Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe krukas na 1200km vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62306 - nieuwe krukas na 1200km vast
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yzanthoondt 8-8-2010 11:38 Print topicpost

Posts: 470
hallo,

ik heb mijn blokje van mijn yamaha dt 50 sm 2007
helemaal gereviceerd

overal nieuwe lagers in c3 lagers
overal nieuwe keringen in
overal nieuwe pakkingen tussen
nieuwe rito krukas
nieuwe 80cc airsal
nieuwe 20mm dellorto

en na 1200 km liep hij mij gister helemaal vast ik reed 96 en het ging rrrkrak helemaal vast

dus dacht ik dat de cilinder vastgelopen was maar het bleek de krukas te zijn

wie kan mij vertellen hoe dit kan gebeuren?
oja en 1:30 gesmeerd

alvast bedankt


Dit bericht is gewijzigd door yzanthoondt op 8-8-2010 om 11:40 uur.
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!

Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2010 12:02 Print reply

Posts: 10835
welk lager zit er vast? kunnen er 3 zijn.

Ik gok op lagers kapot geslagen met monteren, dat is vlug gebeurt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
honda fryslan 8-8-2010 12:30 Print reply

Posts: 1914
1:30 is nogal overdreven..

en idd waarschijnlijk je lager bij monteren een tik gegeven
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
yamahadt1986 8-8-2010 12:48 Print reply
Posts: 1713
me vader smeert 1:25 met zijn zundapp maar dat gaat ook ff iets sneller

smeer dan gewoon 1:45 ofzo doe ik ook.

heb je niet perongeluk met reviseren het carter dichgeslagen en dat toen de drijfstang er tussen zat en krom is geslagen en daarna weer snel teruggetikt?
dan wil dit ook nog wel eens gebeuren.
net als mensen er met de hamer en een doorslag het zuigertje eruit willen halen
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
StefanB 8-8-2010 13:19 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
me vader smeert 1:25 met zijn zundapp maar dat gaat ook ff iets sneller


lekker boeiend.
Quote:


smeer dan gewoon 1:45 ofzo doe ik ook.

heb je niet perongeluk met reviseren het carter dichgeslagen en dat toen de drijfstang er tussen zat en krom is geslagen en daarna weer snel teruggetikt?
dan wil dit ook nog wel eens gebeuren.

ervaring mee zeker hoe wil je in godsnaam je drijfstang krom slaan met het dichtkloppen van de carters? en zowiezo daarna ook weer ff snel recht slaan? zon krukas is niet van kauwgom hoor.
Quote:

net als mensen er met de hamer en een doorslag het zuigertje eruit willen halen


Is je cilinder nog wel heel? wat is er kapot aan je krukas? heb je het uberhaupt al uit elkaar gehaald? dan kan je zien waar het fout is gegaan..
 
E24 M30b35@GT3576
b0nes 8-8-2010 14:18 Print reply

Posts: 2058
je kan nog aan je vliegwiel voelen. of het soepeldraait, en of er speling is.
 
yamahadt1986 8-8-2010 14:27 Print reply
Posts: 1713
ik bedoel het zo:

als je de carters dichtslaat dan wil nog wel eens de drijfstang ff naar beneden vallen (ronddraaien) en komt die tussen de carters in
en als je dan net op het punt staat om hem dicht te slaan dan zit de drijfstang er soms tussen. en is je drijfstangetje krom

inderdaad 1 keer ervaring mee gehad ja
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yzanthoondt 8-8-2010 14:36 Print reply

Posts: 470
sorry het moest 1:40 zijn idd

de krukas is er keurig in gekomen niet op geslagen of iets dergelijks

het big end lager is vast en de drijfstang is helemaal blauw

en de lagers in het karter zit geen speling op

snap er echt niks van hij liep gewoon echt perfect ben nu bezig het blokje uit elkaar te halen en zal als ik de krukas eruit heb even een paar foto`s maken

btw bovenop de zuiger zitten ook allemaal putjes en in de kop ook maar de cilinder is nog als nieuw

gr anthoon
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Royal Club 8-8-2010 14:37 Print reply

Posts: 60390
detonatie!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 8-8-2010 14:58 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

lekker boeiend.
[...]
ervaring mee zeker hoe wil je in godsnaam je drijfstang krom slaan met het dichtkloppen van de carters? en zowiezo daarna ook weer ff snel recht slaan? zon krukas is niet van kauwgom hoor.
[...]


Is je cilinder nog wel heel? wat is er kapot aan je krukas? heb je het uberhaupt al uit elkaar gehaald? dan kan je zien waar het fout is gegaan..



kweetniet, maar krukassen worden geklokt, als jij een tik op de drijfstang geeft dan is hij al uit balans, iets wat 12000 toeren per minuut draait zou ik wel voorzichtig mee zijn
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Pixl 8-8-2010 15:00 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]



kweetniet, maar krukassen worden geklokt, als jij een tik op de drijfstang geeft dan is hij al uit balans, iets wat 12000 toeren per minuut draait zou ik wel voorzichtig mee zijn


:')

Een krukas kan nog wel een beetje hebben hoor, maar als je er flinke klappen op gaat geven kan hij wel eens 't leven geven.
 
So fuckin' what!?
yzanthoondt 8-8-2010 16:02 Print reply

Posts: 470
heb er niet op geslagen dus dat kan het niet zijn
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Uncle BLAM 8-8-2010 20:35 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yzanthoondt
heb er niet op geslagen dus dat kan het niet zijn


is al gezegd, detonatie gezien de putjes in de zuiger
wat voor kop gebruik je bij de 80cc cilinder?
 
een BF teller is sneller
yzanthoondt 9-8-2010 0:03 Print reply

Posts: 470
de bij geleverde kop en pakkingen en zuiger
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Saknet 9-8-2010 0:58 Print reply

Posts: 10355
zoek maar zelf op wat de oorzaak van detonatie kan zijn
genoeg over te vinden met google enzo

drijfstang blauw is dus nogal overhit geweest he. en detonatie kan bvb ook van een te schraal mengsel komen, om toch maar 1 ding even op te noemen.

en dan doel ik niet op de hoeveelheid olie die je door de peut gooit hoor. 1:50 is prima. 1:35 is gekkenwerk tenzij je olie van 50 jaar terug gebruikt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-8-2010 om 0:59 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Harold 9-8-2010 15:03 Print reply

Posts: 1052
Wat is volgens jullie nu precies de link tussen detonatie en een vastgelopen bigendlager? Een vastgelopen bigend is normaalgesproken niet direct het gevolg van detonatie.

Het is vrij duidelijk dat er detonatie heeft plaatsgevonden, maar of dat nu ook de oorzaak is van het vastgelopen bigend
(heb je foto's van de zuiger/kop om dit uit te sluiten? putjes zouden bijvoorbeeld ook door kleine stuikjes/brokjes van de lagerkooi oid kunnen zijn veroorzaakt)

Detonatie heeft meer betrekking tot de verbrandingskamer en zuiger dan op de rest van het blok.
Een oorzaak van detonatie: bijvoorbeeld een veel te arm mengsel, zou er wel voor gezorgd kunnen hebben dat het lager onvoldoende smering heeft gehad. (al lijkt me dat sterk, moet je er wel erg naast zitten met de afstelling)

Weet je zeker dat je goed gemengd hebt (ik neem aan dat je zelf je benzine mengt)?
Heb je ook rekening gehouden met je zuigerhoogte en squish band met het monteren van het hele spulletje (wel de juiste pakking dikte gebruikt/alles nagemeten)?




 

Dit topic is 2131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved