Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #62500 - Honda c50 replica 60 laten lopen
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 19405 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
spextix |
2-9-2010 13:46 |
Posts: 5 |
Dag allemaal,
Ik ben van plan om een honda c50 replica te kopen van: http://www.supermotorcompany.com/
Die hards, flame mij maar. Ik was ook eerst naar een originele C50 aan het kijken, maar ik heb het idee dat de echt mooie oude (voor 1970) voor veel meer geld weggaan dan de 1495 die deze kost. Ik heb wel een paar gezien voor een euro of 900, maar die zijn zo nieuw dat ik de meerwaarde niet echt zie van een originele. Belangrijker nog, ik ben geen sleutelaar en vind het zelfs bij deze brommer, die bekend staat als onverwoestbaar, wel fijn als-ie gloednieuw is. Bijkomend voordeel is dat hij volgens mij nog zuiniger is dan de originele (die gasten claimen 1 op 75). Zowel voor milieu lekker als relaxed weinig tanken. Ik kan trouwens nergens het verbruik van de oude vinden.
Nu heb ik een vraag. Deze machine wordt speciaal voor het bedrijf vervaardigd in China. Volgens mij is-ie identiek aan de c50, op een elektrische start na. Hij voldoet natuurlijk aan alle eisen. Dit betekent natuurlijk dat hij ook echt 45 rijdt. Is het mogelijk om hem zonder al teveel hassle iets harder te laten gaan? Ik bedoel niet 80 ofzo, maar een kilometer of 60?
Dank!
|
|
|
|
ErikVerkade |
2-9-2010 14:32 |
Posts: 980 |
ja de standaart dingen zoals een prop in de uitlaat enzo even die er uit trekken en een iets groter sproeiertje en je ben klaar
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Paul de Salmiakbal |
2-9-2010 14:37 |
Posts: 5285 |
Origineel 50cc 4takt is niet zo heel vlug, weet niet eens of die dingen wel begrenst zijn
Als ze begrenst zijn dan is er of een elektronische begrenzing of een mechanische begrenzing zoals een prop in de uitlaat.
Verder is de kwaliteit van deze dingen echt niet te vergelijken met Honda hoor
Deze dingen lijken dan ook alleen maar op de originele C50.
Het merk van dit apparaat is ook niet Honda.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 2-9-2010 om 14:39 uur.
|
|
|
|
-Tom- |
2-9-2010 15:17 |
Posts: 4151 |
Ik weet niet hoe die dingen begrenst zijn, maar de meeste China (Skyteam) blokken zijn begrenst op het spruitstuk. Er zitten 2 ringen in die je er uit kan halen. Als die eruit zijn, en je zet er een grotere sproeier in (vaak 2 maatjes groter) zal 'ie zo'n 60/65 km/h lopen.
Uitlaat maakt niet zo heel veel uit bij die blokken, vooral niet met 50cc.
@Paul, nee, de kwaliteit is niet Honda nee. Maar zoek jij maar eens een niet rotte, originele, onversleutelde Honda C50. De meeste zijn hartstikke rot en/of verbeund. De kwaliteit van deze bami-C's schijnt best aardig te zijn.
|
|
FTS Member |
|
ErikVerkade |
2-9-2010 15:30 |
Posts: 980 |
als je niet gek doet en hem redelijk netjes onderhoud blijft zo'n chinnees ding voor altijd bij je
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
4takker |
2-9-2010 15:54 |
Posts: 2395 |
ik zal je in ieder geval aan raden als je zoon ding nieuw koopt gelijk een groot blik tectyl te kopen en maar is ruim gaat smeren in de spat borden en plekken waar je niet of slecht bij kan met schoon maken.
begrenzit ik hoor hier uitlaat met een prop, dicht zittend spruitstuk. een cdi van een 2 takt kan ook al iets helpen. ja op een 2 takt cdi loopt een 4 takt ook mijn monkey rijd met een cdi van een kymco dj.
een niet rotte on versleutelde c50 die komen vaak zat op marktplaats voor bij. op moment staat er een donker blauwe c (is wel een nieuwe) voor 2500 euro, een c50 solo met een vermoedelijk bouw jaar van in de buurt van 1998 voor nog geen 1000 euro. als je zoekt kom je zat goede c50 tegen.
het verbruik van zoon oude c50 licht als je gek doet in de buurd van de 1op50 honda beweert ook bromfietsen te hebben die 1op100 lopen bij ideale omstandigheden en 30km/h
en er zitten wel degelijk verschillen tussen die china dingen en de honda zet ze maar is naast elkaar dan kan je het pas goed zien
speciaale fabriek in china???? in het blad bromfiets (sep/okt 2010) stonden een paar mooie afbeeldingen van zoon fabriek.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
spextix |
2-9-2010 16:11 |
Posts: 5 |
Dank voor de antwoorden!
Ik heb geen idee van de kwaliteit, maar inderdaad, het valt niet mee om een goede mooie, echt oude te vinden. Op marktplaats staat nu een pareltje:
http://bit.ly/9qw7Tc
maar ik denk dat deze wel voor 2000 weg is gegaan. Veel ander spul is afgeragd en/of uit eind jaren 80 ofzo. Dat vind ik de moeite niet waard. Bovendien ben ik dus echt geen sleutelaar....
Als ik het goed begrijp zit er dus misschien een ring in het spruitstuk die je er uit kan halen, maar kan je er sowieso een grotere sproeier in zetten?
|
|
|
|
spextix |
2-9-2010 16:28 |
Posts: 5 |
@4takker
Ja da's waar, er zijn verschillen met deze, zelfs de nieuwere C50's zien er anders uit, maar ik vind het het prijsverschil denk ik niet waard. Dat ding is dus maar 1495 en dan al op kenteken.
|
|
|
|
JB1 |
2-9-2010 16:56 |
Posts: 14881 |
Die nieuwe supercub trilt je alles los als je rijd, absoluut geen kwaliteit dat
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
spextix |
2-9-2010 17:32 |
Posts: 5 |
@JB1
Wat bedoel je precies? Die supermotor replica of de C50's na een bepaald jaartal? Als het het laatste is: welk jaartal is dat en hoe herken je een oudere als het niet door de verkoper wordt vermeld?
|
|
|
|
-Tom- |
2-9-2010 19:37 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zal je in ieder geval aan raden als je zoon ding nieuw koopt gelijk een groot blik tectyl te kopen en maar is ruim gaat smeren in de spat borden en plekken waar je niet of slecht bij kan met schoon maken.
begrenzit ik hoor hier uitlaat met een prop, dicht zittend spruitstuk. een cdi van een 2 takt kan ook al iets helpen. ja op een 2 takt cdi loopt een 4 takt ook mijn monkey rijd met een cdi van een kymco dj.
een niet rotte on versleutelde c50 die komen vaak zat op marktplaats voor bij. op moment staat er een donker blauwe c (is wel een nieuwe) voor 2500 euro, een c50 solo met een vermoedelijk bouw jaar van in de buurt van 1998 voor nog geen 1000 euro. als je zoekt kom je zat goede c50 tegen.
het verbruik van zoon oude c50 licht als je gek doet in de buurd van de 1op50 honda beweert ook bromfietsen te hebben die 1op100 lopen bij ideale omstandigheden en 30km/h
en er zitten wel degelijk verschillen tussen die china dingen en de honda zet ze maar is naast elkaar dan kan je het pas goed zien
speciaale fabriek in china???? in het blad bromfiets (sep/okt 2010) stonden een paar mooie afbeeldingen van zoon fabriek.
Gast, dat artikel in Bromfiets was gewoon een willekeurige Chinese fabriek. Niet de fabriek van Supermotocompany....
En ja, een niet rotte C komt idd wel voor, maarja, daar betaal je dan ook meteen flink wat geld voor.
Modernere C50's kom je idd ook vaak tegen, maar die hebben vaak geen (bromfiets)kenteken. Volgens mij hebben die nieuwe C50's geen dubbele beplating achter, wat weer gunstig is tegen het rotten :P
|
|
FTS Member |
|
4takker |
2-9-2010 19:47 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Gast, dat artikel in Bromfiets was gewoon een willekeurige Chinese fabriek. Niet de fabriek van Supermotocompany....
En ja, een niet rotte C komt idd wel voor, maarja, daar betaal je dan ook meteen flink wat geld voor.
Modernere C50's kom je idd ook vaak tegen, maar die hebben vaak geen (bromfiets)kenteken. Volgens mij hebben die nieuwe C50's geen dubbele beplating achter, wat weer gunstig is tegen het rotten :P
je gaat het mij in iedegeval niet wijs maken dat elke chinese fabriek als een balzaal er uit ziet hoor al heele maal niet bij een fabriek wat aan de lopende band van die c's maakt. de dealer waar ik vaak kom verkoopt ook van die dingen hij zij dat hij voor de prijs van het klaar maken van zoon ding er nog wel eens bij in schoot omdat er onderdelen totaal verkeerd gemonteerd zaten of niet eens aan wezig waren. dingen die hij nog wel tegen kwam waren gaskabels die te kort waren en zelfs bij 1 exemplaar dat er niet eens een bus tussen de lagers van het achter wiel zat. dan weet jij wel wat er gebeurt als je de as van je achter wiel aan draait. presies je wiel draait niet meer omdat het lager klem zit
en met die oude niet rotte ctjes moet je echt net mazzel hebben en snel handelen niet bieden want dan heb je gelijk eens kans dat er over heen geboden word.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
spextix |
3-9-2010 10:22 |
Posts: 5 |
@4takker
Dealt die vriend van jou in dezelfde supermotor replica's of een ander merk?
|
|
|
|
4takker |
3-9-2010 13:32 |
Posts: 2395 |
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
leonmt5 |
3-9-2010 21:07 |
Posts: 799 |
als je zo'n mooi apparaat haalt.
een tip: vervang wel na 500-1000 km de olie, ivm inlopen!.
heb vaker meegemaakt dat zo'n blokje best gaar is na 4000-5000 km met de eerste olie.
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 3-9-2010 om 21:07 uur.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Frysk |
3-9-2010 22:48 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
als je zo'n mooi apparaat haalt.
een tip: vervang wel na 500-1000 km de olie, ivm inlopen!.
heb vaker meegemaakt dat zo'n blokje best gaar is na 4000-5000 km met de eerste olie.
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 3-9-2010 om 21:07 uur.
klopt is inderdaad erg belangrijk!
Maar als ik dat ding zo zie dan ziet hij er kwalitatief toch redelijk goed uit.. behalve het blokje dat vind ik er erg Bami uitzien .. voor de rest 'lijkt' hij me redelijk goed.. vooral als je vergelijkt met de gemiddelde Chinese imitatie
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 19405 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|