Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kruipkoppeling tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62454 - kruipkoppeling tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 25-8-2010 23:00 Print topicpost

Posts: 3225
Maandje geleden heb ik mijn brommer voor een reparatie aan de koppeling naar de bromboer gebracht.
Toen bleek er een ring niet goed te zitten in het huis of iets dergelijks, en dat hebben ze toen goed gezet.
ook moest er een nieuwe drukstift en wormwiel in.

Vervolgens ging ik met t ding rijden. ging 2.5 week goed. Tot ik op een gegeven moment merkte voor t stoplicht dat ik met koppeling in nog steeds vooruitkwam. Hij kruipt dus.

Ik dat hendeltje links op het blok opnieuw stellen en hij werkte weer als een nieuwe.
Ben toen een dagje gaan toeren en ja hoor, weer die kruipende koppeling.
onderhand moest ik dat ding zo vaak indraaien dat dat lullige tapeindje wat erin gaat met die kruiskop erop compleet in het wormwiel moet verdwijnen om enig effect te kunnen leveren.

Nou, ik grote bout erin gedraaid, ring ertussen moer erop, afstellen en vastknallen. ja, doet het weer een volle dag rijden en vervolgens kruiptie weer.
ook deze bout gaat er steeds verder in naarmate ik meer afstel.
vliegwielkap eraf en ik zie dat het uiteinde van de drukstif UIT het blok helemaal beschadigd is. heeft zegmaar een kop als een spijker. Wil ik m uit het blok trekken, lukt dit niet. blijft halverwege hangen.

wie kan mij helpen, kan ik hier (snel) iets aan doen voordat ik hem op grond van garantie laat repareren?
 
Iedereen kan professioneel worden

tsxhunter 25-8-2010 23:03 Print reply

Posts: 9332
drukstift wel van gehard metaal?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mr200r 25-8-2010 23:04 Print reply
Posts: 5122
Tekenen van een ingeslagen koppelingshuis.
Je platen blijven als het ware haken.
Ouderdom,gewoon uitsparingen recht vylen.
 
mr200r
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-8-2010 23:35 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Tekenen van een ingeslagen koppelingshuis.
Je platen blijven als het ware haken.
Ouderdom,gewoon uitsparingen recht vylen.


dat rechtvijlen is ook maar een tijdelijke oplossing. Maargoed..het werkt wel.
Als de bromboer dat niet gezien heeft zou ik daar eventjes heel hard bij uit de buurt blijven.... maar ik denk eerlijk gezegd dat ze helemaal niet verder gekeken hebben dan het hevelmechanisme.

 
Too cool for school!
tsxhunter 25-8-2010 23:38 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dat rechtvijlen is ook maar een tijdelijke oplossing. Maargoed..het werkt wel.
Als de bromboer dat niet gezien heeft zou ik daar eventjes heel hard bij uit de buurt blijven.... maar ik denk eerlijk gezegd dat ze helemaal niet verder gekeken hebben dan het hevelmechanisme.



idd. als het te ver is ingeslagen breekt het af
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mr200r 26-8-2010 0:34 Print reply
Posts: 5122
Is inderdaad een lapmiddel voor een tydje.
 
mr200r
Freddy-fish 26-8-2010 0:39 Print reply

Posts: 2129
dan heb je speling ipv dat hij vast slaat en niet meer vrij komt, dan slaat het koppelingshuis nog sneller in maarja kwestie van voorzichtig rijden totdat je een 2e hands koppelingshuis tegen komt, van am6 zijn ze iig reteduur
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Pixl 26-8-2010 9:18 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
dan heb je speling ipv dat hij vast slaat en niet meer vrij komt, dan slaat het koppelingshuis nog sneller in maarja kwestie van voorzichtig rijden totdat je een 2e hands koppelingshuis tegen komt, van am6 zijn ze iig reteduur


voor een tsx ben je met 20 euro wel klaar.
 
So fuckin' what!?
Floris-tsx 26-8-2010 11:31 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


voor een tsx ben je met 20 euro wel klaar.


wat de f.

kut, dan ben ik tding weer voor een tijd kwijt. maar goed, t moet maar.
breng m straks wel weg dan. ik ga geen cent aan dat koppelingshuis uitgeven. lekker garantie

bedankt allemaal
 
Iedereen kan professioneel worden
Pixl 26-8-2010 11:34 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


wat de f.

kut, dan ben ik tding weer voor een tijd kwijt. maar goed, t moet maar.
breng m straks wel weg dan. ik ga geen cent aan dat koppelingshuis uitgeven. lekker garantie

bedankt allemaal


ja ik had je geloof ik al eens eerder gezegd dat je de koppeling makkelijk en goedkoop zelf kon fixen, ipv hem weg te brengen :p Mja, als hun er naar gekeken hebben en jij hebt daarvoor betaald zou ik hem idd ook gewoon terug brengen ja
 
So fuckin' what!?
Floris-tsx 26-8-2010 11:36 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


ja ik had je geloof ik al eens eerder gezegd dat je de koppeling makkelijk en goedkoop zelf kon fixen, ipv hem weg te brengen :p Mja, als hun er naar gekeken hebben en jij hebt daarvoor betaald zou ik hem idd ook gewoon terug brengen ja


ja daarom.
en t afstellen van die carb was toen ook nodig he... dus ook maar meteen koppeling.

 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 26-8-2010 11:38 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
dan heb je speling ipv dat hij vast slaat en niet meer vrij komt, dan slaat het koppelingshuis nog sneller in maarja kwestie van voorzichtig rijden totdat je een 2e hands koppelingshuis tegen komt, van am6 zijn ze iig reteduur


speling ? waar?

want ik krijg dus naarmate veel te rijden steeds meer speling op de hendel; de drukstift en het wormwiel gaan er steeds verder in.

en eigenlijk denk ik: toen ik de korf voor het laatst gezien had, was hij absoluut niet ingeslagen......ik koppel niet als een mongool, dus dat kan na een maand toch niet opeens dit als effect hebben?
 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 26-8-2010 11:52 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
drukstift wel van gehard metaal?


ja ik denk dus ook dat die drukstift gewoon klote is.
 
Iedereen kan professioneel worden
Toettoet 26-8-2010 13:33 Print reply
Posts: 780
Zijn ze simpelweg niet gewoon het glij lager bij de drukstift vergeten?

Want het probleem heb ik ook gehad dat de drukstift gewoon zichzelf steeds kleiner maakte en dit was gewoon omdat hij bij de binnenkant van het blok wegslijt.

Laat ze naar het hele meganisme kijken en laat ze er voor zorgen dat alles goed en soepel loopt, als de koppeling draait moet de drukstift stil blijven staan anders gaat die slijten en hij moet niet meegebewegen want dan slijt hij dus langs je stelboutje af,.
 
Floris-tsx 26-8-2010 14:50 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Zijn ze simpelweg niet gewoon het glij lager bij de drukstift vergeten?

Want het probleem heb ik ook gehad dat de drukstift gewoon zichzelf steeds kleiner maakte en dit was gewoon omdat hij bij de binnenkant van het blok wegslijt.

Laat ze naar het hele meganisme kijken en laat ze er voor zorgen dat alles goed en soepel loopt, als de koppeling draait moet de drukstift stil blijven staan anders gaat die slijten en hij moet niet meegebewegen want dan slijt hij dus langs je stelboutje af,.


ja zoiets dacht ik ook...

ga dat zo ff testen.

dankje !
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 1718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved