Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Motor valt uit en doet het niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1280 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #62512 - Motor valt uit en doet het niet mee...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jong100 3-9-2010 21:26 Print topicpost
Posts: 21
Vorige week vrijdag heb ik een Honda Xl 500R opgehaald uit Drenthe, ik dacht hiermee dezelfde dag nog thuis te komen in Friesland. Na zo'n 40 KM rijden viel hij voor het eerst uit op de snelweg, ik op de vluchtstrook, schakel terug naar de 4 en de motor kwam zowaar weer op toeren zodat ik weer 30 KM verder kon rijden. Na zo'n 30 KM viel hij weer uit en was hij niet meer aan te krijgen, daarbij kwam er wat rook van het blok. Ik heb dus zo'n 20 min gewacht en hem weer gestart, hij deed het weer Weer 30 KM verder viel hij weer uit en was niet meer aan te krijgen, de rest van het verhaal bespaar ik jullie.

Ik heb thuis de carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt, ook heb ik een nieuwe bougie geplaatst. Vandaag even gekeken of hij ook vonkte, hij vonkt niet goed (klein geel vonkje, geen vette blauwe vonk). Daarom heb ik het instructieboek er bij gepakt en de stroomspoel van de onsteking in de dynamo getest door zijn weerstand te meten. De meter moet een weerstand van 200-500 Ohm aangeven. Een oneindig grote of kleine weerstand duidt op een open circuit of kortsluiting en dus op de noodzaak van vernieuwing van de stroomspoel geeft het instructieboekje aan. De meting gaf een oneindig hoge meting aan.

Nou is mijn vraag aan jullie, is de meting goed uitgevoerd (zie foto's)? En weet iemand als het probleem een andere oorzaak kan hebben, hij start dus niet!

De PLUS in de stekker van de zwart/rode draad:
URL=http://img96.imageshack.us/i/plusaansluiting.jpg/][/URL]

De MIN op de tankbevestigingsmoer:


Uploaded with ImageShack.us

Ten slotte de meting:


Uploaded with ImageShack.us

Dit bericht is gewijzigd door jong100 op 3-9-2010 om 21:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jong100 op 3-9-2010 om 21:29 uur.
 

midas 24-10-2010 17:36 Print reply

Posts: 1211
Ik denk dat je de meting niet helemaal goed hebt gedaan, maar ik zou niet weten hoe het wel zou moeten...
Misschien zit er een verkeerd soort zuiger in de cilinder (niet de orginele) en dat je daar door een soort warmloper hebt gehad. Ik kende iemand die had ook een 500cc bsa en die had er een chevrolet zuiger in zitten met een dubbele voet pakking en die viel ook steeds na een tijdje rijden stil (hij kon nergens iemand vinden die die onderdelen verkocht) hij had er later een orginele zuiger in gedaan en hij reed weer normaal.
Heb jij misschien een niet helemaal orginele zuiger erin zitten?
 

Dit topic is 2812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved