Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dellorto PHBN 16 lek-probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62366 - Dellorto PHBN 16 lek-probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 16-8-2010 11:12 Print topicpost

Posts: 726
KAN DICHT, Probleem opgelost, de vlotterstift was het toch, hier zat beetje prut aan

Terug op het vorige topic van de vastloop problemen. Mijn carburateur lekt nogal erg, dit had ik eerst verholpen door het lekkende gat af te dichten maar toen kwamen eigenlijk die warmlopers.

dus heb ik besloten die gaten weer los te halen (zitten wel aansluitingen aan, maar lekt er langsheen)

alles is goed aangesloten en alles zit er in dus hij mist geen onderdelen. Toch blijft hij lekken. Heb veel op google gezocht maar kon het niet vinden.

Hij lekt via de aftap onderaan de vlotterbak. Deze hoort volgensmij alleen te lekken als je hem opendraaid maar hij zit goed vast.

Verder lekt hij nog via de enige metaal kleurige aansluiting, die grijze. (volgensmij de vacuum aansluiting ofzo)
Als iemand het nodig vind zal ik zo wat foto`s uploaden en aanwijzen welke ik bedoel.

Iemand misschien suggestie waarom hij lekt. Het ligt niet aan de vlotter.

Mvg Meathausen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 16-8-2010 om 11:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 21-8-2010 om 15:44 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Saknet 16-8-2010 12:02 Print reply

Posts: 10355
misschien moet je die aftap plug er eens uitdraaien

oja en je moet de overloopjes (zo noemen ze dat, daarom zit het ook nergens op aangesloten) niet af gaan dichten

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-8-2010 om 12:03 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Meathausen 16-8-2010 12:10 Print reply

Posts: 726
die aftap plug heb ik al bekeken, het rubber ringetje is nog steeds wel helemaal goed.
Lijkt me ook niet dat die in kwaliteit verslechteren. heb de schroef er weer vast ingedraaid, maar het maakt niet uit of hij nou goed vast zit of iets los. Hij blijft lekken.

En over die overloopjes, dat zei een of andere beunhaas op zo´n forum dat dat de beste manier was. Maar dat lijkt me ook niet, 1.5jaar heeft hij gewoon goed gedaan. Wist niet eens dat carburateurs "Kapot" zouden kunnen gaan.

Maarja iemand nog een idee?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
leonmt5 16-8-2010 15:34 Print reply

Posts: 799
lekt hij ook bij de overloop?
zoja, waarschijnlijk je vlotterstift die niet goed dicht,
dan word je nivea te hoog en gaat hij lekken via de overloop.
ff je vlotterstift vervangen dat is het probleem verholpen.
 
bert : bezopen en rijd toch.
mb-rider 16-8-2010 15:45 Print reply

Posts: 453
wat leonmt5 al zegt, even goed kijken naar je vlotterstift , want ook onderdelen in een carb kunnen kapot
 
Meathausen 16-8-2010 15:46 Print reply

Posts: 726
De vlotterstift valt nog goed in het gat.
dus denk niet dat daar wat mis mee is? de punt is nog goed rood enzo hij is niet afgebroken.

verder lekt hij uit de aftapbout onderaan de vlotterbak, en aan de grijze aansluiting.

Edit voor foto´s, hierop is te zien waar het lekt.





Mvg

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 16-8-2010 om 15:52 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Meathausen 19-8-2010 16:16 Print reply

Posts: 726
niemand die er meer vanaf weet?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
JB1 19-8-2010 16:18 Print reply

Posts: 14881
Carburateur helemaal schoonmaken.
En je vlotter ook even nakijken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Meathausen 20-8-2010 17:03 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Carburateur helemaal schoonmaken.
En je vlotter ook even nakijken


is al gedaan. Ga nu toch maar weer even bezig en kijken wat het nu echt is. ben namelijk 5 dagen ziek geweest.

lijkt er toch op dat de vlotterstift niet goed afsluit maar hoe dat kan?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 7411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved