummer uitslijpen en erin lassen, maar dit lijkt me nog wat lastig aangezien ik niet goed kan lassen


beter MT frame pakken.. het is allemaal wel wat om te bouwen, veel moeite is het iig niet maar als je het goed wilt doen zul je al moeten lassen en slijpen.
 
giggitybyte
WestlandMB 2-1-2011 22:43 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


beter MT frame pakken.. het is allemaal wel wat om te bouwen, veel moeite is het iig niet maar als je het goed wilt doen zul je al moeten lassen en slijpen.


bedankt, lijkt me idd beter.
heeft iemand toevallig een foto van een honda mb met verhoogde voorvork
naast alleen een verhoogde achterkant? om inspiratie op te doen.
 
Robin 1993 2-1-2011 23:13 Print reply

Posts: 1234
Is het mogelijk een soort toerenteller op een honda mt5 blok te maken? (ik weet dat het bij mb erop zit maar ik heb een mt blok) Dus kan dat mischien digitaal ofzo? want wil wel is weten hoeveel toeren ik draai.

En dan nog een vraagje: mijn setup is 70cc airsel, 18mm carb, jamarcol uitlaat, orginele demper en 16-42.

Me snelheid is 80kmh , het lijkt me dat ik toch wel harder moet kunnen met deze setup. Dus ik zat te denken dat de uitlaat best nog wat tegen houd of is een jamarcol(chrome) toch nog best een redelijke snelle uitlaat?
 
!!2 takt!!
Freddy-fish 2-1-2011 23:14 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Is het mogelijk een soort toerenteller op een honda mt5 blok te maken? (ik weet dat het bij mb erop zit maar ik heb een mt blok) Dus kan dat mischien digitaal ofzo? want wil wel is weten hoeveel toeren ik draai.

En dan nog een vraagje: mijn setup is 70cc airsel, 18mm carb, jamarcol uitlaat, orginele demper en 16-42.

Me snelheid is 80kmh , het lijkt me dat ik toch wel harder moet kunnen met deze setup. Dus ik zat te denken dat de uitlaat best nog wat tegen houd of is een jamarcol(chrome) toch nog best een redelijke snelle uitlaat?


toerentellers van tegenwoordig werken tog met een draad rond de bouge kabel? doe is wat zoekwerk man
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Royal Club 2-1-2011 23:16 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


toerentellers van tegenwoordig werken tog met een draad rond de bouge kabel? doe is wat zoekwerk man


dingen zelf opzoeken is zooooooo 2007
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 2-1-2011 23:17 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dingen zelf opzoeken is zooooooo 2007



en wat is er dan tegenwoordig zó 2010?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ChielTZR 2-1-2011 23:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Kan je er niet zelf eentje maken? Volgens mij zijn er genoeg dingen van nylon.
oja, miss internet?

nog even over mijn vraag: Zijn oliekeeringen universeel?

Dit bericht is gewijzigd door midas op 2-1-2011 om 20:35 uur.


Zolang de maten hetzelfde zijn lijkt me dat je alles kan gebruiken wat je wilt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Robin 1993 2-1-2011 23:20 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


toerentellers van tegenwoordig werken tog met een draad rond de bouge kabel? doe is wat zoekwerk man



Ik weet toevallig dat een MB wel een toerenteller aandrijving had. Maar ik wilde dus weten HOE en WAAR je hem precies op moest aansluiten, want dat kon ik zo snel niet vinden.

P.s rustig reageren is zeker ook zooooo 2010
 
!!2 takt!!
Freddy-fish 2-1-2011 23:21 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Ik weet toevallig dat een MB wel een toerenteller aandrijving had. Maar ik wilde dus weten HOE en WAAR je hem precies op moest aansluiten, want dat kon ik zo snel niet vinden.

P.s rustig reageren is zeker ook zooooo 2010


snel zoeken is ook zó 2010 dus ga maar even terug en zoek deze keer rustig, de zoek masjien bestaat nog steeds dus gaat u gang
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
StineZ 2-1-2011 23:24 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]



en wat is er dan tegenwoordig zó 2010?


Zeggen dat iets uit een eerder jaar komt..

Een tijd geleden las ik iets over dat iemand zijn toerentellen had verbrandt door een verkeerde bougiekabel te hebben gemonteerd(of was het bobine?) Deze geleidde de stroom door het gele draadje richting zijn toerenteller. Die zo'n 8k keer 22k volt per minuut kreeg. Let hier dus op dat je de goede pakt. die niet naar buiten geleid(vanbinnen wel natuurlijk dat rijdt wat makkelijker)
 
Turbokit
Freddy-fish 2-1-2011 23:32 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
[...]


Zeggen dat iets uit een eerder jaar komt..

Een tijd geleden las ik iets over dat iemand zijn toerentellen had verbrandt door een verkeerde bougiekabel te hebben gemonteerd(of was het bobine?) Deze geleidde de stroom door het gele draadje richting zijn toerenteller. Die zo'n 8k keer 22k volt per minuut kreeg. Let hier dus op dat je de goede pakt. die niet naar buiten geleid(vanbinnen wel natuurlijk dat rijdt wat makkelijker)


hmmm die had ik niet verwacht, goeie
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Royal Club 2-1-2011 23:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Ik weet toevallig dat een MB wel een toerenteller aandrijving had. Maar ik wilde dus weten HOE en WAAR je hem precies op moest aansluiten, want dat kon ik zo snel niet vinden.

P.s rustig reageren is zeker ook zooooo 2010


Niet als je je vraag onduidelijk stelt?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 2-1-2011 23:37 Print reply

Posts: 14881
MB toerenteller is zo over te zetten naar het andere blok.

Toerentellertandwiel erin plaatsen, MB koppelingsdeksel en de teller zelf, net als de kabel.

Klaar is Robin
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 158418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 190 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved