Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mt 4takt als een malle.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62291 - honda mt 4takt als een malle.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 5-8-2010 17:18 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
ik heb een honda mt5 70cc.
en mijn 70cc 4 takt als een malle.
hoe kan ik dit oplossen.
en hoe zorg ik dan dat mijn mt5 de goede mengverhouding heeft.

mvg, sef janssen
 

JB1 5-8-2010 17:41 Print reply

Posts: 14881
1:50 smeren, en even kijken of je kop wel goed vast zit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Meathausen 5-8-2010 17:43 Print reply

Posts: 726
je bedoelt dat hij alsware steeds 1 arbeidsslag mist?
kan ook aan je afstelling van de ontsteking liggen.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 5-8-2010 om 17:43 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
kpotmake 5-8-2010 17:46 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo,
ik heb een honda mt5 70cc.
en mijn 70cc 4 takt als een malle.
hoe kan ik dit oplossen.
en hoe zorg ik dan dat mijn mt5 de goede mengverhouding heeft.

mvg, sef janssen

4takten of stotteren kan liggen aan te rijke aftelling (of luchtfilter verstopt)

slechte massa

kwaai bougie

ergens slecht contactje

kwaai ontsteking

en zo zijn er nog 36 miljoen redenen te verzinnen (hint: google)



en als je zeker de goede mengverhouding wil moet je voortaan maar zelf mengen (1:40 - 1:45)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
leonmt5 5-8-2010 19:38 Print reply

Posts: 799
wat heb je als laatst veranderd aan je honda,
heb je de carburateur al schoongemaakt.'
stottert hij?
wat voor geluid maakt hij?
wat doet hij wanneer je de choke gebruikt?
is dat alleen als hij warm is of ook wanneer hij koud is.

 
bert : bezopen en rijd toch.
smefke 6-8-2010 13:27 Print reply
Posts: 507
nou ik had hem gekocht van mijn achterneef.
had weinig compressie nieuwe bougie gekocht vonkt mooi blauwe vonk.
nieuwe zuiger+zuigerveren nieuwe naaldlager nieuwe pakkingen.
toen alles erop gezet starte meteen maja 4takken deed die nog wel.
ik dacht krijgt te weinig lucht.
luchtschroef goed open gezet en liep al wat mooier zonder luchtfilter reed die perfecto.
maar die powerfilters boeien mij niet zo dus ik wou een originele filter. maar die waren er niet waren wel te koop maar veeeeels te duur.
toen zij de brommerboer van hier heb ik nog een oude grasmaaierfilter een gaasfilter.
filtert enorm goed maar met deze filter erop 4 takt die echt heel erg en zonder loopt erg goed af en toe lijkt het wel of die verzuipt maar dat was het dan ook.
mvg, smefke
 
antonhonda 6-8-2010 13:35 Print reply

Posts: 3616
afstel faq lezen
en kleinere sproeier
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
JB1 6-8-2010 13:38 Print reply

Posts: 14881
Eerst je kop nog een keer aandraaien.
Ik vermoed dat dat het is namelijk

En goed kruislings aandraaien!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
smefke 6-8-2010 14:01 Print reply
Posts: 507
ja oké kop aandraaien maar wat voor sproeier.
ik kan wel 20 verkeerde kopen maar lieve 6 die in de buurt zitten.
ik heb een 70cc cilinder merk onbekend.
een 12 of een 18 mm carburateur een keer opgemeten maar dat was 16mm maar die zijn er toch niet gemaakt ofwel dan???
en die gaasfilter dan.
dus welke maat sproeier.
kheb nu 110 maar is volgens mij veel te grootik verwacht 85 tot 95 of ik hoor het wel.
groetjes
 
Tim-gpr99 6-8-2010 14:43 Print reply

Posts: 841
om te zien of je 13mm of 18mm carb hebt (die zaten er beide origineel op) moet je kijken wat er op je carb staat, staat er HM166 op dan is het 13mm (nederlands origineel) en staat er HM167 dan heb je de 18mm Keihin van oa de belgische snelle uitvoeringen.
 
GPR50 '99 streetfightert
smefke 6-8-2010 16:04 Print reply
Posts: 507
maar waar moet dat dan staan bij die ingeslagen letters aan de zijkant bij de vlotterbak
 
JB1 6-8-2010 17:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
om te zien of je 13mm of 18mm carb hebt (die zaten er beide origineel op) moet je kijken wat er op je carb staat, staat er HM166 op dan is het 13mm (nederlands origineel) en staat er HM167 dan heb je de 18mm Keihin van oa de belgische snelle uitvoeringen.


Euhm
De HM167 blokjes hadden een 16mm, geen 18.
Die zitten op de HM183 blokken, oftewel de 80cc.

Een HM183 is een 18mm.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 6-8-2010 21:26 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
maar waar moet dat dan staan bij die ingeslagen letters aan de zijkant bij de vlotterbak



op het ronde stukje waar de gasschuif in gaat. welke kant weet ik zo even niet meer. is het wel het zelfde model carb als een originele?
als dat zo is, en er staat geen hm166 of hm183, dan is het een 16mm.

en sproeiers idd zo rond de 90/95 verwacht ik.

maar post eens een foto van je luchtfilter, door je beschrijving heb ik er niet echt veel vertrouwen in.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Tim-gpr99 6-8-2010 22:10 Print reply

Posts: 841
haha sorry mijn fout, heb zelf ook nooit honda gehad maar heb er aan gesleuteld.
 
GPR50 '99 streetfightert
mtx-motard 7-8-2010 3:17 Print reply

Posts: 14947
166 is 13 mm carb
167 is 16 mm carb
183 is 18 mm carb
184 is weet ik niet
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
De Schout 7-8-2010 3:25 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166 is 13 mm carb
167 is 16 mm carb
183 is 18 mm carb
184 is weet ik niet


167 is geen code die op de carb staat...
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 4526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved