Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinders tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62511 - cilinders tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-fan 3-9-2010 15:53 Print topicpost

Posts: 574
Hey mede BF'ers!

ik heb 2 vraagjes.

1. Ik krijg 1 tapeind er niet meer uit, hoe kan ik deze t beste eruithalen? Heb de 'twee-moertjes-methode' al 2x geprobeerd, maar werkt niet.

2. Wat is een goede 70cc voor mn tsx, eentje die lang meegaat en niet al te hoogtoerig is? Ik heb zelf een proma uitlaat + demper, dus t is wel handig als ie daar bij past.. Ik bedoel dan dat ie goed bij de prestaties van de cilinder past, ik weet namelijk niet of proma hoogtoerig is of laagtoerig?

Bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 3-9-2010 om 16:27 uur.
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-9-2010 16:08 Print reply

Posts: 9841
wat voor tapeind?

2 moertjes methode kun je nog steeds gebruiken, maar je moet oppassen dat je de draad niet staat te verkloten.

2 moeren erop, strak tegen elkaar, met een stalen hamer voorzichtig, maar krachtig recht op het tapeind slaan. De moeren zorgen ervoor dat je het draad niet beschadigt, dus die moet je op het uiteinde hebben zitten. Daarmee schrikt het tapeind en kun je proberen de boel los te draaien. Altijd kracht op de onderste moer als je de boel los wilt draaien, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.

Als dat niet werkt moet je er warmte instoppen. Met een gasbrander of verfafbrander het aluminium verhitten en het liefst tegelijk een stabiele gelijkmatige kracht op de moer geven, je voelt dan vanzelf wanneer ie wil gaan (voordat ie echt gaat).

De laatste manier, met vuur erbij, werkt altijd, tenzij je lomp bent. En dan bedoel ik met lomp de letterlijke betekenis van lomp.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 3-9-2010 om 16:09 uur.
 
Too cool for school!
TSX-fan 3-9-2010 16:15 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
wat voor tapeind?

2 moertjes methode kun je nog steeds gebruiken, maar je moet oppassen dat je de draad niet staat te verkloten.

2 moeren erop, strak tegen elkaar, met een stalen hamer voorzichtig, maar krachtig recht op het tapeind slaan. De moeren zorgen ervoor dat je het draad niet beschadigt, dus die moet je op het uiteinde hebben zitten. Daarmee schrikt het tapeind en kun je proberen de boel los te draaien. Altijd kracht op de onderste moer als je de boel los wilt draaien, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.

Als dat niet werkt moet je er warmte instoppen. Met een gasbrander of verfafbrander het aluminium verhitten en het liefst tegelijk een stabiele gelijkmatige kracht op de moer geven, je voelt dan vanzelf wanneer ie wil gaan (voordat ie echt gaat).

De laatste manier, met vuur erbij, werkt altijd, tenzij je lomp bent. En dan bedoel ik met lomp de letterlijke betekenis van lomp.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 3-9-2010 om 16:09 uur.


Het gaat om de vier tapeinden die op mn cilinder zitten en waar je de kop mee vast kunt zetten. Ik heb er 3 uit, maar nu nog eentje en die wil niet. Het probleem is dat de tapeind al gaar is en ik er dus niets meer mee kan. Ik zal de vuur-methode tot t laatste bewaren want daar ben ik niet zo goed in en t zou jammer zijn als er meer stuk ging dan alleen de tapeind eruit.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-9-2010 16:39 Print reply

Posts: 9841
die lange dingen dus? Daar kun je prima een griptang op zetten. Moet je wel doen als de cilinder eraf is natuurlijk, want je moet em zo laag mogelijk pakken anders breekt ie 50x zo snel.

Als je de ontsteking erafhaalt kun je weinig verkloten met hitte, hooguit je keerring maar dat zal ook wel meevallen. Warmte erinbrengen moet je eigenlijk direct doen als je het niet koud los krijgt. De rest zorgt alleen maar voor schade. In het ergste geval breekt ie af en moet je hem uitboren, dat is een tricky preciesieklusje.

Ik had vroeger bij mijn tsx meteen de gaten uitgeboord en er m8 ingetapt.

 
Too cool for school!
TSX-fan 3-9-2010 17:31 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
die lange dingen dus? Daar kun je prima een griptang op zetten. Moet je wel doen als de cilinder eraf is natuurlijk, want je moet em zo laag mogelijk pakken anders breekt ie 50x zo snel.

Als je de ontsteking erafhaalt kun je weinig verkloten met hitte, hooguit je keerring maar dat zal ook wel meevallen. Warmte erinbrengen moet je eigenlijk direct doen als je het niet koud los krijgt. De rest zorgt alleen maar voor schade. In het ergste geval breekt ie af en moet je hem uitboren, dat is een tricky preciesieklusje.

Ik had vroeger bij mijn tsx meteen de gaten uitgeboord en er m8 ingetapt.



Yep die vier lange dingen en er daar dus een van. Heb ff met hamer geprobeerd m te laten schrikken, maar is niet gelukt. Deze tapeind zit er echt al heel lang in, nog voor ik m kocht dus ja is niet zo heel gek dat ie vast zit, maar de tapeind is verrot dus ja hij moet eruit anders trekt de kop(pakking) niet goed en gaat ie trillen en "klapperen". Hoezo M8? Sterker ofzo en wat voor tapeinden had je er dan in?
 
Gerard1793 3-9-2010 18:06 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Yep die vier lange dingen en er daar dus een van. Heb ff met hamer geprobeerd m te laten schrikken, maar is niet gelukt. Deze tapeind zit er echt al heel lang in, nog voor ik m kocht dus ja is niet zo heel gek dat ie vast zit, maar de tapeind is verrot dus ja hij moet eruit anders trekt de kop(pakking) niet goed en gaat ie trillen en "klapperen". Hoezo M8? Sterker ofzo en wat voor tapeinden had je er dan in?

M8 is een grotere maat
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
TSX-fan 3-9-2010 18:23 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

M8 is een grotere maat


Dat snap ik ook nog wel, maar wat is dan het nut van een m8 t.o.v. een m5 of m6?
 
BenjaminDG 3-9-2010 18:23 Print reply

Posts: 4605
Sterker waardoor je er meer kracht op kan zetten.

Een M5 of M6 draai je zo dol als je een beetje lomp te werk gaat.
 
Vlaanderen vrij!
TSX-fan 3-9-2010 18:30 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Sterker waardoor je er meer kracht op kan zetten.

Een M5 of M6 draai je zo dol als je een beetje lomp te werk gaat.


En dan gewoon m8 draad gebruiken als je m opgeboord hebt en welke boor moet je daarvoor gebruiken?
 
BenjaminDG 3-9-2010 18:32 Print reply

Posts: 4605
M8 spoed is normaal 1.25, neem maar gewoon boor 7.

Neem aan dat je geen boor hebt van 6.8
 
Vlaanderen vrij!
TSX-fan 4-9-2010 8:39 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
M8 spoed is normaal 1.25, neem maar gewoon boor 7.

Neem aan dat je geen boor hebt van 6.8


Nee. Ok ga het proberen..

Maar iemand nog een idee over die 70cc? Wat is de beste?
Heb nu griptang geprobeerd, werkt niet.. Ga miss tapeindverwijderaar aanschaffen, moet t een stuk gemakkelijker gaan.

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 4-9-2010 om 9:13 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-9-2010 12:46 Print reply

Posts: 9841
nee. tapeindverwijderaar is hetzelfde als een griptang eropzetten. Maar je kunt het proberen
In het ergste geval krijg je beschadigingen op je draad, maar dat maakt toch niet uit omdat je de boel gaat vervangen.

Als je trouwens naar m8 zou gaan moet je wel je cilinder en kop miniem opboren want die gaten zijn net geen 8mm.


 
Too cool for school!
TSX-fan 6-9-2010 6:50 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
nee. tapeindverwijderaar is hetzelfde als een griptang eropzetten. Maar je kunt het proberen
In het ergste geval krijg je beschadigingen op je draad, maar dat maakt toch niet uit omdat je de boel gaat vervangen.

Als je trouwens naar m8 zou gaan moet je wel je cilinder en kop miniem opboren want die gaten zijn net geen 8mm.




Griptang geprobeerd, werkte helaas niet!? Ga denk toch nog eens die verwijderaar bestellen en dan maar zien of t werkt. Lukt dat niet, dan verwarmen!

Zou het hiermee kunnen?:

http://www.autogeree...ijderaar-set-midlock

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 6-9-2010 om 10:58 uur.
 

Dit topic is 1356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved