Hoi,
Nadat ik het blok van mijn TSX heb gereviseerd loopt het ding niet meer als voordien. Na mijn zuiger netjes ingereden te hebben wou ik natuurlijk ook eens doortrekken. De brommer kapt er nu al mee bij 8.5k, voorheen maakte hij makkelijk 10k.
Dus ik dacht, het zit ergens in de ontsteking. Hier kwam ik al het eerste rare ding tegen.
Met koude motor meet ik over mijn ontsteking een weerstand van 158 Ohm, wat perfect normaal is. Maar als de motor warm is, meet ik een weerstand van 180 à 190 Ohm over diezelfde ontstekingsspoel.
Is dit normaal? of is mijn ontsteking stuk?
Ik heb namelijk een donorblok gebruikt, waar ik zelf nooit mee heb gereden, maar inwendig zijn alle slijtende onderdelen nieuw geplaatst. Alleen de ontsteking heb ik van het donorblok gebruikt. Maar aangezien ik met koude motor evenzeer een waarde meet die dicht bij de voorgeschreven 160 Ohm zit, vond ik het toch raar dat het blok niet meer toeren wil maken.
Verder heb ik nog mijn 70cc cilinderkop vervangen door een origineel 50cc kopje, maar hierdoor zou hij toch alleen maar meer toeren moeten gaan maken?
Voor de rest trekt de brommer nergens valse lucht, daar ben ik 200% zeker van. Op stationair loopt de brommer ook erg mooi.
Verdere setup:
70cc eurokit
16mm mikuni met sproeier 88
ori uitlaat
ontsteking op z'n vroegst.
Wie o wie kan me hierbij helpen?
bvd!
|