Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - o-ring als koppakking voor een AC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62496 - o-ring als koppakking voor een AC
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3592 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 1-9-2010 16:01 Print topicpost

Posts: 3065
Hallo allemaal

de koppakking van mijn wallaroo is lek, de koppakking die er nu in zit is een alu - asbest pakking.

Nu wil ik er eigenlijk een o-ring pakking in zetten, zo eentje die altijd in die am6 en derbi blokjes zit, want die heb ik hier namelijk toch nog 1000 liggen (van am6)

Nou mijn vraag: kan dat zomaar bij een luchtgekoelde brommer? (honda wallaroo) of worden die dingen te warm voor zo'n type pakking en brand de o ring dan eruit?

en zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik dit ga doen? (dit wordt mijn eerste uitprobeersel)



ik heb een draaibank en het draaien opzich is geen proleem





ow en nog een vraagje: maakt het uit als ik de groef voor de o-ring in de cilinder zelf draai ipv in de cilinderkop? want ik kan mijn cilinderkop niet inspannen in de draaibank omdat de bougie uit het midden zit

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 1-9-2010 om 16:04 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

mestyle 1-9-2010 16:06 Print reply
Posts: 630
ik denk dat de o ring wegsmelt en mocht je het gaan doen doe het dan eerst met een oude cilinder

Dit bericht is gewijzigd door mestyle op 1-9-2010 om 16:07 uur.
 
kpotmake 1-9-2010 16:07 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
ik denk dat de o ring wegsmelt

fijn dat je dat 'denkt'
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
timmy16 1-9-2010 16:21 Print reply

Posts: 1178
koppakking van een derbi blokje (NT) is ook aluminium
ik dacht ik zeg het effe
 
Bike Me, Aprilia
kpotmake 1-9-2010 16:29 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
koppakking van een derbi blokje (NT) is ook aluminium
ik dacht ik zeg het effe

joepie!

OT heeft wel oring nou goed
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
BenjaminDG 1-9-2010 16:45 Print reply

Posts: 4605
Ben ik ook van plan om een O-ring koppakking voor mijn honda mb125cc te steken.

In principe mag de groef ook in de cilinder zitten, wel zonde maar ja.

Wel eerst je cilinder vlakken en dan de groef er in draaien, dus kijken of je squishhoogte nog goed is dan.

Waarschijnlijk wel omdat dit een standaard cilinder + kop is.
 
Vlaanderen vrij!
ikkejw 1-9-2010 16:48 Print reply

Posts: 9886
maat van me heeft ook een o-ring in zijn luchtgekoelde cr125 laten zetten. werkt perfect
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kpotmake 1-9-2010 16:49 Print reply

Posts: 3065
ok ik weet genoeg bedankt

slotje
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
BenjaminDG 1-9-2010 16:49 Print reply

Posts: 4605
Speciaal rubber dat je moet hebben of is een standaard O-ring voldoende?

Oja cilinder opspannen d.m.v een conische as.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-9-2010 om 16:50 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 1-9-2010 16:50 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Speciaal rubber dat je moet hebben of is ene standaard O-ring voldoende?

ik gok het erop dat die van am6 goed genoeg is, volgens mij is dat tenminste een silicone o ring en dat werkt gewoon goed alst goed is
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
honda-mbx 1-9-2010 20:07 Print reply

Posts: 1688
Je hebt wel een viton o-ring nodig.
vanwege de chemische bestandbaarheid en de temperatuur.
 
ik vlam je..
BenjaminDG 1-9-2010 20:16 Print reply

Posts: 4605
Ok, ik heb even gemeten en een O-ring van 63mm (buitendiamater) zou moeten lukken.

In het bestelboek van ERIKS staan viton o-ringen van 63.0mm x (2-5mm dikte).

Maar wat wordt bedoeld met die 63mm, de buitendiameter of binnendiamater?

Ik zou 63.0x 3.0mm nemen, hoe diep moet de groef dan ongeveer?
 
Vlaanderen vrij!
honda-mbx 1-9-2010 20:25 Print reply

Posts: 1688
meende dat het binnendiameter was. even op de site kijken staat er namelijk bij.
diepte zou ik op 2.5 ~ 2.6 zetten
 
ik vlam je..
BenjaminDG 1-9-2010 20:26 Print reply

Posts: 4605
Maar 0.4 er laten uitsteken?

Lijkt me vrij weinig.

Inderdaad je hebt gelijk is binnendiamater dat zij aanduiden.

Dan wordt het dus 60 x 3.0

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-9-2010 om 20:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!
De Schout 1-9-2010 21:15 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Maar 0.4 er laten uitsteken?

Lijkt me vrij weinig.

Inderdaad je hebt gelijk is binnendiamater dat zij aanduiden.

Dan wordt het dus 60 x 3.0

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-9-2010 om 20:30 uur.


op de site van eriks zijn ook de afmetingen voor de o-ring groeven terug te vinden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kpotmake 1-9-2010 22:37 Print reply

Posts: 3065
bedankt voor de reacties alsnog maar ik zei dat er een slotje op kon


hij loopt al lang weer
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 3592 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved