Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tomos heeft kuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62438 - Tomos heeft kuren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

The_RV 23-8-2010 23:18 Print reply
Posts: 43
Ok thanks ik ga het morgen meteen proberen, laat weten of het heeft geholpen
 
The_RV 24-8-2010 12:44 Print reply
Posts: 43
Ik heb net even gekeken, want ik zag dat hij ook wat benzine lekte.
Nu blijkt dat te zijn op de plek waar het rubberen tuutje voor de luchtfilter op gaat en waar de gashendel / choke zitten.

Enig idee hoe dat komt en of dat normaal is?
 
Uncle BLAM 24-8-2010 14:52 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The_RV
Ik heb net even gekeken, want ik zag dat hij ook wat benzine lekte.
Nu blijkt dat te zijn op de plek waar het rubberen tuutje voor de luchtfilter op gaat en waar de gashendel / choke zitten.

Enig idee hoe dat komt en of dat normaal is?


in de carburateur zit een vlotter (drijvertje) die de benzine afsluit als het niveau de rand van de vlotterbak bereikt, dee kan verbogen zijn of het naaldje dat eraan zit sluit niet goed af en daardoor wordt het niveau te hoog en gaat 'ie lekken

(in het ergste geval loopt de benzine dan naar voren in de cilinder/carter en wil 'ie helemaal niet meer starten, in dat geval de brommer op z'n kant/op de kop leggen en d benzine uit het carter laten lopen)

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 24-8-2010 om 14:54 uur.
 
een BF teller is sneller
The_RV 24-8-2010 15:14 Print reply
Posts: 43
Ah ok, dat klinkt redelijk logisch
Ik ben nu bezig met het schoonmaken van de tank dus als ik dat afheb zal ik nog eens goed naar de vlotter kijken...

Je kan zeker niet zien of zo'n naaldje nog goed is of niet ?

Thanks iig voor de hulp
 
The_RV 24-8-2010 17:23 Print reply
Posts: 43
Net even gekeken naar m'n bougie (nieuwe ingedaan), maar hij heeft nog niet echt een kleur.
Het bovenste dingetje is wel koffiemelkbruin, maar de rest is nog gewoon zo goed als nieuw.
Behalve het losse ringetje dat op de bougie zit, dat is wat zwartachtig nat.

Ik zat net ook nog eens even goed naar mijn spruitstuk te kijken (schuin), maar deze is iets kleiner als het rechte spruitstuk dat ik er eerst op had zitten. En dan bedoel ik niet het uiteinde, maar het binnenwerk is allemaal iets dikker (denk 2-3 mm).

Toen ik dat rechte spruitstuk nog gebruikte, had ik mijn carb. onder m'n frame.
Daarna heb ik dat schuine spruitstuk erop gezet. Verder niets veranderd, behalve dan carb. nu rechts.

Zou dat spruitstuk ermee te maken kunnen hebben?
 
appie_1988 24-8-2010 20:42 Print reply

Posts: 322
probeer even ander spruitstuk.

Maar denk als t bezine toevoer niet is, dat je carburateur verrot is.
Als je je shoke aan zet tewijl je rijdt (dan valt hij langzaam uit) maarvoordat hij uitvalt er weer afhalen
Doet hij het dan een paar honderd meter beter?

 
The_RV 25-8-2010 12:52 Print reply
Posts: 43
Toen ik net nog eens mijn spruitstuk zat te bekijken bedacht ik me dat ik een tijdje terug kartelrevetjes tussen het spruitstuk en de bouten had gedaan, omdat ze anders lostrilden.

Kan het zijn dat tussen die kartelrandjes lucht door komt??? Of is dat niet mogelijk?
 
appie_1988 25-8-2010 21:04 Print reply

Posts: 322
nee, dat kan niet
Als het goed is, drukken de bouten het spruitstuk tegen het menbraan aan.
Zit er wel een pakking tussen?

 
The_RV 25-8-2010 23:10 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
nee, dat kan niet
Als het goed is, drukken de bouten het spruitstuk tegen het menbraan aan.
Zit er wel een pakking tussen?



Jazeker, er zit gewoon een vloeibare pakking tussen...
 
The_RV 26-8-2010 14:09 Print reply
Posts: 43
Net gestart, hij bleef op het begin redelijk goed lopen (leek toen gewoon wat afstelwerk met stationairschroef).
Daarna stukje gaan rijden, maar harder dan 15 km/u gaat hij niet.
Hij gaat wel gewoon over in de 2e versnelling, maar daar houdt het ook bij op.

Wat kan dat zijn?
 
The_RV 26-8-2010 15:40 Print reply
Posts: 43
Iemand ?
 
The_RV 11-9-2010 17:31 Print reply
Posts: 43
Zo, denk dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb
Heb net even het vliegwiel losgehaald, en m'n ontsteking staat zo afgesteld:



Helaas rijdt hij nog steeds maar 15 km/u.
Iemand die mij kan helpen
 
The_RV 12-9-2010 15:33 Print reply
Posts: 43
Niemand???
 
The_RV 12-9-2010 19:19 Print reply
Posts: 43
Volgens mij niemand nee
 
Royal Club 12-9-2010 19:20 Print reply

Posts: 60390
zit ns niet zo te kicken man
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 8440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved