Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx niet meer dan 8.5k toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62383 - Tsx niet meer dan 8.5k toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 18-8-2010 14:45 Print topicpost

Posts: 899
Hoi,

Nadat ik het blok van mijn TSX heb gereviseerd loopt het ding niet meer als voordien. Na mijn zuiger netjes ingereden te hebben wou ik natuurlijk ook eens doortrekken. De brommer kapt er nu al mee bij 8.5k, voorheen maakte hij makkelijk 10k.

Dus ik dacht, het zit ergens in de ontsteking. Hier kwam ik al het eerste rare ding tegen.
Met koude motor meet ik over mijn ontsteking een weerstand van 158 Ohm, wat perfect normaal is. Maar als de motor warm is, meet ik een weerstand van 180 à 190 Ohm over diezelfde ontstekingsspoel.

Is dit normaal? of is mijn ontsteking stuk?

Ik heb namelijk een donorblok gebruikt, waar ik zelf nooit mee heb gereden, maar inwendig zijn alle slijtende onderdelen nieuw geplaatst. Alleen de ontsteking heb ik van het donorblok gebruikt. Maar aangezien ik met koude motor evenzeer een waarde meet die dicht bij de voorgeschreven 160 Ohm zit, vond ik het toch raar dat het blok niet meer toeren wil maken.

Verder heb ik nog mijn 70cc cilinderkop vervangen door een origineel 50cc kopje, maar hierdoor zou hij toch alleen maar meer toeren moeten gaan maken?

Voor de rest trekt de brommer nergens valse lucht, daar ben ik 200% zeker van. Op stationair loopt de brommer ook erg mooi.

Verdere setup:
70cc eurokit
16mm mikuni met sproeier 88
ori uitlaat
ontsteking op z'n vroegst.

Wie o wie kan me hierbij helpen?

bvd!
 
Jeuj TSW erbij! =D

De Schout 18-8-2010 14:56 Print reply
Posts: 5327
je zult eerst jezelf een beetje moeten helpen.

70 kop is niet voor niets gemaakt, dus die zet je er beter eerst een terug op.

daarna je ontsteking van je oude blok overzetten.

loopt het dan nog niet goed, dan hier verslag uitbrengen
 
tune tweak fiddle bang bummer
_3s_ 18-8-2010 15:08 Print reply

Posts: 899
bij de 70 kop liep de koppakking steeds lek, omdat deze te veel afgedraaid was, dus te hoge compressie. Daarom staat de 50cc kop er terug op, en dat zou net zo goed moeten lopen, kameraad van me rijdt met 50cc kop, en dat ding draait 11k met 70cc.

Verder heb ik geen vliegwieltrekker, en ik wil het niet op de beun manier gaan doen, dus dan zou ik naar de brommerboer moeten met mn brommer op de aanhanger en het andere blokje erlangs. Ik dacht, vraag het ff op BF, wie weet hoeft de ontsteking er helemaal niet af.

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 18-8-2010 om 15:09 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Uncle BLAM 18-8-2010 16:34 Print reply

Posts: 1025
Probeer eerst 's met de 70cc kop er weer op, dan weet je gelijk meer
 
een BF teller is sneller
_3s_ 18-8-2010 17:27 Print reply

Posts: 899
net geprobeerd met de 70cc kop, geen verschil...

Is het eigelijk normaal dat de ontstekingsspoel bij een warme motor een hogere weerstandswaarde aangeeft als bij koude motor?
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved