Tobias Verhoef |
28-8-2010 8:34 |
Posts: 1832 |
Ik zou gewoon een wiseco proberen.
De meeste zuigers van Prox zijn gegoten zuigers en die van wiseco zijn gesmeden. En gesmeden zuigers zijn wat beter.
Maar wat vaak het probleem is dat die wiseco zuigers 2 a 3 keer zo duur zijn als een Prox dus daarom vervang ik liever mn zuiger een extra keertje dan een wiseco erin te doen.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
kenny77 |
28-8-2010 9:09 |
Posts: 29286 |
passen mahle zuigers uit een kreidler niet?
hebben de zelfde slag.
weet alleen niet of je boring nu al te groot is.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-8-2010 om 9:10 uur.
|
|
|
|
De Schout |
28-8-2010 10:29 |
Posts: 5327 |
gewoon een keertje proberen zou ik zeggen. een zuigertje kost ook de wereld niet.
en btw, op een gietijzeren cylinderbus mag ieder type zuigerveer lopen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
yamahadt1986 |
28-8-2010 11:53 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
passen mahle zuigers uit een kreidler niet?
hebben de zelfde slag.
weet alleen niet of je boring nu al te groot is.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-8-2010 om 9:10 uur.
daar heb ik nog niet over nagedacht en goed bekeken!!
mischien moet ik daar eens voor gaan kijken ofzo.
mijn maat is nu al 41mm dus ik denk dat het er niet meer inpast
maar mischien voor mijn andere cilinder iets die ik nog heb liggen
ik heb alweer 2 zuigertjes bestelt bij dirk timmer
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 28-8-2010 om 11:56 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
honda fryslan |
28-8-2010 12:03 |
Posts: 1914 |
wanneer je weer een nieuwe zuiger gaat kopen, neem dan even je cilinder mee en laat deze even nameten, misschien zit je zuiger wel te ruim of juist te krap waardoor deze erg snel slijt..
prox is misschien niet de beste zuiger maar 1200km is echt te weinig dus waarschijnlijk zit er iets niet helemaal goed..
welke mengverhouding gebruik je? en welk merk/type olie? of gebruik je misschien kant en klare mengsmering van het tankstation?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
yamahadt1986 |
28-8-2010 12:13 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
wanneer je weer een nieuwe zuiger gaat kopen, neem dan even je cilinder mee en laat deze even nameten, misschien zit je zuiger wel te ruim of juist te krap waardoor deze erg snel slijt..
prox is misschien niet de beste zuiger maar 1200km is echt te weinig dus waarschijnlijk zit er iets niet helemaal goed..
welke mengverhouding gebruik je? en welk merk/type olie? of gebruik je misschien kant en klare mengsmering van het tankstation?
de cilinder is net uigehoned geweest en heeft dusmaar 1200 km gereden.
dirk timmer heeft hem lekker strak laten maken.
op 0.10 slotspeling.
en 5 honderdste tussen de zuiger en wand!!
te ruim is die zeker niet!!
als die te krap was wat ik ook al eerde heb meegemaakt dan slaat wel vast en daar neigt die ook niet naartoe.
het is wel een crossblokje hea dus opzich zou het wel kunnen dacht ikmaarzo die 1200 kilometer maarja het is inderdaad wel weinig
ik meng altijd zelf 1:45 met castrol TTS olie (de vervanger is castrol RS olie)
en ik rijd euro 98!!
en ik tank nooooooiiit bij de kant en klare tank want dat is bende bij sommige.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
7-9-2010 12:21 |
Posts: 1713 |
hallo iedereen,
ik heb dit topic een tijdje geleden gestart en ik had nog een paar foto's beloofd hoe de zuiger er uit ziet na de 1200 km rijden ongeveer en de cilinder.
hier zijn dan de foto's:
de cilinder:
nog een keertje:
de zuiger aan de uitlaatpoort kant:
en aan de inlaatpoort kant:
wat mij betreft slijt alles gewoon prima zondar happen en vegen
dus het is gewoon mooi versleten.
ik heb nu gewoon besloten om door te blijven rijden met prox zuigertjes.
maar het duurt waarschijnlijk niet lang en dan komt er aan aluminium bus in mijn andere yz50 cilinder geperst!! en daar laat ik dan wel een nikasealwand in zetten.
en zoeken we er een bijpassende zuiger bij.
dit zal het wel wat langer uit gaan houden en dan hoef ik ook niet iedere keer na 4 zuigertjes versleten te hebben mijn cilindertje uit te honen
iedereen nog bedankt voor het meedenken
mvg peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
mr200r |
7-9-2010 13:33 |
Posts: 5122 |
Meet even of je cilinder nog mooi rond van binnen is.
|
|
mr200r |
|
yamahadt1986 |
7-9-2010 13:44 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Meet even of je cilinder nog mooi rond van binnen is.
hij is 1200km geleden uitgehoned geweest
hij is nog prima rond
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Frysk |
7-9-2010 15:58 |
Posts: 34930 |
om maar een simpel antwoord op je vraag te geven :
JA prox zuigers slijten harder dan wiseco zuigers, daar ben ik toen met m'n NS1 wel achter gekomen.. weet geen exacte kilometer standen meer maar ik kan me nog goed herinneren dat van m'n prox zuigers het zuigerveertje redelijk gauw versleten was.. maargoed wat wil je ook met zo'n dun pisveertje... ik merkte trouwens met de wiseco zuiger wel dat hij veel langer hogere compressie hield.. ipv de prox die na x aantal km al flink wat compressie weggepoept had.
conclusie : Wiseco is beter (en zowiezo een veel mooier afgewerkt zuigertje met 2 zuigerveren) iig voor CR125
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik zou gewoon een wiseco proberen.
De meeste zuigers van Prox zijn gegoten zuigers en die van wiseco zijn gesmeden. En gesmeden zuigers zijn wat beter.
Maar wat vaak het probleem is dat die wiseco zuigers 2 a 3 keer zo duur zijn als een Prox dus daarom vervang ik liever mn zuiger een extra keertje dan een wiseco erin te doen.
en elke keer weer de höhn erdoor kost ook geld, dus uiteindelijk ben je meer geld kwijt
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-9-2010 om 16:01 uur.
|
|
giggitybyte |
|
yamahadt1986 |
7-9-2010 16:02 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
om maar een simpel antwoord op je vraag te geven :
JA prox zuigers slijten harder dan wiseco zuigers, daar ben ik toen met m'n NS1 wel achter gekomen.. weet geen exacte kilometer standen meer maar ik kan me nog goed herinneren dat van m'n prox zuigers het zuigerveertje redelijk gauw versleten was.. maargoed wat wil je ook met zo'n dun pisveertje... ik merkte trouwens met de wiseco zuiger wel dat hij veel langer hogere compressie hield.. ipv de prox die na x aantal km al flink wat compressie weggepoept had.
conclusie : Wiseco is beter (en zowiezo een veel mooier afgewerkt zuigertje met 2 zuigerveren) iig voor CR125
oke dat brengt me al heel verder.
maar mijn prox zuigertje heeft opzich 2 zuigerveren!!
ik weet niet hoe dat bij honda zit??
maar wiseco is opzich wel beter.
maar het moeilijke vind ik dan wel om dan de prijsverhouding en het uithoudingsvermogen te gaan vergelijken snap je.
en dan moet ik het voordeligste maar nemen anders is het onderhand niet meer te bekostigen daarom rijd ik nu nogsteeds met prox
het zou mooi zijn als er mensen zijn met kilometerstanden! dat zou mij al erg verder helpen
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Frysk |
7-9-2010 16:12 |
|
yamahadt1986 |
7-9-2010 17:16 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ik had toen ook amper een cent om m'n kont mee te klauwen, maar toch een wiseco gekocht en beviel best.. wat ik hier mee wil zeggen is koop gewoon die Wiseco en merk het verschil zelf.. zo'n wiseco zuigertje is veel beter uitgerust, mooier afgewerkt en je krijgt er een boekje bij waarin alles mooi staat uitgelegd en beschreven voor een zo lang mogelijke levensduur.
gewoon al het hele idee om die wiseco zuiger heen is voor mij al reden genoeg om hem te kopen
ja mischien heb je ook wel gelijk om het danmaar gewoon eens te gaan proberen
maarja ik heb nu al 3 zuigers van prox op vooraad dus dan rijd ik die eerst maar lekker af haaha
en probeer ik daarna wel een wiseco
opzich kan ik het wel gewoon betalen hoor maarja het scheelt wel meer als de helft hea
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-9-2010 18:11 |
Posts: 9841 |
Als je zuigers en cilinders wilt gaan meten kom je niet zo ver met een digitale schuifmaat, dus die kun je hooguit gebruiken om je boring (die meestal fabrieks-af een ronde maat is) te benaderen. Voor de zuiger zul je toch echt een micrometer moeten gebruiken en op de goede plek moeten meten en een speciale klok om de boring op alle punten te meten.
Hoop dat dirk timmer op die manier gemeten heeft, anders weet je nog niets.
Het mooiste zou zijn om de nieuwe zuiger op te meten, en daarna als ie versleten is... ik denk dat je simpelweg te weinig oliefilm hebt. Op volle belasting is 1:45 imho ook gewoon niet genoeg. Onder belasting moet ie natuurlijk meer smering hebben dan met weinig belasting, en met een vaste smeerverhouding zit je gewoon altijd te vet bij weinig belasting en te arm (qua olie dus) bij volle belasting.
Het is niet voor niets dat de zelfsmerende motorblokjes (wat de jouwe volgens mij ook moet zijn) op de gaskabel zitten aangesloten... als een vaste smeerverhouding goed was hadden ze die kabel wel weggelaten.
Ik durf er geld op te zetten dat als je de zelfsmering goed aan de praat hebt dat ding langer meegaat en je blok minder zal vervuilen van binnen. De praat dat oliepompen kapotgaan en dat het gevaarlijk is wordt in de wereld gebracht door noobjes die er geen verstand van hebben en daardoor alles stukmaken en de schuld dan maar aan het hele systeem geven.
|
|
Too cool for school! |
|
Mt5_grolsch |
7-9-2010 18:23 |
Posts: 2014 |
heb eerder wel eens een aantal brommercrossen gereden met een prox zuiger dat was iedere 10 uur zuiger versleten rij nu met een ECHTE bidalot zuiger maar die gaat gewoon een seizoen mee (tussen de 40 a 50 uur)
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|