Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #62399 - orion 125 klappen in de uitlaat
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 4257 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
lennardv |
19-8-2010 20:31 |
Posts: 89 |
hallo,
Ik heb een 125 pitbike van orion, de best de onder de B-merken ben er erg tevreden over. Alleen heb ik nu een probleem als ik gas geef en het gas los laat, zodat die vanzelf naar zijn stationair teruggaat, komen er klappen uit de uitlaat. ook loopt hij met de standaard afstelling niet meer stationair en heb ik hem hoger moeten zetten. staat de ontsteking misschien te laat? of iets anders? en hoe zou dat komen, want hij is niet heel oud.
alvast bedankt
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 19-8-2010 om 20:31 uur.
|
|
|
|
Cootje46 |
19-8-2010 20:32 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
hallo,
Ik heb een 125 pitbike van orion, de best de onder de B-merken ben er erg tevreden over. Alleen heb ik nu een probleem als ik gas geef en het gas los laat, zodat die vanzelf naar zijn stationair teruggaat, komen er klappen uit de uitlaat. ook loopt hij met de standaard afstelling niet meer stationair en heb ik hem hoger moeten zetten. staat de ontsteking misschien te laat? of iets anders? en hoe zou dat komen, want hij is nier heel oud.
alvast bedankt
Heb je al ooit de stand van je kleppen nagekeken?
Zo nee, dan eerst maar eens je kleppen stellen, moest ik ook geregeld bij mn Orion toen ik die nog had
|
|
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek.. |
|
lennardv |
19-8-2010 20:36 |
Posts: 89 |
oke, ik vond het eigenlijk meer als een ontsteking probleem klinken maar zal wel als de kleppen niet goed zijn loopt hij dan ook niet stationair? de hele gasreactie is ook gwn kut, behalve hoog in zijn toeren. Hoe moet ik mijn kleppen stellen?
|
|
|
|
Cootje46 |
19-8-2010 20:38 |
Posts: 735 |
Zo te hore kun je dat beter laten doen, ik heb ut altijd samen met onspap gedaan, want die deed dat ook altijd zelf met zijn motoren.
Het komt erg nauwkeurig bij deze dinge.., dus kun je beter late doen dan
|
|
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek.. |
|
lennardv |
19-8-2010 20:41 |
Posts: 89 |
oke maar ik sleutel wel heel veel, maar 4 takt is een hele nieuwe ervaring. Ik neem aan dat ik moet voelmaatjes tussen mijn kleppen moet steken o.i.d.? en hoe vaak moets je dat doen hij heeft nu 15 uur echt gecrosst
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 19-8-2010 om 20:42 uur.
|
|
|
|
Cootje46 |
19-8-2010 20:46 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
oke maar ik sleutel wel heel veel, maar 4 takt is een hele nieuwe ervaring. Ik neem aan dat ik moet voelmaatjes tussen mijn kleppen moet steken o.i.d.? en hoe vaak moets je dat doen hij heeft nu 15 uur echt gecrosst
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 19-8-2010 om 20:42 uur.
Dat kan ik niet zeggen na hoeveel uur dat moet.. Moet je anders maar eens opzoeke, kleppen stellen bij google intype ofzo, en ja dat moet met voelermaatjes
|
|
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek.. |
|
lennardv |
19-8-2010 20:49 |
Posts: 89 |
bedankt iig, nog een vraag, waaraan merkte jij wanneer je kleppen gesteld moesten worden?? welke symptonen vertoonde die toen?
|
|
|
|
Cootje46 |
19-8-2010 20:53 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
bedankt iig, nog een vraag, waaraan merkte jij wanneer je kleppen gesteld moesten worden?? welke symptonen vertoonde die toen?
Eeh ff denken, volgensmij da ie gewoon nie doortrok als je gas gaf, en de topsnelheid was minder dan eerst
|
|
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek.. |
|
-simon- |
19-8-2010 21:04 |
Posts: 8211 |
ff kleppenstellen. wss start die nou warm ook moeilijker.
dat heb ik iig nou wel bij mijn crf. wat klappen uit de uitlaat en heel moeilijk warm starten.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 4257 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|