Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Begrenzer Sachs MadAss

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62320 - Begrenzer Sachs MadAss
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chicken 10-8-2010 13:46 Print topicpost
Posts: 56
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn Sachs MadAss op de testbank geweest en tot boven mijn verwachting (ver boven mijn verwachting) ging ie 70. Ik heb geen zin in een boete van minimaal 90 euro voor als ik weer eens op de rollerbank moet.

De originele CDI begrenzer is eraf en heb ik ergens in een doosje gestopt geloof ik. (ergens...) Nou zag ik in de nieuwsbrief van vandaag iets over scooterbegrenzer.com nou dacht ik er zo een aan te schaffen maar toen bedacht ik me dat ik zelf nog een begrenzer (ergens) heb liggen wat volgens mij precies hetzelfde principe is (1 draadje van signaaldraad erin, en een andere eruit naar massa).
Nou vraag ik me af of het gewoon simpel weg mogelijk is om een schakelaartje te leggen tussen deze begrenzer en mijn CDI. Dat bespaart mij toch wel weer wat geld =D

En het lijkt me logisch dat mn ontsteking er niet verrot aan gaat aangezien deze begrenzer standaard op het apparaat zat toen ie uit de fabriek kwam. Dus kom daar a.u.b. niet mee tenzij je echt een hele goede reden hebt.

Natuurlijk ga ik niet die schakelaar omzetten terwijl de motor draait, dan kan ik het nog best geloven dat ie kapot gaat

Groet
Luuk

ps: ik weet niet of dit topic in het mainforum hoort, maar leek mij het meest logisch als ik niet weet waar et anders in moet

Dit bericht is gewijzigd door Chicken op 10-8-2010 om 14:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Chicken op 10-8-2010 om 14:05 uur.
 

Meathausen 10-8-2010 14:51 Print reply

Posts: 726
Als je het hebt over een soort eurobegrenzer kan het wel.
je maakt gewoon het draadje open die naar je cdi gaat dus niet die naar de massa.
en daar doe je een aan-uit schakelaar tussen.

Als er iets niet klopt zeg het dan even.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
topmen101 10-8-2010 15:40 Print reply

Posts: 461
volgens mij is een begrenzer niet echt nodig XD mijn brommer liep 80 en boete van 60 euro XD

on topic:

het kan wel gewoon dacht ik. als je het goed aansluit moet het geen probleem zijn
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Chicken 10-8-2010 19:57 Print reply
Posts: 56
Ok ik begin nu wel te twijfelen inderdaad of ik et wel moet doen, ik heb natuurlijk geen zin in een boete, maar dadelijk verneuk ik de boel of rijdt ie véélste zacht met begrenzer.
(lijkt me niet, ik geloof dat ie met begrenzer 45 of 50 reed en dat nog met standaard tandwielverhouding.)

Wat raden jullie aan? Het enige wat ik eraan heb veranderd is de tandwielverhouding (11/53 -> 13/53) en de begrenzer eraf. En vreemd genoeg gaat ie harder met standaard uitlaat dan met de niet-standaard. Kan dit komen omdat ie met de standaard misschien meer lucht kwijt kan?
 
Meathausen 16-8-2010 12:35 Print reply

Posts: 726
gewoon iets van www.eurobegrenzer.nl of zoek het via google.
dan voer je op die site je merk in en bijzonderheden en topsnelheid en gewenste topsnelheid.

bij gewenste topsnelheid met begrenzer vul je 54 - 59 in.
heel simpel anders moet je het even googlen. Kost 25 euro, zijn de boetes makkelijk waard.


 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 2800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved