Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer wordt erg warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62410 - brommer wordt erg warm
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coupequattro 23-8-2010 20:38 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Ik heb nu ook last van een te snel warm wordende cilinder.
Na 500 - 1.000 km gewoon 30kmh rijden kan je al een ei op de cilinderkop bakken, terwijl de cilinderzelf stukken minder warm is.

Dit is niet normaal lijkt me. Denk dat je hetzelfde probleem als mij hebt.

Verder is het koelcircuit wel oke volgensmij. Dit denk ik omdat de kvs slangen en de radiateur ook warm worden. Alleen niet zo warm als de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 23-8-2010 om 20:36 uur.


Lijkt me logisch dat je brommer warm is na 500 - 1000km
 
Meathausen 23-8-2010 21:16 Print reply

Posts: 726
maar het lijkt me niet normaal dat na 500m je een ei kan bakken op de cilinderkop
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
tsxhunter 23-8-2010 21:18 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
maar het lijkt me niet normaal dat na 500m je een ei kan bakken op de cilinderkop


vroeger hadden ze stukken vlees op de cilinderkoppen van trekkers liggen om te bakken.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Meathausen 23-8-2010 21:24 Print reply

Posts: 726
maar waarom is me brommer al 2x warmgelopen dan
terwijl me afstelling perfect is omdat hij het 1.5jr lang goed heeft gedaan (zolang ik hem al heb)
en het koelvloeistof systeem wel in orde is
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
grasmaaier89 23-8-2010 21:25 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
maar waarom is me brommer al 2x warmgelopen dan
terwijl me afstelling perfect is omdat hij het 1.5jr lang goed heeft gedaan (zolang ik hem al heb)
en het koelvloeistof systeem wel in orde is



hoe weet je dat je koelsysteem in orde is??
en 1.5 met dezelfde afstelling is niet goed.... Dat betekend dat je 1.5 met 1 zuiger hebt gereden, 1,5 je carb niet heb schoongemaakt (grondig)...
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
coupequattro 23-8-2010 21:25 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
maar waarom is me brommer al 2x warmgelopen dan
terwijl me afstelling perfect is omdat hij het 1.5jr lang goed heeft gedaan (zolang ik hem al heb)
en het koelvloeistof systeem wel in orde is


Carb vies?
Afstelling door het weer verkeerd?
Kabouter in je sproeier?
 
Meathausen 23-8-2010 21:29 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



hoe weet je dat je koelsysteem in orde is??
en 1.5 met dezelfde afstelling is niet goed.... Dat betekend dat je 1.5 met 1 zuiger hebt gereden, 1,5 je carb niet heb schoongemaakt (grondig)...


volgensmij heeft onderhoud niets met je afstelling te maken?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Carb vies?
Afstelling door het weer verkeerd?
Kabouter in je sproeier?


carb grondig schoongemaakt.

 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
coupequattro 23-8-2010 21:30 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


volgensmij heeft onderhoud niets met je afstelling te maken?

[...]


carb grondig schoongemaakt.




Zoals overal gezegd wordt, gewoon alles controleren op valse lucht, droogtescheurtjes in rubbertjes enzo, daarna vrolijk gaan afstellen.
 
Meathausen 23-8-2010 21:34 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]



Zoals overal gezegd wordt, gewoon alles controleren op valse lucht, droogtescheurtjes in rubbertjes enzo, daarna vrolijk gaan afstellen.


Kan het altijd weer even opnieuw nalopen
alleen het afstellings gedeelte snap ik niet precies. Maarja dat zal wel aan mij liggen dat ik niet weet waarom.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
coupequattro 23-8-2010 21:34 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Kan het altijd weer even opnieuw nalopen
alleen het afstellings gedeelte snap ik niet precies. Maarja dat zal wel aan mij liggen dat ik niet weet waarom.


Zie kvt
 
Tombrom 23-8-2010 21:35 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen

+ Jullie lullen onzin over de thermostaat, hij zegt toch dat het uit zijn radiateur komt lopen en dat het heel warm is. Dus die werkt ook nog goed want een radiateur wordt niet uit zichzelf warm.

Verder kan ik je moeilijk helpen, je kan altijd kijken naar je afstelling.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 23-8-2010 om 20:32 uur.


ken jij het principe van warme lucht stijgt en koude lucht daalt?

water is precies het zelfde...

wist jij dat het water dat in je cylinder warm word en dat door geleiding van zelf het water in je rad ook warm word ook al gaat je thermostaat niet open?

wist jij dat je thermostaat open gaat op een x aantal temp. en dat het water dan al door de rad is gegaan voordat het uberhaupt bij je thermostaat aan komt.

dus eerst weten waar je over blaat voordat je gaat bitchen
 
Meathausen 23-8-2010 21:40 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


ken jij het principe van warme lucht stijgt en koude lucht daalt?

water is precies het zelfde...

wist jij dat het water dat in je cylinder warm word en dat door geleiding van zelf het water in je rad ook warm word ook al gaat je thermostaat niet open?

wist jij dat je thermostaat open gaat op een x aantal temp. en dat het water dan al door de rad is gegaan voordat het uberhaupt bij je thermostaat aan komt.

dus eerst weten waar je over blaat voordat je gaat bitchen


Volgens mijn weet wordt de radiateur pas echt gebruikt wanneer de thermostaat open gaat, omdat dan de hele cyclus rond is.
als dit niet zo is, sorry en wordt niet boos.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Tombrom 23-8-2010 21:42 Print reply

Posts: 15925
dan begint het koelproces ja.

maar je rad word echt wel warm voordat je thermostaat open is.


 
Meathausen 23-8-2010 21:45 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
dan begint het koelproces ja.

maar je rad word echt wel warm voordat je thermostaat open is.




Oke, maar dit achtte ik als nihil omdat hij eigenlijk alleen het koelvloeistof naar de cilinder heen pompt. maar over je theorie van geleiden heb je gelijk
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
mtx-motard 23-8-2010 23:37 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
dan begint het koelproces ja.

maar je rad word echt wel warm voordat je thermostaat open is.



je water pomp draait een bepaalde richting op.
als het zo is

cilinder - thermostaat - rad - cilinder dan word je rad nooit warm tot dat de thermostaat open staat.

heb je
cilinder - rad- thermostaat - cilinder dan klopt jou verhaal.


als je rad warm is, dan koelt hij per difinitie al. immers er zitten koelvinnen op.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 3526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved