Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi senda R loopt niet goed.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62400 - Derbi senda R loopt niet goed.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nick.jong 19-8-2010 21:07 Print topicpost
Posts: 41
Deze senda R is van 2005, tweedehands gekocht.
Mijn zoon heeft voor de tweede keer een warmloper gehad waardoor de cilinderwand beschadigd werd, er zat een groef in die volgens de brommerspecialist nog wel te gebruiken was.
Nieuwe zuiger geplaatst, reed ongeveer 1,5 week goed hierna was de motor niet meer de ouwe en liep slecht kwam niet boven de 30km uit en had weinig compressie.
Nieuwe cilinder en zuiger geplaatst omdat we dachten dat de groef toch de boosdoener was. Hierna reed de brommer 2 dagen goed en viel vervolgens wederom in dezelfde dip als hierboven beschreven.
De cilinder en zuiger gecontroleerd, hier zaten geen beschadigingen op dus weer in elkaar gezet.
De bedradingen liggen hier en daar wat los en zijn afgekoppeld van de meeste meetpunten, dit was al zo .
Ik zit te denken aan een nieuwe CDI/bobine.
Ik ben nu even het spoor bijster.
 

MH..Jurgen..RX 20-8-2010 0:37 Print reply

Posts: 337
als hij echt last heeft van een dip bij een bepaald toerental dan zou ik eerder beginnen met het goed afstellen van de carbarateur.

Edit: Slechte carbarateur afstelling kan inderdaad leiden naar warm/vast lopers, verklaart dus warom hij eerder vast is gelopen

Dit bericht is gewijzigd door MH..Jurgen..RX op 20-8-2010 om 0:38 uur.
 
Dit bericht is geplaatst door MH..Jurgen..RX
nick.jong 20-8-2010 15:25 Print reply
Posts: 41
Hoe kan ik de carburateur het beste afstellen?

Normaal doe ik dit door de luchtschroef eerst dicht te draaien dan 2,5 slag open. De brommer starten. Dan laat ik m'n zoon een tijdje rijden zodat de motor een beetje op temp is. Dan verstel ik de luchtschroef zo dat de ik hoor dat de motor in toeren toeneemt en op het hoogste punt van de toerental stel ik de stationairschoef uit zodat de motor rustig stationair draait. Als ik dit in deze volgorde doe dan heb ik nog steeds geen compressie.
 
Meathausen 20-8-2010 17:19 Print reply

Posts: 726
was de bougie wel bruin?
als hij namelijk wit is loopt hij veel te arm en zal je altijd je vastlopers blijven houden.
doe er dan een paar maten grotere sproeiers in.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
roy110 20-8-2010 19:01 Print reply
Posts: 584
je moet een cilinder in rijden he hebben jullie dit wel gedaan ?
 
nick.jong 21-8-2010 1:00 Print reply
Posts: 41
Ik ga ervan uit dat m'n zoon er rustig mee gereden heeft na al die problemen van de laatste tijd. De bougie was overigens zwart van kleur.
 
royroyale 21-8-2010 6:20 Print reply
Posts: 4
zwart betekend te grote sproeiermaat.
hij is het beste afgesteld als hij koffiebruin is.
vandaar dat hij slecht rijd. maar hij hoort wel te kunnen lopen met een te grote sproeier

Dit bericht is gewijzigd door royroyale op 21-8-2010 om 6:21 uur.
 
topmen101 21-8-2010 11:30 Print reply

Posts: 461
probeer eerst eens paar maten kleinere sproeier, het kan namelijk zijn dat hij teveel benzine krijgt en hierdoor slecht loopt.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
nick.jong 22-8-2010 23:17 Print reply
Posts: 41
Het vreemde is dat de brommer hiervoor het nog goed deed met dezelfde sproeier, de nieuwe cilinder met zuiger heeft dezelfde maat als de oude dus zou je zeggen dat het niet aan de sproeier zou liggen.
Het feit dat de bougie zwart is zou dus ook een andere oorzaak kunnen hebben, ik kan daar even niet opkomen. De grondplaat van de ontsteking is niet verplaatst en staat zo vast als een huis, ik heb het vliegwiel aan de binnenkant wat (op)geschuurd (was een beetje roestig)weet eigenlijk niet of ik hier goed aan deed?

Ik ga morgen evengoed een paar sproeiertjes halen en uitproberen.




Dit bericht is gewijzigd door nick.jong op 22-8-2010 om 23:18 uur.
 
Saknet 22-8-2010 23:34 Print reply

Posts: 10355
minder compressie = grotere sproeier nodig
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
penguin 25-8-2010 20:09 Print reply
Posts: 15
Controleer eens of de ventilator vrij kan draaien.
Ik vrees dat bij de Gilerra van mijn dochter dit de oorzaak was van een warmloper.
Er liep voor de ventilator een kabelbundel die tegen de fan gedrukt was waardoor deze niet kon draaien.

Als het dat niet is, zou het ook de waterpomp kunnen zijn.

Het is een watergekloeld blok dus die koeling moet goed kunnen werken.
 
topmen101 25-8-2010 20:14 Print reply

Posts: 461
bij een nieuwe cilinder + zuiger moet je altijd opnieuw afstellen, dit komt omdat de nieuwe cilinder en zuiger minder gesleten zijn en dus een andere afstelling vereisen. Begin hier dus maar eens mee.

 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Drumsan 25-8-2010 22:07 Print reply

Posts: 1223
En het afstellen is niet alleen lucht- en stationairschroef, maar vooral de juiste sproeiermaat (en eventueel de gasnaald nog)
 
Floris-tsx 25-8-2010 22:50 Print reply

Posts: 3225
zit er überhaubt wel koelvloeistof in/ genoeg?
 
Iedereen kan professioneel worden
Drumsan 25-8-2010 23:34 Print reply

Posts: 1223
neem aan van wel, want deze meneer weet er in ieder geval íets van af
 

Dit topic is 3151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved