Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer als motor keuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62389 - brommer als motor keuren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jr customs 18-8-2010 22:10 Print topicpost

Posts: 1057
heei,

ik vroeg me af of dit mogenlijk is, ik heb al op de rdw site gekeken maar kon er geen wijs uit worden.
ook zou ik graag weten hoe duur het ong is als het kan.

gr, joppe
 

Paul de Salmiakbal 18-8-2010 22:12 Print reply

Posts: 5285
Ligt aan welke brommer.
 
jr customs 18-8-2010 22:41 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ligt aan welke brommer.


een ss50 naar een ss125
 
Joost. 18-8-2010 22:43 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


een ss50 naar een ss125


oh je wilt een motorfiets die 60 gaat?
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Floris-tsx 18-8-2010 22:45 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]


oh je wilt een motorfiets die 60 gaat?


125cc = 60km/h?

dacht t niet
 
Iedereen kan professioneel worden
mbetuwe 18-8-2010 22:47 Print reply

Posts: 100
dit kan.
Mijn buurman heeft dit met een Kreidler gedaan.
Er zijn meer Kreidler freaks hier in de buurt die een motor kenteken hebben.
anders bel je even met de rdw ze staan je altijd netjes te woord of vertellen waar je info op de site te vinden is.
Je moet zowiezo een motor bouwen die overeenkomt met een Honda ss waar ooit een motor type goedkeuring voor is afgegeven gaat dat verder als 90cc?

Dit bericht is gewijzigd door mbetuwe op 18-8-2010 om 22:50 uur.
 
wij kunnen alles maar niet alles even goed
Rens 18-8-2010 22:47 Print reply

Posts: 6863
Je moet naar de rdw en dan gaan ze keuren, kijken of je stadslicht hebt 2 spiegels enz enz
 
achter de maan is alles beter
Royal Club 18-8-2010 22:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


125cc = 60km/h?

dacht t niet


hoeveel denk je dan te halen met zon apparaat, 100 tops ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joost. 18-8-2010 22:49 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


125cc = 60km/h?

dacht t niet


ja:P 4takt wel ja, ja misschien dat ze 85 gaan ofzo zonder al te veel gedoe, dan heb je een fiets van een halve meter hoog, met motorkenteken..
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
mbetuwe 18-8-2010 22:53 Print reply

Posts: 100
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]


ja:P 4takt wel ja, ja misschien dat ze 85 gaan ofzo zonder al te veel gedoe, dan heb je een fiets van een halve meter hoog, met motorkenteken..


Dat loopt wel harder mijn bakbrommer ging met 90 cc 4 bak dik 80.
(twv op trek gezet anders kan je niks meenemen)dus er is best een beetje vermogen uit zo n blok te persen hoor.

 
wij kunnen alles maar niet alles even goed
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-8-2010 22:54 Print reply

Posts: 10835
de reden waarom en of het verstandig of slim is lijkt me niet echt aan de orde hier.
Graag ontopic.

@TS: ik denk dat je beter de RDW even kunt bellen of mailen wat er mogelijk is.
Mailen werkt best goed vind ik zelf.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rik hulkenberg 18-8-2010 22:55 Print reply

Posts: 10029
met 125cc viertakt kan je echt wel 110
zonder opvoerwerk

mischien kan je een frame vinden die al een motor kenteken heeft?
of een buitenlandse 125cc frame met papieren.


Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 18-8-2010 om 22:58 uur.
 
Paul de Salmiakbal 18-8-2010 22:57 Print reply

Posts: 5285
Je kunt met 90cc zeker de 100 halen, beetje net opvoerwerk (denk aan flinke nok, goede kop (geflowd?), hoge compressie zuiger, vervroegend vliegwiel etc etc)
Turbo

Maar het kan zeker met een SS50, als je belt naar de RDW zullen ze alles vertellen hoe het in zn werk gaat etc, heb ik ook gedaan voor keuring (gewoon bromfiets overigens)

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 18-8-2010 om 22:58 uur.
 
jr customs 18-8-2010 23:12 Print reply

Posts: 1057
een motor ss heeft nooit bestaan voor zover ik weet...
ik wil het eigenlijk doen omdat ik een ss50 aan het opknappen ben die toch nog gekeurd moet worden dus dan kan ik hem beter als motor laten keuren omdat ik dan niet hoef uit te kijken met politie ivm opvoeren en ik kan dan ook wel een "echte" motor kopen maar zo een licht dingetje is ook wel fun en die kan ik tenminste makkelijk binnen zetten.
ik heb nu een 72cc blok waar ik niets aan verandert heb die op top 92 rijdt Echte!!! en die ook nog zeer goed optrekt, voorwiel komt van de grond in eerste tweede en soms derde versnelling.
dus een 125 blok die ik lekker op mag voeren gaat echt wel hard.
@joost: je kunt beter een motor kenteken hebben en 80 gaan en verzekerd zijn dan een brommer hebben die 80 gaat en onverzekerd is, evenveel fun, veel minder risico

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 18-8-2010 om 23:15 uur.
 
Paul de Salmiakbal 18-8-2010 23:17 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
een motor ss heeft nooit bestaan voor zover ik weet...
ik wil het eigenlijk doen omdat ik een ss50 aan het opknappen ben die toch nog gekeurd moet worden dus dan kan ik hem beter als motor laten keuren omdat ik dan niet hoef uit te kijken met politie ivm opvoeren en ik kan dan ook wel een "echte" motor kopen maar zo een licht dingetje is ook wel fun en die kan ik tenminste makkelijk binnen zetten.
ik heb nu een 72cc blok waar ik niets aan verandert heb die op top 92 rijdt Echte!!! en die ook nog zeer goed optrekt, voorwiel komt van de grond in eerste tweede en soms derde versnelling.
dus een 125 blok die ik lekker op mag voeren gaat echt wel hard.
@joost: je kunt beter een motor kenteken hebben en 80 gaan en verzekerd zijn dan een brommer hebben die 80 gaat en onverzekerd is, evenveel fun, veel minder risico

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 18-8-2010 om 23:15 uur.

Andes tik je er een nummer in van een andere motorbrommer zoals een Honda MB8 oid. en dan vernietig je dat frame van de MB8..
 
rik hulkenberg 18-8-2010 23:26 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Andes tik je er een nummer in van een andere motorbrommer zoals een Honda MB8 oid. en dan vernietig je dat frame van de MB8..

ja een honda ss50 en een honda mb80 komen ook erg overeen
elke 35plusser die daar werkt weet echt wel hoe een honda mb eruit ziet als jeugd sentiment
 

Dit topic is 8162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved