Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Belastingvrije oldtimer verdwijnt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62331 - Belastingvrije oldtimer verdwijnt?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-8-2010 11:25 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
is idd gefrustreerd gezeur want moderne autos rijden een keer zo zuinig dat is een niet te negeren verschil.


Dezelfde klasse van auto gebruikt vandaag minimum een liter meer brandstof dan 10 jaar geleden. Dat komt onder andere door het toegenomen gewicht door alle comfort- en veiligheidsvoorzieningen.
De uitstootnormen in de boekjes moet je dan maar eens omrekenen naar brandstofverbruik. Die verbruiken haal je niet. Die kwestie is ook wel al in de media geweest.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
een voorbeeld hiervan is de vw lupo 3l een kleine 3 cilinder diesel met een verbruik van minder dan 1liter op 20kilometer


Dat is zo'n voorbeeld...1 liter op 20 km is 5 liter per 100 km...dat is toch geen drie liter. Ik herinner mij ook een test (ik dacht met een Golf) waarbij de bedoeling was tot Rome te geraken om 1 tank. Dat is ook niet gelukt.
Bovendien rijden er toch wel heel weinig mensen met zo'n Lupo 3 liter.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Saknet 13-8-2010 11:38 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dezelfde klasse van auto gebruikt vandaag minimum een liter meer brandstof dan 10 jaar geleden. Dat komt onder andere door het toegenomen gewicht door alle comfort- en veiligheidsvoorzieningen.
De uitstootnormen in de boekjes moet je dan maar eens omrekenen naar brandstofverbruik. Die verbruiken haal je niet. Die kwestie is ook wel al in de media geweest.


een link zou hier vind ik wel op zn plaats zijn.
Verder is dit vrij logisch want de meeste luxe autos zijn voor comfort gemaakt, en gezien de tijd vooruit gaat verzint men steeds nieuwe extra comfort dingen. Als je echter een gemiddelde moderne motor in een oude auto bouwt (wie doet dat nou?) heb je bij zelfde acceleratie wel gewoon minder verbruik.

Quote:

Dat is zo'n voorbeeld...1 liter op 20 km is 5 liter per 100 km...dat is toch geen drie liter. Ik herinner mij ook een test (ik dacht met een Golf) waarbij de bedoeling was tot Rome te geraken om 1 tank. Dat is ook niet gelukt.
Bovendien rijden er toch wel heel weinig mensen met zo'n Lupo 3 liter.

http://www.autozine.nl/text/74.html hier beweren ze anders dat je met die auto wel op 1 op 50 kan halen.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rens 13-8-2010 11:48 Print reply

Posts: 6863
Ze konden in 1973 al een auto bouwen die 1 op 159 reed op benzine en dat was een opel van 1150kg zonder stroomlijn. (shell opel)

Ze konden in 1987 al een productie auto bouwen die 1 op 30 op diesel rijd (zonder turbo servo gestuurde versnellingsbak of andere onzin)de citroen ax diesel.


Dat zuinig rijden hybrides en ga zo maar door is allemaal onzin het gaat om de economie niet om het milieu en daarom worden er geen echt zuinige auto's gebouwd.
 
achter de maan is alles beter
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-8-2010 11:58 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

een link zou hier vind ik wel op zn plaats zijn.
Verder is dit vrij logisch want de meeste luxe autos zijn voor comfort gemaakt, en gezien de tijd vooruit gaat verzint men steeds nieuwe extra comfort dingen. Als je echter een gemiddelde moderne motor in een oude auto bouwt (wie doet dat nou?) heb je bij zelfde acceleratie wel gewoon minder verbruik.

[...]



Een oldtimer, waar we hier over spreken, heeft veel minder pk's dan de moderne wagens. De eerste Porsche 911 bijvoorbeeld had 130 pk, en dat was een spektakel toen. De meeste wagens hadden 25 jaar geleden zo grofweg tussen de 30 en 90 pk. Ik heb er geen studie van, dat niet nee.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

[...]

http://www.autozine.nl/text/74.html hier beweren ze anders dat je met die auto wel op 1 op 50 kan halen.


Tsja...het gaat om de praktijk...en die is in ieder geval minder rooskleurig dan de theorie...de autofabrikanten zouden wel gek zijn om het slechter voor te stellen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Drumsan 13-8-2010 13:05 Print reply

Posts: 1223
een honda cb250 haalde vroeger 1/21, dat haalt een kawasaki ninja 250 van nu niet eens
 
Makrolon 13-8-2010 14:08 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
een honda cb250 haalde vroeger 1/21, dat haalt een kawasaki ninja 250 van nu niet eens

Een kawasaki draait ook 14k, een cb 8 oid. Je vergelijkt echt appels met peren.

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 13-8-2010 om 14:08 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-8-2010 14:17 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Een kawasaki draait ook 14k, een cb 8 oid. Je vergelijkt echt appels met peren.

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 13-8-2010 om 14:08 uur.


Ook waar.
Het zou pas een echte ontwikkeling zijn als er de motoren nog efficienter zouden worden. En zolang blijven de verbruiken toenemen.

Oldtimers zijn trouwens ook milieuvriendelijk als je een levencyclusanalyse doet, want een auto bouwen is echt niet zo milieuvriendelijk, haal dat maar eens in op een paar jaar, want dan is er weer een nieuw model uit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Leen 13-8-2010 14:19 Print reply

Posts: 26877
zolang er brandstof verneveld blijft worden word er helemaal niks zuiniger of efficienter.
 

Dit topic is 4103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved