Membraanstops zijn bij motoren die ontworpen zijn voor max vermogen, alleen een beveiliging om de membraankleppen tegen te houden als ze een keer te ver open willen gaan.
Als men een membraan ontwerpt berekend men simpelweg tot hoever de kleppen open gaan, en zet tot daar de membraanstops, zodat in het geval dat ze een keer te ver open willen gaan, ze niet afbreken.
Nogmaals, dit is bij motoren die zijn ontworpen voor de racerij, als je een standaard straatblokje hebt, dan staan de stops gewoon op een veilige marge zodat de kleppen nooit te ver open kunnen.
Dat is ook het hele idee van de racerij, het uiterste opzoeken zonder dat te overschrijden.
Zonder membraanstops rijden is dus hetzelfde als met goed berekende membraanstops rijden, alleen heb je dan geen beveiliging mochten ze een keer iets te ver willen buigen.
Het ontwerpen van een membraan kan bijv met bimotion.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-8-2010 om 17:44 uur.
|