Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - warmloper, wat kan de oorzaak zijn?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62485 - warmloper, wat kan de oorzaak zijn?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 14797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 30-8-2010 17:00 Print topicpost

Posts: 1350
Helaas heb ik gister een warmloper gehad met me scooter...
Opeens kwam er een hoog geluid uit de cilinder en kort daarna kapte die ermee.

Wat zou hier nou de oorzaak van kunnen zijn?

Dingen die ik zelf al heb bedacht:

- te kleine sproeier
- cilinder te strak gemonteerd

Verder kan ik eerlijk gezegt niks bedenken.
Hij rijd op mengsmering, en laatst was de tank helemaal leeg en toen heb ik er 5 liter euro 95 ingedaan met 100ml Castrol Power RS 2T (1:50) dit is dus prima lijkt me.

Het is een luchtgekoelt blokje, dus iets mis met het kvs systeem kan ook niet.

Nog andere suggesties?

EDIT: tot mijn verbazing was de cilinder vrijwel nog helemaal perfect...





Alleen aan de onderkant zitten zoals je (vaag) kunt zien wat zwarte veegjes (niet voelbaar)...

Maar hier is toch nog prima mee te rijden?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 30-8-2010 om 17:03 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

T H O M 30-8-2010 17:04 Print reply
Posts: 262
ik weet niet hoe het staat met je zuiger maar de cilinder ziet er goed genoeg uit om mee te rijden(misschien even licht laten honen maar in principe niet nodig)
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Torque 30-8-2010 17:04 Print reply

Posts: 736
hoe was je zuiger?
 
gaat ie dat zeggen
w0ut3r 30-8-2010 17:06 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
hoe was je zuiger?


Momentje, ga even wat fotoos maken...
Zitten wel wat vegen op geloof ik.
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 30-8-2010 17:14 Print reply

Posts: 1350
Volgens mij is er niet echt veel verandert aan de zuiger sinds de warmloper:






Wat denken jullie?
 
www.TheGreenBoxz.nl
ErikVerkade 30-8-2010 17:15 Print reply

Posts: 980
stond hij echt vast of viel hij gewoon uit?

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
w0ut3r 30-8-2010 17:16 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
stond hij echt vast of viel hij gewoon uit?



Hij viel gewoon uit, en de kickstart ging erg zwaar.
Maar als ik echt moeite had gedaan had ik hem wel door kunnen trappen
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 30-8-2010 17:19 Print reply

Posts: 1350
Maar is die zuiger ook nog bruikbaar?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Torque 30-8-2010 17:20 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Maar is die zuiger ook nog bruikbaar?


je zuiger ziet er versleten uit
 
gaat ie dat zeggen
w0ut3r 30-8-2010 17:22 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


je zuiger ziet er versleten uit


Hmm, oke...
Baseer je dat op die vegen/strepen/krassen of op die zwarte vlekken?

En kan die zuiger misschien de warmloper veroorzaakt hebben?
Of moet dat een andere oorzaak heben?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 30-8-2010 om 17:22 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
timmy16 30-8-2010 17:22 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


je zuiger ziet er versleten uit

maar is nog wel bruikbaar
 
Bike Me, Aprilia
BenjaminDG 30-8-2010 17:24 Print reply

Posts: 4605
Zuiger en cilinder kan je nog prima mee rijden.

Toch niet steeds volle gas staan geven of rijden?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-8-2010 om 17:24 uur.
 
Vlaanderen vrij!
w0ut3r 30-8-2010 17:26 Print reply

Posts: 1350
Jonges, nog ff een vraagje...

Hoe draaien jullie je cilinder vast?

Ik doe het nou op de volgende manier:
Ik draai eerst de 4 bouten zo vast mogelijk met een handschroevendraaier... Vervolgens pak ik de ratel en pak ik deze met 3 vinger (duim, wijsvinger en middelvinger) aan het uiteinde van de ratel vast en draai ik ze opnieuw zo strak mogelijk...

Maar ik heb eigenlijk het idee dat die dan wel behoorlijk, misschien wel te strak van zit...
 
www.TheGreenBoxz.nl
BenjaminDG 30-8-2010 17:27 Print reply

Posts: 4605
Steeds overhoeks?

Gewoon vast is vast zetten of als je een momentsleutel hebt moet je even opzoeken hoe vast de bouten moeten.
 
Vlaanderen vrij!
Kai. 30-8-2010 17:29 Print reply

Posts: 721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Jonges, nog ff een vraagje...

Hoe draaien jullie je cilinder vast?

Ik doe het nou op de volgende manier:
Ik draai eerst de 4 bouten zo vast mogelijk met een handschroevendraaier... Vervolgens pak ik de ratel en pak ik deze met 3 vinger (duim, wijsvinger en middelvinger) aan het uiteinde van de ratel vast en draai ik ze opnieuw zo strak mogelijk...

Maar ik heb eigenlijk het idee dat die dan wel behoorlijk, misschien wel te strak van zit...


gewoon met de hand eerst alles handvast zetten, en dan met de ratel kruislings stukje bij beetje alles aandraaien, aan het te straks zitten zal het niet aan liggen.

benjamin was me voor

Dit bericht is gewijzigd door Kai. op 30-8-2010 om 17:30 uur.
 
nieuwe vonkjes gekocht
w0ut3r 30-8-2010 17:30 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Steeds overhoeks?

Gewoon vast is vast zetten of als je een momentsleutel hebt moet je even opzoeken hoe vast de bouten moeten.


Ja, kruislings

En btw... Met een scooter kan je bijna niet anders dan volgas rijden
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 14797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved