Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gillera koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62406 - Gillera koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

akonings 20-8-2010 11:50 Print topicpost
Posts: 13
Hallo, ik heb een Gillera gekocht met een Gillera blok eronder bouwjaar 2005.
Nu heeft men de nieuwe koppelingsplaten te strak gezet en werkt deze niet goed, om de koppeling opnieuw af te stellen kan ik echter niets vinden.
Weet iemand hoe strak ik de veren van de koppelingsplaten moet aandraaien en welke losse onderdelen kom ik tegen als ik het koppelingsdeksel eraf haal.
Als iemand ervaring hiermee heeft hoor ik heel graag.

Alvast bedankt voor iedere reactie.

Ad Konings
 

Arjanus 20-8-2010 12:24 Print reply

Posts: 9073
misschien wel handig om een type te vermelden
 
lieber nurburgring als ehering
akonings 21-8-2010 10:58 Print reply
Posts: 13
Oh Ja Sorry

Het is een Gillera GSM uit 2005 met een Gillera blok.


 
De Schout 21-8-2010 11:17 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: akonings
Oh Ja Sorry

Het is een Gillera GSM uit 2005 met een Gillera blok.




volgens mij heb je niet meer keus dan een derbi of een morini blokje..

en die veren waar je het over hebt, moeten gewoon tot de aanslag aangedraaid worden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kpotmake 21-8-2010 12:17 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: akonings
Hallo, ik heb een Gillera gekocht met een Gillera blok eronder bouwjaar 2005.
Nu heeft men de nieuwe koppelingsplaten te strak gezet en werkt deze niet goed, om de koppeling opnieuw af te stellen kan ik echter niets vinden.
Weet iemand hoe strak ik de veren van de koppelingsplaten moet aandraaien en welke losse onderdelen kom ik tegen als ik het koppelingsdeksel eraf haal.
Als iemand ervaring hiermee heeft hoor ik heel graag.

Alvast bedankt voor iedere reactie.

Ad Konings

wijst zichzelf allemaal wel

gewoon deksel openschroeven en zul je zien dat het kattepis is

en veren moet je gewoon totaan de aanslag vastdraaien
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Arjanus 21-8-2010 14:32 Print reply

Posts: 9073
kijk eerst even of je een derbi of morini blok hebt, dat maakt het al wat duidelijker
misschien ligt het probleem niet aan de platen maar dat de kabel te strak staat, die kun je namelijk wel afstellen
 
lieber nurburgring als ehering
akonings 21-8-2010 15:05 Print reply
Posts: 13
Bedankt voor jullie reactie's heren.
Arjanus hoe kan ik zien om welk blok het gaat ?
En kan hier ook een foto invoegen ?
Ik heb een foto naar VVR-Parts gestuurd en die zeggen dus dat het een
Gillera blok is, en i ben een leek en weet het verschil dus niet.
Maar misschien kunnen jullie aangeven waar ik moet kijken op het blok dan zoek ik het metteen op.

Alvast weer bedankt.

Ad Konings.
 
akonings 21-8-2010 15:32 Print reply
Posts: 13
Op het deksel van de koppeling zit ook de waterpomp.
Misschien weten jullie dan iets meer ?

Ad Konings
 
akonings 21-8-2010 16:18 Print reply
Posts: 13
Dit is een foto van het blok :

http://yfrog.com/jcdsc02313hj

Groeten Ad Konings.
 
De Schout 21-8-2010 23:43 Print reply
Posts: 5327
is een morini blokje.


 
tune tweak fiddle bang bummer
Arjanus 22-8-2010 13:47 Print reply

Posts: 9073
is inderdaad een morini blok

je kun de koppeling wel wat stellen dmv dat inbusboutje los te draaien die op die hevel zit op je koppelingsdeksel, dat kan ook nog aan je stuur bij de koppelingshevel met een stelschroef

misschien helpt dat al voldoende voordat je je koppelingsdeksel eraf gaat halen
 
lieber nurburgring als ehering

Dit topic is 1187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved