Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Membraamstops

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62337 - Membraamstops
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 12-8-2010 17:21 Print reply

Posts: 29286
Die plaatjes zorgen er ook voor dat de klepjes maar een bepaalde afstand open gaan.
Dit is ook weer te berekenen.

Te veel of te weinig open gaan kan ook weer minder vermogen geven.
 
Marcooow 12-8-2010 17:40 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die plaatjes zorgen er ook voor dat de klepjes maar een bepaalde afstand open gaan.
Dit is ook weer te berekenen.

Te veel of te weinig open gaan kan ook weer minder vermogen geven.


maar linge-tuning had gewoon zonder membraamstops gereden en had geen last van dat ze afbraken dus het zou wel kunnen. maar hoe kun je uitrekenen hoever ze open kunnne?
 
faster than a bullet!
Niek de Wildt 12-8-2010 17:43 Print reply
Posts: 7168
Membraanstops zijn bij motoren die ontworpen zijn voor max vermogen, alleen een beveiliging om de membraankleppen tegen te houden als ze een keer te ver open willen gaan.

Als men een membraan ontwerpt berekend men simpelweg tot hoever de kleppen open gaan, en zet tot daar de membraanstops, zodat in het geval dat ze een keer te ver open willen gaan, ze niet afbreken.

Nogmaals, dit is bij motoren die zijn ontworpen voor de racerij, als je een standaard straatblokje hebt, dan staan de stops gewoon op een veilige marge zodat de kleppen nooit te ver open kunnen.

Dat is ook het hele idee van de racerij, het uiterste opzoeken zonder dat te overschrijden.

Zonder membraanstops rijden is dus hetzelfde als met goed berekende membraanstops rijden, alleen heb je dan geen beveiliging mochten ze een keer iets te ver willen buigen.

Het ontwerpen van een membraan kan bijv met bimotion.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-8-2010 om 17:44 uur.
 
Marcooow 12-8-2010 17:47 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-8-2010 om 17:44 uur.

oke bedankt voor de informatie Niek
ik laat de membraamstops er dus wel gewoon op
 
faster than a bullet!
ikkejw 12-8-2010 17:48 Print reply

Posts: 9886
zijn die stops niet bedoeld om bij stalen kleppen metaalmoeheid te voorkomen? omdat er een ronding in zit, dan buigen ze niet op 1 punt maar over de hele lengte.


 
Preserve nature - Always wear a helmet
Niek de Wildt 12-8-2010 17:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
zijn die stops niet bedoeld om bij stalen kleppen metaalmoeheid te voorkomen? omdat er een ronding in zit, dan buigen ze niet op 1 punt maar over de hele lengte.




De membraankleppen buigen altijd met een radius, de membraanstops zijn puur alleen om ze te stoppen mochten ze te ver open gaan.
 
Derbi-Olaf 12-8-2010 18:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


De membraankleppen buigen altijd met een radius, de membraanstops zijn puur alleen om ze te stoppen mochten ze te ver open gaan.

daarover ben ik het niet met je eens. De stops zorgen er wel dégelijk voor dat de plaatjes in een mooie radius openen. Rijd je zonder stops dan is de kans zeer groot dat de plaatjes aan je bevestigingspunt afbreken. Zeker bij honda membraanpjes



 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 12-8-2010 18:20 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

daarover ben ik het niet met je eens. De stops zorgen er wel dégelijk voor dat de plaatjes in een mooie radius openen. Rijd je zonder stops dan is de kans zeer groot dat de plaatjes aan je bevestigingspunt afbreken. Zeker bij honda membraanpjes


afbeelding


oke ik ga dus niet de membraamstops eraf halen
(straks is die kapot motte we natuurlijk nie hebbe )
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 12-8-2010 18:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


oke ik ga dus niet de membraamstops eraf halen
(straks is die kapot motte we natuurlijk nie hebbe )

als je ze gewoon goed erop hebt staan verlies je er iig géén vermogen mee, maar bouw je wel een extra veiligheid in, zoals niek al zei
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 12-8-2010 18:23 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

als je ze gewoon goed erop hebt staan verlies je er iig géén vermogen mee, maar bouw je wel een extra veiligheid in, zoals niek al zei


maar waarom halen sommige toch de membraamstops eraf dan? win je er ook nog wat vermogen mee of ?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 12-8-2010 om 20:04 uur.
 
faster than a bullet!
Marcooow 12-8-2010 20:09 Print reply

Posts: 5713
omdat het me nog niet helemaal duidelijk is of het nog wat extra vermogen oplevert ga ik het straks gewoon proberen met 2 membramen,
1 adige membraam met membraamstops en 1 adige membraam zonder membraamstops






en werk het niet dan zet ik die zonder membraamstops op me kamer omdat het er wel vet uitziet
 
faster than a bullet!

Dit topic is 3837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved