Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1282 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62359 - puch probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-fan 14-8-2010 21:56 Print topicpost

Posts: 574
Dag,

ik heb 2 problemen ondervonden die nog niet verholpen en een beetje onverklaarbaar zijn.

1. mn puch loopt niet goed en houdt er na korte tijd mee op.
2. Als ie goed loopt gaat ie maar 42 km/h mét 50cc snel.

Setup:

- 50cc snel
- std kop
- proma gp (incl demper)
- NGK bougie (B8HS)
- NGK race bougiekabel
- 12mm bing met spruitstuk
- sproeier 64
- powerfilter

Uitleg:

Mn puch loopt stationair gewoon goed en je kan t gas goed gebruiken (redelijke gasreactie). Als je wilt wegrijden gaat t ook nog wel, maar als je ff gereden hebt houdt ie ermee op. Bougie is dan veel te droog en zwart. Naar mijn zin krijgt ie te weinig benzine. Iemand een idee wat oorzaak daarvan kan zijn? Het gaat niet van carb naar blok en af en toe wel??

Ik heb het volgende al geprobeerd/geconstateerd:
- ontsteking veranderd
- carburateur schoongespoten
- veel versteld aan gasnaald, stationairschroef, filter..
- benzine toevoer naar carb is goed
- vlotterbak stroomt goed vol
- nieuwe pakkingen overal

Naar mijn zin te weinig zuigkracht aan de carburateur. Wat kan ik daar aan doen?

Mvg

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 14-8-2010 om 21:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 14-8-2010 om 22:38 uur.
 

Floris-tsx 14-8-2010 22:52 Print reply

Posts: 3225
probeer, om te beginnen maar eens met een sproeier 68-70 of zelfs nog groter.


 
Iedereen kan professioneel worden
Paul de Salmiakbal 14-8-2010 22:55 Print reply

Posts: 5285
Doe maar bougie met hittegraad 6...
Sproeier lijkt mij prima zo.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 14-8-2010 om 22:58 uur.
 
midas 15-8-2010 9:19 Print reply

Posts: 1211
Proberen te starten met je hand op het luchtgat en daarna proberen te starten.
Als dat niet werkt en hij slaat af als hij warm is geworden dan moet je denk ik de condesator vervangen.
 
TSX-fan 16-8-2010 8:08 Print reply

Posts: 574
Ok,

andere bougie bestellen en ff starten proberen. Maar heb er onlangs nieuwe condensator ingedaan van Bosch, dus zou goed moeten zijn?
 
TSX-fan 16-8-2010 8:16 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Doe maar bougie met hittegraad 6...
Sproeier lijkt mij prima zo.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 14-8-2010 om 22:58 uur.


Ik heb nu B8HS, een B6HS kopen?

 
midas 16-8-2010 9:53 Print reply

Posts: 1211
Ik zou denken dat hittegraad 6 voor 50cc snel wel goed is.
Die condesator is denk ik wel goed en als je hem er met beleid in hebt gedaan dan zal het goed zijn want condesators zijn best wel kwetsbaar.
 
TSX-fan 16-8-2010 11:53 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Ik zou denken dat hittegraad 6 voor 50cc snel wel goed is.
Die condesator is denk ik wel goed en als je hem er met beleid in hebt gedaan dan zal het goed zijn want condesators zijn best wel kwetsbaar.


Je kunt toch zien als ie kapot is als er vonkjes tussen de contactpuntjes komen als ie loopt? En dat doet ie niet, dus condensator is dan niet kapot. Maar hoe kan ik het aanzuigprobleem verhelpen? Daar gaat het namelijk om!

 
Meathausen 16-8-2010 12:23 Print reply

Posts: 726
Het zou idd goed kunnen dat je sproeier te klein is. Hierdoor kan hij nog leuk stationair lopen. maar stotterd op topsnelheid omdat hij dan te weinig benzine toevoer hebt.

Dat hij ermee kapt is ook goed te verklaren doordat hij meer benzine vraagt dan er door je sproeier beschikbaar is.

Mvg
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
TSX-fan 16-8-2010 12:35 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Het zou idd goed kunnen dat je sproeier te klein is. Hierdoor kan hij nog leuk stationair lopen. maar stotterd op topsnelheid omdat hij dan te weinig benzine toevoer hebt.

Dat hij ermee kapt is ook goed te verklaren doordat hij meer benzine vraagt dan er door je sproeier beschikbaar is.

Mvg



ok,

maar het probleem is dat hij niet genoeg zuigt. De zuigkracht van de carb is te zwak en de vlotter zit gewoon vol of loopt zelfs over?! Wat kun je doen om de carb sterker te laten zuigen?
 
Paul de Salmiakbal 16-8-2010 13:27 Print reply

Posts: 5285
Te weinig ''zuigkracht'' aan de carburateur is bullshit.
Doe maar hittegraad 6 erin (B6HS dus) en kijk dan nog maar eens.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
...Het zou idd goed kunnen dat je sproeier te klein is. Hierdoor kan hij nog leuk stationair lopen. maar stotterd op topsnelheid omdat hij dan te weinig benzine toevoer hebt...


Dat is ook bullshit, je brommer gaat niet stotteren doordat je een te kleine sproeier hebt maar een te grote

Als je een te hoge hittegraad bougie hebt dan kan de bougie niet warm genoeg worden omdat hij de hitte te snel af voert. Hierdoor kan de bougie zichzelf niet schoonbranden. Gevolg is bougie die vet slaat (= zwart worden) en dus niet meer (goed) kan vonken.
 
TSX-fan 16-8-2010 18:00 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Te weinig ''zuigkracht'' aan de carburateur is bullshit.
Doe maar hittegraad 6 erin (B6HS dus) en kijk dan nog maar eens.

[...]


Dat is ook bullshit, je brommer gaat niet stotteren doordat je een te kleine sproeier hebt maar een te grote

Als je een te hoge hittegraad bougie hebt dan kan de bougie niet warm genoeg worden omdat hij de hitte te snel af voert. Hierdoor kan de bougie zichzelf niet schoonbranden. Gevolg is bougie die vet slaat (= zwart worden) en dus niet meer (goed) kan vonken.


Hey super bedankt! Heb bougie inmiddels besteld dus ga t als ie binnen is zsm proberen!
 

Dit topic is 1771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved