Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer wordt erg warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 705 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62410 - brommer wordt erg warm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kebab007 20-8-2010 17:25 Print topicpost
Posts: 63
hallo ik heb een vraag, 3 dagen geleden heb ik een andere pijp onder mn brommer (gasgas) gelegt een hebo onderlangs, maar sinds vandaag met dit warme weer begint mn radiateur over te lopen en mn blok wordt heel erg warm als ik ook maar rustig rijd, dit gebeurdt al na een halve kilomter, weeet iemand wat de oorzaak kan zijn? want ik moet er iedere dag mee naar het werk.
 

-simon- 20-8-2010 17:31 Print reply

Posts: 8211
heb je je brommer wel overnieuwd afgesteld met de nieuwe uitlaat?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kebab007 20-8-2010 17:34 Print reply
Posts: 63
ja, ben van sproeier 75 naar 81 gegaan en hij loopt goed, maar in het begin stottert hij een beetje
 
stephan777 20-8-2010 18:04 Print reply

Posts: 7259
Heb je niet veel te veel kvs in je radiateur gedaan?
 
kebab007 20-8-2010 18:07 Print reply
Posts: 63
dit is een radiateur zonder reservoir. dus ik had hem volgegooid en heb rond gereden en hij bleef overlopen. toen ik de volgende morge keek kon je het kvs nie meer zijn zo weinig zat er in? maar ik heb het vermoede dat hij gewoon te warm wordt doordat ik heb mischien te rijk heb afgesteld, maar zou di kunne.
 
Joost. 20-8-2010 18:16 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kebab007
dit is een radiateur zonder reservoir. dus ik had hem volgegooid en heb rond gereden en hij bleef overlopen. toen ik de volgende morge keek kon je het kvs nie meer zijn zo weinig zat er in? maar ik heb het vermoede dat hij gewoon te warm wordt doordat ik heb mischien te rijk heb afgesteld, maar zou di kunne.


nee

edit: sloop je thermostaat er uit. die doorgang ervan zal nu wel te nauw zijn, en je cilinder zal vanwege die uitlaat best wat meer warmte leveren.



Dit bericht is gewijzigd door Joost. op 20-8-2010 om 18:18 uur.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
kpotmake 20-8-2010 18:23 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]


nee

edit: sloop je thermostaat er uit. die doorgang ervan zal nu wel te nauw zijn, en je cilinder zal vanwege die uitlaat best wat meer warmte leveren.



Dit bericht is gewijzigd door Joost. op 20-8-2010 om 18:18 uur.

dat is de grootste onzin, met een 80cc getunede cylinder kun je nog met thermostaat rijden

wat je wel kunt doen is kijken of de thermostaat open gaat

en misschien zit er ergens troep (verstopping) in het koelsysteem of zijn de lammelletjes van de radiator verbogen / vol troep

zoiets zal het wel zijn
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Meathausen 21-8-2010 17:22 Print reply

Posts: 726

+ Jullie lullen onzin over de thermostaat, hij zegt toch dat het uit zijn radiateur komt lopen en dat het heel warm is. Dus die werkt ook nog goed want een radiateur wordt niet uit zichzelf warm.

Verder kan ik je moeilijk helpen, je kan altijd kijken naar je afstelling.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 23-8-2010 om 20:32 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Leen 21-8-2010 17:41 Print reply

Posts: 26877
als hij veel te rijk staat word ie ook warm hoor.
dus praat geen poep knul.
 
Royal Club 21-8-2010 17:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Je cilinder wordt te warm als je te arm afsteld, dus niet te rijk.
+ Jullie lullen onzin over de thermostaat, hij zegt toch dat het uit zijn radiateur komt lopen en dat het heel warm is. Dus die werkt ook nog goed want een radiateur wordt niet uit zichzelf warm.

Verder kan ik je moeilijk helpen, je kan altijd kijken naar je afstelling.


hahahha, moet jij eens opletten of ie te warm word.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Meathausen 22-8-2010 13:46 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hahahha, moet jij eens opletten of ie te warm word.


dus jij wil zeggen dat je radiateur warm wordt als hij in het gras ligt zonder aansluitingen? dus uit ZICHZELF??
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Royal Club 22-8-2010 13:50 Print reply

Posts: 60390
ik heb het over de afstelling
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kebab007 23-8-2010 16:33 Print reply
Posts: 63
ik ben er achter wat het is het was mn dop van mn radiateur die kapot was die heb ik nu dicht gekidt maar weet iemand of dit slim is? (mn brommer heeft een gesloten koelcircuit)maar nu heeft iemand verteld aan mij dat ik het best mn thermostaat er uit kan trekken want mn temperatuur van mn brommer is 65 graden als ik al 500 meter gereden heb, en door dit temp. verschil komt er ook steeds veel druk op mn koelcircuit.
 
BenjaminDG 23-8-2010 16:35 Print reply

Posts: 4605
Zonder thermostaat gaat je water continue door het circuit en kan het (te) lang duren voor hij goed op temperatuur is.


 
Vlaanderen vrij!
Maup 23-8-2010 18:52 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kebab007
ik ben er achter wat het is het was mn dop van mn radiateur die kapot was die heb ik nu dicht gekidt maar weet iemand of dit slim is? (mn brommer heeft een gesloten koelcircuit)maar nu heeft iemand verteld aan mij dat ik het best mn thermostaat er uit kan trekken want mn temperatuur van mn brommer is 65 graden als ik al 500 meter gereden heb, en door dit temp. verschil komt er ook steeds veel druk op mn koelcircuit.

65 graden koelwatertemp in de cilinder is mooi. Thermostaat gaat ook pas bij 75 open ofzo dacht ik.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Meathausen 23-8-2010 20:35 Print reply

Posts: 726
Ik heb nu ook last van een te snel warm wordende cilinder.
Na 500 - 1.000 m gewoon 30kmh rijden kan je al een ei op de cilinderkop bakken, terwijl de cilinderzelf stukken minder warm is.

Dit is niet normaal lijkt me. Denk dat je hetzelfde probleem als mij hebt.

Verder is het koelcircuit wel oke volgensmij. Dit denk ik omdat de kvs slangen en de radiateur ook warm worden. Alleen niet zo warm als de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 23-8-2010 om 20:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 23-8-2010 om 21:49 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 3505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved