Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigerkwaliteiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62465 - zuigerkwaliteiten
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 7-9-2010 19:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Als je zuigers en cilinders wilt gaan meten kom je niet zo ver met een digitale schuifmaat, dus die kun je hooguit gebruiken om je boring (die meestal fabrieks-af een ronde maat is) te benaderen. Voor de zuiger zul je toch echt een micrometer moeten gebruiken en op de goede plek moeten meten en een speciale klok om de boring op alle punten te meten.

Hoop dat dirk timmer op die manier gemeten heeft, anders weet je nog niets.

Het mooiste zou zijn om de nieuwe zuiger op te meten, en daarna als ie versleten is... ik denk dat je simpelweg te weinig oliefilm hebt. Op volle belasting is 1:45 imho ook gewoon niet genoeg. Onder belasting moet ie natuurlijk meer smering hebben dan met weinig belasting, en met een vaste smeerverhouding zit je gewoon altijd te vet bij weinig belasting en te arm (qua olie dus) bij volle belasting.
Het is niet voor niets dat de zelfsmerende motorblokjes (wat de jouwe volgens mij ook moet zijn) op de gaskabel zitten aangesloten... als een vaste smeerverhouding goed was hadden ze die kabel wel weggelaten.

Ik durf er geld op te zetten dat als je de zelfsmering goed aan de praat hebt dat ding langer meegaat en je blok minder zal vervuilen van binnen. De praat dat oliepompen kapotgaan en dat het gevaarlijk is wordt in de wereld gebracht door noobjes die er geen verstand van hebben en daardoor alles stukmaken en de schuld dan maar aan het hele systeem geven.




dirk timmer heeft het bij een erkent bedrijf laten doen en dat is wel prima voormekaar gemaakt

en de zuiger is gekocht en in de cilinder pas gemaakt.
dus hij paste eerst helemaal niet.
hij was op 5 honderdste speling gemaakt de zuiger en dan kwamen we op een zuigerveer speling van 0,10!! dat is als je het netjes inrijd wat ik ook heb gedaan 600km!!! gewoon prima te doen!!

maar met die oliepomp systeem snap ik je verhaal wel
alleen dit motorblokje heeft geen oliepomp erop zitten en dat is ook niet orgineel zo bij dit blokje!!! hou er rekening mee dat het niet een dt50mx blokje is!! maar een yz50 motorblokje!!
dus daar verander ik nu helaas niks aan.
dus het is nu dus nog de enigste optie om dan wat meer mengsmering te gaan mixen denk ik maarzo

ik rijd opzich wel met zeer goeie olie rond (castrol TTS olie) ookwel nu genoemt castrol RS olie. (goude bus nu)


edit: Mt5_grolsch:

ja ik heb ook al gehoord dat bidalot ook zeer goed is.
ik ga er straks ook mee rijden met mijn derbi cilindertje voor de brommersprint!!

en straks waarschijnlijk ook met een yz50 cilinder op dit motorblokje met een nikasealwand erin met bidalot zuiger erbij

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-9-2010 19:14 Print reply

Posts: 9841
als ik zo de reacties van anderen lees kan het ook gewoon poepmateriaal zijn idd

aan je fotos is ook niet echt veel slijtage te zien, en als de maatvoering dan toch slecht is kan het zelfs vervorming zijn, vooral met die flinke inlaatgaten erin.

zou idd eerst een ander zuigertje proberen.

 
Too cool for school!
yamahadt1986 7-9-2010 19:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als ik zo de reacties van anderen lees kan het ook gewoon poepmateriaal zijn idd

aan je fotos is ook niet echt veel slijtage te zien, en als de maatvoering dan toch slecht is kan het zelfs vervorming zijn, vooral met die flinke inlaatgaten erin.

zou idd eerst een ander zuigertje proberen.



ja dat klopt inderdaad wel ja:(

maar op de foto is het opzich niet super duidelijk te bekijken.
als ik zelf naar mijn zuigertjes kijk is die helemaal dof geworden dus kats versleten!!
en de zuigerveren glimmen mij veel te veel en hadden nu een speling van 0,30 zelfs bijn 0,35 en totzover mag je gaan met deze cilinders.

dus gewoon versleten.
dus kun je inderdaad wel concluderen dat het poepzooi matriaal is.

maar had je ook al gelezen dat hij dik 14k maakt en eroverheen.
rijdend!! dus niet stilstaand een beetje gassen zoals de meeste dan wel aan 14k komen haaha!!

ik heb er nu weer een nieuwe zuiger in en als het deze week mooi weer is maak ik wel even een filmpje hoe het beest!! te keer kan gaan

het is tenslotte wel een crossmotorblokje dus heel veel mensen zeggen dan ook dat je dat dan kunt verwachten, ook te begrijpen leek mij zo.
maar ik had immers wel verwacht met dit blokje dat ik de 2500km wel zou kunnen halen.
maar niet dus.

en moet je nagaan dat er nog niet eens alles uitgehaald is kwa pktjes.
want er wordt nog wat verbeterd maar eerst ga ik binnenkort zo eens op de testbank!! met deze afstelling en setup en kijken wat de grafiek gaat worden.

de volgende plannen:
ander membraankleppen komen erin.
mischien een andere carberateur maar laat het eerst maar eens zo.
je moet ook niet te veel gaan veranderen natuurlijk.
vertanding kan mischien iets zwaarder waardoor ik niet in overtoeren kan komen maar dit wordt pas gedaan nadat die op de testbank ben geweest!!

deze motorblokjes hebben orgineel 12/13pk als het goed is afgestelt.
dus niks geen snellere uitlaat en weet ik veel wat.
alles lekker orgineel!!
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 4591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved