Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hulp nodig tunen 50cc imitatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62493 - hulp nodig tunen 50cc imitatie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 31-8-2010 18:56 Print topicpost

Posts: 5713
-

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 13-4-2014 om 19:54 uur.
 
faster than a bullet!

Floris-tsx 31-8-2010 21:11 Print reply

Posts: 3225
ik zie wat groeven in de wand.

graag daar wat foto's van.

als dit ding dusdanig beschadigd is dat je er niet meer mee kunt rijden, is het tijdverspilling m te gaan tunen. Je kunt beter een cilinder met meer inhoud kopen.


 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 31-8-2010 21:18 Print reply

Posts: 3225
lekker zal het dan niet lopen met die groeven.


 
Iedereen kan professioneel worden
kpotmake 31-8-2010 21:19 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
ik zie wat groeven in de wand.

graag daar wat foto's van.

als dit ding dusdanig beschadigd is dat je er niet meer mee kunt rijden, is het tijdverspilling m te gaan tunen. Je kunt beter een cilinder met meer inhoud kopen.



als je nog nooit met een vijl in een cilinder hebt lopen hakken is het beter dat je met een afgestierde vastgelopen kutcilinder begint als een hebo manston van 10 miljoen miljard euro
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Floris-tsx 31-8-2010 21:20 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

als je nog nooit met een vijl in een cilinder hebt lopen hakken is het beter dat je met een afgestierde vastgelopen kutcilinder begint als een hebo manston van 10 miljoen miljard euro


maar of het resultaat eerlijk is ?

 
Iedereen kan professioneel worden
ypie76 31-8-2010 21:55 Print reply
Posts: 11
ik zou er nie aan beginnen kan alleen maar tegenvallen zeker bij imi cilinders ,gaat je krukas nie leuk vinden
 
kenny77 31-8-2010 21:55 Print reply

Posts: 29286
De maten invullen in het excel programma is toch niet moeilijk?

Je hebt wat gegevens en dan komt de timingen eruit rollen, pas je de deck height of de hoogte van de poort aan en dan zie je de timingen op en neer schommelen.

of zat daar je probleem niet, dan heb ik niks gezegd.

Wat de timingen ongeveer kunnen zijn, kan je hier inderdaad wel vragen.

Of vergelijkbare op internet zoeken, kan je ook misschien nog wat uit halen.

uitlaatpoort staat nu op 65% van de boring, die zou ik persoonlijk niet meer verbreden met de imitatie zuigerveer.


Er missen nog een paar dingen voordat mensen advies kunnen geven.

De rest van de setup?
Wat is je doel?
hoe lang moet het mee gaan (in dit geval dus niet lang gok ik. )

De hoogte van de spoelpoort (trouwens even meten met de schuifmaat in de cilinder, op de poortmap is niet nauwkeurig)

En de deck height



uitlaatpoort staat nu op rond de 180 graden, als ik het zo kan gokken (aangezien de deck heigth ontbreekt)

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ypie76
ik zou er nie aan beginnen kan alleen maar tegenvallen zeker bij imi cilinders ,gaat je krukas nie leuk vinden



krukas houd het prima.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-8-2010 om 21:56 uur.
 
T H O M 1-9-2010 20:19 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow

en deckheigt kan ik nou ook niet opmeten want daarvoor moet ik toch de cilinder + kop op het blok hebben? en dan met tin tussen zuiger en cilinderkop?

ik wou de cilinder proberen met een 4 kleps, hm166F kop, 20mm of 24mm (vanwege aardige grootte inlaat) en originele afgedraaide ontsteking en een homoet special


deckheigt is tot het bovenste punt van de cilinder, met tin is de squis(weet niet hoe je het typt) en een 4 kleps kop op een 2 takt?
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
der Chef 1-9-2010 20:21 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


deckheigt is tot het bovenste punt van de cilinder, met tin is de squis(weet niet hoe je het typt) en een 4 kleps kop op een 2 takt?

Lezen jij:
4 kleps (membraan dus) en een hm166F kop
 
T H O M 1-9-2010 20:22 Print reply
Posts: 262
owzo ik heb niets gezegt, behalve dat andere

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 1-9-2010 om 20:22 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
BenjaminDG 1-9-2010 20:22 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


deckheigt is tot het bovenste punt van de cilinder (afstand van de rand van de cilinder tot de zuigerrand wanneer de zuiger in BDP staat), met tin is de squis(weet niet hoe je het typt)Squishhoogte en een 4 kleps kop op een 2 takt?


 
Vlaanderen vrij!
T H O M 1-9-2010 20:49 Print reply
Posts: 262
ik zou gewoon een schuifmaat gebruiken(maar dan het pennetje dat er aan de onderkant uitsteekt)
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kenny77 1-9-2010 21:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


maar ik heb er dus geen zuigert bij en kan de cilinder ook niet even op het blok doen, moet ik dus eerst zuiger regelen. maar hoe kan je het beste de deckheight meten? gewoon met een schuifmaat of is daar nog speciaal gereedschap voor?


voelermaatjes.
 
yamahadt1986 1-9-2010 21:51 Print reply
Posts: 1713
opzich de uitlaatpoort moet je niet meer breder maken denk ik.

je hoogte van de uitlaatpoort kan nog wel iets meer.
bijv 2,5mm
maar dat wordt al riskant denk ik vanwege de zuigerkwaliteit van die imitatie cilindertjes.

met die krassen kun jij opzich wel rijden maar het is niet moi natuurlijk.
maar om te testen en wat uit te vogelen kan het best zo.

24mm kan opzich wel met die inlaat zo.
maar ik zou 20mm nemen dat rijd soms toch nog wat fijner.
soms is het beter een kleinere carberateur te nemen dan een te grote is mijn eigen ervaring!!
okal kun je een te grote ook gewoon goed afstellen op een setup natuurlijk.
maar voor mijn gevoel als ik je uitlaatje zie de homoet special.
wordt het een toerenbeuker?? daar ben ik gek op
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 1-9-2010 21:59 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


voelermaatjes.


Ja of met heel fijne draad, ik denk aan lasdraad van 0.6 of 0.8 mm kan je ook al heel precies meten.

Dan moet je even markeren tot waar hij aan de rand van de cilinder komt.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved