Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wallaroo trekt slecht weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62494 - Wallaroo trekt slecht weg
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WallarooJunkie 31-8-2010 20:39 Print topicpost
Posts: 57
Ik zit met een klein probleempje:

Ik heb hier een wallaroo staan. Wallaroo is, naast uitlaat en cilinder, verder helemaal standaard qua setup. Start allemaal geweldig enz.

het enige is: Wallaroo trekt slecht weg. Hoog toerental, weinig beweging. Pas bij 20 op de teller schiet ie ene beetje door en kan ik weer met een redelijke snelheid de weg op. Hoe komt dit????



 
Respect my authority

zurrik3 31-8-2010 20:40 Print reply

Posts: 248
Zal waarschijnlijk aan je koppeling liggen. misschien te strakke trekveren?
 
WallarooJunkie 31-8-2010 20:45 Print reply
Posts: 57
Trekveren kan idd wel. Hoorde al hier en daar wat van vrienden hierover. Ik ben niet echt een technish genie. Kan je trekveren in verschillende maten krijgen?
 
Respect my authority
kpotmake 31-8-2010 20:54 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
Trekveren kan idd wel. Hoorde al hier en daar wat van vrienden hierover. Ik ben niet echt een technish genie. Kan je trekveren in verschillende maten krijgen?

moet je gewoon een setje halen, en dan verschillende uitproberen



zo een dus: http://www.peugeotfo...34f9720ee686b547f8a0

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 31-8-2010 om 20:55 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
WallarooJunkie 31-8-2010 20:57 Print reply
Posts: 57
ok, ze zijn dus zo te krijgen. En het plaatsen? (1e brommer, 1e probleem)
 
Respect my authority
zurrik3 31-8-2010 21:01 Print reply

Posts: 248
eerst het carteldeksel eraf halen (linkse kant). dan zie je voor het wiel de koppeling zitten, die moet je eraf halen met een luchtsleutel (er zijn ook nog andere beunmanieren voor)
dan koppeling uit elkaar halen en dan de veertjes vervangen voor die je hebt gekocht
 
WallarooJunkie 31-8-2010 21:12 Print reply
Posts: 57
voor je reactie heb ik ook nog wat rondgezocht. Volgens sommige sites is het makkelijk en andere klagen weer over een lastig klusje.
 
Respect my authority
kpotmake 31-8-2010 21:14 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zurrik3
eerst het carteldeksel eraf halen (linkse kant). dan zie je voor het wiel de koppeling zitten, die moet je eraf halen met een luchtsleutel (er zijn ook nog andere beunmanieren voor)
dan koppeling uit elkaar halen en dan de veertjes vervangen voor die je hebt gekocht

voor het geval je geen luchtsleutel hebt, en geen zin hebt / niet de materialen er voor hebt, om een blokkeersleutel te maken: gewoon een spanband door die gaten van je buitenste koppelingshuis halen, en het andere eind van de spanband ergens aan vastmaken (aan je achterveer bv.), dan is je koppelingshuis geblokkeerd, en kun je de moer loshalen

voor de veertjes te vervangen geldt: als je geen griptang of verentrekker o.i.d. tot je beschikking hebt, moet je gewoon de hele segmenten eraf paken (eerst de segeringen verwijderen) en dan de veertjes eraf halen, nieuwe erop zetten, en de segmenten weer monteren
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
voor je reactie heb ik ook nog wat rondgezocht. Volgens sommige sites is het makkelijk en andere klagen weer over een lastig klusje.

dat is hartstikke makkelijk, ik heb zelf ook een wallaroo en heb het gedaan op de manier zoals ik het hierboven uitgelegd heb, en ik kan je zeggen, je bent binnen een half uurtje klaar




doe trouwens eens wat foto's van je wallaroo hier neer planten

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 31-8-2010 om 21:18 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
WallarooJunkie 31-8-2010 21:19 Print reply
Posts: 57
dus als ik het goed begrijp:

-Carteldeksel links eraf halen
-Koppeling verwijderen met luchtsleutel
-Veertjes vervangen.

-----------------------------------------------------------

Ik neem aan dat de makkelijkste manier is om gewoon een luchtsleutel te scoren? (lenen ofzo) Dat lijkt me wel zo logisch Dan nog eigenlijk een klein vraagie: staat het veertje dan te slap of is ie te strak?
 
Respect my authority
kpotmake 31-8-2010 21:21 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
dus als ik het goed begrijp:

-Carteldeksel links eraf halen
-Koppeling verwijderen met luchtsleutel
-Veertjes vervangen.

-----------------------------------------------------------

Ik neem aan dat de makkelijkste manier is om gewoon een luchtsleutel te scoren? (lenen ofzo) Dat lijkt me wel zo logisch Dan nog eigenlijk een klein vraagie: staat het veertje dan te slap of is ie te strak?

met de luchtsleutel is verreweg het makkelijkst (als je die tot je beschikking hebt)

en de veertjes die je er nu in hebt zitten lijkt het op dat die te strak zijn, zoals jij het beschrijft (veel toeren maken, niet vooruit komen)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
WallarooJunkie 31-8-2010 21:41 Print reply
Posts: 57
dan weet ik denk ik wel genoeg. Handig als je een technische vader hebt die je erbij kan helpen, en een buurman met een luchtsleutel Foto's komen nog wel op dit forum, zet wel wat links neer. Nog even geduld, internet is hier nogal traag
 
Respect my authority
WallarooJunkie 31-8-2010 21:47 Print reply
Posts: 57
oh, toch nog eventjes:
Motor van Fox is hetzelfde als de Wallaroo motor? Aangezien ik meer veertjes kan vinden voor Peugeots dan Wallaroo's. En zijn deze veertjes allemaal hetzelfde? er staat namelijk bij: geschikt voor peugeot. Dus ze passen dan op alle peugeots en dus ook Wallaroo's?
 
Respect my authority
kpotmake 31-8-2010 21:57 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
oh, toch nog eventjes:
Motor van Fox is hetzelfde als de Wallaroo motor? Aangezien ik meer veertjes kan vinden voor Peugeots dan Wallaroo's. En zijn deze veertjes allemaal hetzelfde? er staat namelijk bij: geschikt voor peugeot. Dus ze passen dan op alle peugeots en dus ook Wallaroo's?

peugeot fox en honda wallaroo is inderdaad hetzelfde, dus veertjes zijn ook hetzelfde, is allemaal gewoon uitwisselbaar

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 31-8-2010 om 21:57 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
WallarooJunkie 31-8-2010 22:00 Print reply
Posts: 57
http://img704.images...704/504/dsc3106y.jpg Mon wallaroo

Even gekeken op wat bekendere online brommerwinkels. Bij alle veren staat een TPM aantal. Ik heb geen idee wat er nu op zit en welke ik nodig heb. Tips?

Dit bericht is gewijzigd door WallarooJunkie op 31-8-2010 om 22:02 uur.
 
Respect my authority
Waballa 31-8-2010 22:00 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie

Ik neem aan dat de makkelijkste manier is om gewoon een luchtsleutel te scoren? (lenen ofzo) Dat lijkt me wel zo logisch


Luchtsleutel is makkelijk als je hem al hebt, maar erg duur in aanschaf
Ik had voor mijn wallaroo een blokeersleutel, volgensmij van buzetti.
Was iets van 10 euries, en werkte prima zonder risico op beschadigen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
http://img704.images...704/504/dsc3106y.jpg Mon wallaroo


Niet helemaal mijn stijl zo, maar ziet er erg netjes uit!
Op een of andere manier verwachte ik een verbeunde wallaroo te gaan zien
Wat is trouwens die uitstulping net rechtsboven je bougiekabel? Dat had mijn Wally niet

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 31-8-2010 om 22:03 uur.
 
WallarooJunkie 31-8-2010 22:10 Print reply
Posts: 57
eerlijk gezegd heb ik geen idee. Deze viel me eerlijk pas op toen hij thuis stond.
 
Respect my authority

Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved